wkg Napisano 15 Listopada 2019 Napisano 15 Listopada 2019 Szanowni, Muszę po raz pierwszy w życiu uzupełnić mleko (Trezado) w oponie. Stąd pytanie jak w temacie. Boję się, że igłę potraktuje jak dziurę w oponie, zaklei i zostanę z kłopotem. I jeszcze jedno - do jakich temperatur realistycznie można w zimie jeździć na Trezado bez obawy, że zastygnie i nie będzie działać gdy będzie potrzebne ?
m0d Napisano 15 Listopada 2019 Napisano 15 Listopada 2019 A po co ta igła? Mleko jest zwykle dość gęste to raz, a dwa wystarczy sama strzykawka albo jakakolwiek buteleczka z zakrętką zakończoną zwężającym się "noskiem" (np. Schwalbe dorzuca takie w komplecie do swojego mleka) czy inną rureczką. Przecież po wykręceniu środka wentyla to jest całkiem spoty otwór.
wkg Napisano 15 Listopada 2019 Autor Napisano 15 Listopada 2019 No może i fakt, nie wiedziałem czy mi się tam dzióbek od strzykawki zmieści a nie chcę eksperymentować bo zostanę bez koła Jakoś pechowo nie mam na stanie buteleczki ze zwężającym się noskiem : (
seraph Napisano 15 Listopada 2019 Napisano 15 Listopada 2019 Teraz, wkg napisał: Boję się, że igłę potraktuje jak dziurę w oponie, zaklei Dokładnie tak się zachowa. Baa - jak strzykawka/butelka ma wąski otwór to też nie naciskaj zbyt mocno, bo od ciśnienia zacznie się uszczelniać.
wkg Napisano 15 Listopada 2019 Autor Napisano 15 Listopada 2019 Teraz, seraph napisał: bo od ciśnienia zacznie się uszczelniać. Aaaa ! To tak to działa w tej fabryce : ) Na ciśnienie. Nie wiedziałem ...
Mod Team safian Napisano 15 Listopada 2019 Mod Team Napisano 15 Listopada 2019 Do strzykawek 100ml często dołączona jest taka redukcja, która idealnie pasuje do wentyli presta. Zdaje się że to jest do cewników XD Koszt ~3zł :p
cervandes Napisano 15 Listopada 2019 Napisano 15 Listopada 2019 Rozumiem, że lać chcesz po wykręceniu rdzenia z presty? Bo tam z 5mm dziura się robi jak się rdzeń wykręci i to normalnie strzykawką ogarniesz, tylko jak już napisano - nic na siłę, ciecz nieniutonowska tak właśnie działa, że zmienia konsystencję pod wpływem zmiany ciśnienia.
wkg Napisano 15 Listopada 2019 Autor Napisano 15 Listopada 2019 Dokładnie. Ale te 100 ml do wlewów bez cewnika chyba nie pasują a cewników w okolicznych aptekach brak :/
cervandes Napisano 15 Listopada 2019 Napisano 15 Listopada 2019 Po co Ci ten cewnik, lej strzykawką w dziurę, normalnie. Po wykręceniu wentyla.
Biegacz_z_polnocy Napisano 15 Listopada 2019 Napisano 15 Listopada 2019 Nie ma w tym żadnej filozofii - w aptece kupujesz strzykawkę 20 ml, wykręcasz "serce wentyla", wkładasz strzykawkę i zalewasz. Możesz przed przyłożeniem strzykawki zagnieść oponę, żeby nie robić dodatkowego ciśnienia, żeby mleko nie wystrzeliło.
wkg Napisano 15 Listopada 2019 Autor Napisano 15 Listopada 2019 Już po zabiegu, fajnie było : ) Faktycznie to szybko idzie ... Coś tam jeszcze chlupotało po 3 miesiącach ale dolałem profilaktycznie 35 ml. Natomiast igła się przydała - do przebicia sprężynującej błonki którą Trezado zrobiło nad wentylem. Przynajmniej wiem, że działa : ) Nikt nie odpowie jak się to mleko zachowuje w niskich temperaturach - do ilu można jeździć ?
Eazy Napisano 15 Listopada 2019 Napisano 15 Listopada 2019 W aptece dostaniesz strzykawkę 100ml z wężykiem do wlewek. Ten wężyk pasuje na końcówkę wentyla. Fakt, że na koniec zawsze parę kropel ucieknie przy ściąganiu tego wężyka z wentyla, ale wolę tak, niż lać 4-5 x strzykawką 20ml EDYTA: to oczywiście do pierwszego zalania. Dolewki można ogarniać mniejszą strzykawką. Co do niskich temperatur to nie mam pojęcia. Zawsze możesz wrzucić trochę w pojemniczku do zamrażarki i zobaczyć co się stanie. To nie zawiera wody (latex), ale nie wiem, jak to jest odporne na mróz.
wojtt80 Napisano 15 Listopada 2019 Napisano 15 Listopada 2019 Jeździłem zeszłej zimy do minus 5, nic złego się nie działo. Dolewki robię strzykawka 5ml, pasuje w preste.
