Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć! Czy Rock Shox Lyrik RCT3 za 1350 złotych będzie dobrym wyborem? Amortyzator oczywiście nowy, zmieniając amortyzator muszę zmienić przednie koło, jaka obręcz i piastę polecacie tak do 350 złotych? Oś 15x110 prosiłbym o pomoc! 

Napisano (edytowane)

Lyrik sam w sobie dobry ale niekoniecznie jest dobry do konkretnego roweru. To amor do enduro (skok 150-180mm).

Za 350-400zł kupisz przyzwoitą obręcz. Za 200 piastę. Do tego dolicz po 2-3zł za każdą przyzwoitą szprychę, trochę za nyple i za poskładanie też trzeba wyłożyć sporo grosza (jeśli nie chcesz mieć z kołem później problemów).  Oczywiście można kupić komponenty po taniości ale jeśli to ma być enduro to z g...na bata nie ulepisz.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Okej dzięki Wielkie! 

Kurcze, mam jeszcze jeden problem, to koło jest 27,5 a mam aktualnie 26, nie będzie to źle wyglądać bądź psuć geometri jak z tyłu zostanie 26? Czy zostać na 26? Jeśli tak to jakie części wybrać? 

Napisano (edytowane)

Hornet ma dużą tolerancję skoku widelca więc i jego wysokości. Jak nie będziesz miał amora ze skokiem 180mm tylko 150-160 to nie będzie tragedii. Docelowo jednak polecam wymianę tyłu na koło natywne do tej ramy (27,5). Ten lyrik zakładam, że do koła 27,5.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano
W dniu 15.11.2019 o 20:32, Dokumosa napisał:

Widziałeś parametry kół serii H z DT? Bez limitu wysokości skoków  i 150kg nośność. Jeśli nie będziesz miał przygody w stylu spotkanie z drzewem to nawet nie wymaga okresowego centrowania.

Koła DT z serii H mają klasyfikację ASTM 4, czyli limit wydokości skoków do 122 cm:

https://www.dtswiss.com/en/products/wheels-mtb/hybrid-mtb/h-1900-spline/h-1900-spline-30/

https://alutech-cycles.com/Classification-for-Bicycle-Usage

Pewnie wytrzymają więcej, ale nie są to dedykowane koła do FR/DH.

Napisano

Masz rację. 

Ale zwróć uwagę, że w tym wątku te koła mają być wykorzystane w rowerze o napędzie klasycznym. Seria H ma nośność 150kg przy ASTM 4. Koła DT dedykowane do enduro mają nośność do 130kg w tej samej kategorii ASTM a do FR/DH nośność 140kg (ASTM 5). Tutaj mamy jeszcze mocniejsze obręcze i aż 0,3mm grubsze szprychy niż w kołach FR/DH.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...