Biegacz_z_polnocy Napisano 15 Listopada 2019 Napisano 15 Listopada 2019 Ważne, żebyś nie potraktował mleka CO2. Nie wiem czy to na skutek temperatury czy samego gazu, ale u mnie po strzale z CO2 mleko zmieniło się w taką gumę...
wkg Napisano 15 Listopada 2019 Autor Napisano 15 Listopada 2019 To pewnie od ciśnienia - latex pomyślał, że ucieka ; ) Jak te gluty doczyścić ... po kilku dolaniach opona pewnie o 200g cięższa :/ Ja wolę nie sprawdzać jak to wygląda, póki coś tam chlupie to uważam, że jest OK 14 minut temu, wojtt80 napisał: Dolewki robię strzykawka 5ml, pasuje w preste. 20 ml tez pasuje - podobno dolewa się 50ml to piątką masa roboty : )
wojtt80 Napisano 15 Listopada 2019 Napisano 15 Listopada 2019 17 minut temu, wkg napisał: 20 ml tez pasuje - podobno dolewa się 50ml to piątką masa roboty Te długie jesienne wieczory;)
Kolmark Napisano 19 Listopada 2019 Napisano 19 Listopada 2019 Każda pasuje, bo otwory we wszystkich strzykawkach są znormalizowane, inaczej również igły musiałyby być różne . Kiedyś tak zresztą było - istniały standardy Record i Luer, wzajemnie niepasujące do siebie. Wyobraźcie sobie problemy np. w karetce, która przez pomyłkę ma igły record, a strzykawki luer - zastrzyku nie da się zrobić! Dużą średnicę ma tzw. żaneta, czyli taka wielgachna strzykawka o pojemności 100ml, ale one mają dołączoną końcówkę redukcyjną pod igły.
wkg Napisano 19 Listopada 2019 Autor Napisano 19 Listopada 2019 Hehe ... taką sama końcówkę ma 50 ml. I nie mają (często) dołączonej końcówki. Ale to już nieważne - 20 ml tez pięknie idzie to zrobić. Tak z innej beczki - ciekawe, dlaczego wentyle pod mleko są tak absurdalnie drogie. Pewnie można przyciąć wentyl ze starej dętki z kilkoma cm dętki dookoła, wkręcić to w obręcz, okleić taśmą, wypalić albo przebić dziurkę w taśmie przez wentyl i tyle ...
seraph Napisano 19 Listopada 2019 Napisano 19 Listopada 2019 Można, ale nie wszystkie wentyle presta są rozkręcane , a mało które "shradery" mają gwint na całej długości, a nawet jak mają to płaski kawałek dętki słabo przylega do otworu. Na Ali wentyle ze stożkową gumą kosztują 10 zł, więc jak ktoś nie potrzebuje natychmiast to po kłopocie. "Nasze" ceny mają pewnie taki samą przyczynę jak ceny taśm - dedykowany, specyficzny produkt zawsze ma sztuczną cenę nawet jak można go łatwo zastąpić. Ciekawiej jest w motoryzacji, gdzie części np do Rovera są czasem i 2 razy droższe niż do Hondy, a w wielu przypadkach są identyczne i zamienne. Dojenie nieświadomych...
wkg Napisano 19 Listopada 2019 Autor Napisano 19 Listopada 2019 Akurat mam kilka dziurawych dętek presta z wykręcanym zaworkiem ... Myślę, że jak się zostawi trochę gumy po boku i dociśnie dobrze taśmą to nie mas szans, żeby mleko tego błyskawicznie nie uszczelniło. Musiało by pokonać drogę między taśmą a dociśniętą tą taśmą dętką i z powrotem do wentyla między dętką a obręczą - dobrze dociśnięta przez ciśnienie. Mam stare ale dobre koła Mavic, wartość pewnie z 400 PLN - żal wyrzucać i myślę jak by tu je budżetowo wykorzystać na zimówki czy awarie. Swoją drogą ciekawe czemu jeżeli na Ali sa po 10 to u nas nie są po 13
seraph Napisano 19 Listopada 2019 Napisano 19 Listopada 2019 Teoretycznie masz rację, ale moja praktyka sugeruje, że w przypadku bezdętek druciarstwo zwykle jest obiecujące na początku, a potem dopompowywanie przed każdą jazdą zaczyna irytować.
wkg Napisano 19 Listopada 2019 Autor Napisano 19 Listopada 2019 W sumie racja, nie ma co dziadować o wentylek za 10 ... taśmy pewnie też tam taniej mają ...
seraph Napisano 19 Listopada 2019 Napisano 19 Listopada 2019 A z taśm to akurat zwykła ducttape, gorilla, albo helptape się sprawdza bardzo dobrze. Ja okleiłem taką.
wkg Napisano 19 Listopada 2019 Autor Napisano 19 Listopada 2019 Świetnie ! Żal mi stu złotych na wentyle i taśmę do rezerwowych kół : ) Tak nawiasem - te Mavici Crossride 29 mimo, ze z 350 g cięższe od DT 421+ 350 to jednak bardziej pancerne ! Mam zamiar zamleczyć podobno niezamleczalną Rocket Ron Lite Skin - na tył będzie na zimę akurat : ) Mam nadzieję, że nie spadnie z obręczy : )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.