Sla Napisano 8 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2019 Cześć, Chcę założyć do roweru hamulce BR-M9120 lub BR-M9100. Interesuje mnie czy tej klasy sprzęt z uwagi na jednak profesjonalne przeznaczenie nie ma jakiś pułapek serwisowych. Używam roweru totalnie amatorsko i chciałbym sprzęt , który będzie jak najbardziej bezobsługowy. Czy np. to , że w XTR bardzo istotna jest waga to cały osprzęt nie jest bardziej wrażliwy na uderzenia lub mniej staranne czyszczenie i lepiej wybrać XT lub SLX ? Jest to totalna fanaberia więc nie piszcie mi "po co ci to" . Cena jest nieistotna - zmieniłem hobby z motocykli crossowych więc wszystko wydaje mi się prawie darmowe Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 8 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2019 Jeśli to fanaberia, to po co pytania? :) Kup, montuj, ciesz się. Jeśli cena nieistotna, to przecież kosztami serwisu też się nie będziesz przejmował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 8 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2019 XTR=XT Racing, płacisz za wyścigowe przeznaczenie. Są piękne,świetnie działają, serwisują się jak każde. Jak weźmiesz wersję z karbonowymi klamkami, zawsze będzie ryzyko połamania przy glebie, ale kto bogatemu zabroni. U mnie dwóch kolegów z roboty używa wersje karbonową i są zachwyceni. No ale co założyć do roweru za 15 tys żeby nie było obciachu ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 8 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2019 4 godziny temu, Sla napisał: . Cena jest nieistotna - zmieniłem hobby z motocykli crossowych więc wszystko wydaje mi się prawie darmowe Więc nad czym tu się zastanawiać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sla Napisano 9 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2019 (edytowane) O właśnie o ten serwis chodzi. Nie bardzo mam ochotę i czas wozić rower do serwisu. Chcę robić wszystko sam i obawiam się trafić na jakieś "zawodowe" rozwiązania wymagające specjalistycznej wiedzy i narzędzi, których w niższych grupach bym uniknął. W sportach motorowych jest wiele tego typu pułapek. Pisząc cena nieistotna miałem na myśli, że różnicę między SLX za 400 a XTR za 1600 przy budowie roweru mogę pominąć ale wymieniać zacisk czy klamkę co miesiąc to mi już nie bardzo pasuje. Edytowane 9 Listopada 2019 przez Sla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawstorant Napisano 9 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2019 A to nie masz się czego bać. Właściwie wszystko jest tak samo zbudowane tylko masz lżejsze materiały, albo trochę więcej wyfrezowanych rzeczy żeby jeszcze wagę obniżyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fordoniak Napisano 9 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2019 Odpowietrzanie takie samo jak w niższych grupach Shimano. A jak ma być szpan oraz hample mają przypominać te motorowe, to można rozważyć Saint'y. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 9 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2019 W starszej serii, tj. M985/988 był dosyć częsty problem z cieknącymi klamkami, a jak wiadomo shimano nie sprzedaje zestawów naprawczych, zresztą klamka jest praktycznie nierozbieralna (w przeciwieństwie do niższych serii począwszy od XT). Ale nie działo się to po miesiącu, tylko po dłuższym czasie. U mnie pierwsza padła po trzecim sezonie, druga jakieś pół roku później. Z zaciskami zero problemów a mają już 6 sezonów. Nie sądzę, żeby nowszy XTR znacząco się różnił, bo budowy klamki praktycznie nie zmienili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkadaemiaStolarstwa Napisano 12 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2019 Słyszałem opinie że xt ze względu na większa masę zacisków i co za tym idzie pojemność cieplną , lepiej sprawują się przy długotrwałym hamowaniu. Do tego akurat dwoje moich znajomych połamało przy glebach aluminiowe klamki w xtr. Osobiście nie znam nikogo kto połamałby xt. Ale pisze tutaj o starszych modelach z alu klamkami. A co do serwisowania pamiętaj że w razie awarii płacisz za odpowiednio droższe części, klocki etc. Chyba że wkładasz jakieś tańsze bez radiatorów, ale wtedy z xtr zostaje tylko wygląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sla Napisano 12 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2019 (edytowane) Wychodzi, że z uwagi na dbanie o masę może to być wszystko bardziej delikatne. Czyli tak jak miałem w motocyklu , sportowe super klamki a przy glebie wszystko się łamało - wiadomo, że na zawodach ma się kilka zestawów więc to nie była żadna wada. Wystarczyło, że zszedłem o jeden poziom niżej i problem znikał. Chyba jednak zejdę na XT choć trochę szkoda szpanu W dodatku nie zaoszczędzę dużo bo żadnym innym przypadku nie ma tak małej różnicy procentowej w cenie między XT a XTR jak w czterotłoczkach. Edytowane 12 Listopada 2019 przez Sla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 12 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2019 Kup tak jak wyżej wspomniano saint'y i będziesz miał mocne klamki w wersji na wypasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sla Napisano 12 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2019 Saint'y do hardtaila ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 13 Listopada 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 A w czym to przeszkadza? Na HT można jeździć ostrzej niż na fullu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 13 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 Saint'y w hardtail'u be a czterotłoczkowe xtr albo xt są w sam raz? To praktycznie takie same hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 13 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2019 .....i do tego jeszcze tarcze 203. Hamulce w XC to nie ma być kotwica o działaniu 0-1. Ale może ktoś tak woli. Koła 29 przy wadze 90 kg spokojnie wystarcza system 2 tłoczkowy z tarczą 160 tył i 180 przód, nawet w górach. Ważniejsza jest modulacja niż siła. Ale kto komu zabroni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 14 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2019 (edytowane) W dniu 12.11.2019 o 12:52, AkadaemiaStolarstwa napisał: Słyszałem opinie że xt ze względu na większa masę zacisków i co za tym idzie pojemność cieplną , lepiej sprawują się przy długotrwałym hamowaniu. Do tego akurat dwoje moich znajomych połamało przy glebach aluminiowe klamki w xtr. Osobiście nie znam nikogo kto połamałby xt. Ale pisze tutaj o starszych modelach z alu klamkami. A co do serwisowania pamiętaj że w razie awarii płacisz za odpowiednio droższe części, klocki etc. Chyba że wkładasz jakieś tańsze bez radiatorów, ale wtedy z xtr zostaje tylko wygląd. Klamki (dźwignie) konstrukcyjnie nie różnią się między XT a XTR - chyba że zastosowali różny materiał. Korpus klamki jest inny. Klocki są te same co do deorek, slx, xt więc argument o droższych klockach jest inwalidą a hamulce są nieserwisowalne, tj. shimano nie sprzedaje części zamiennych, tylko całe klamki/zaciski. Jeśli chodzi przegrzewanie się - nie odczułem różnicy między klockami z radiatorem i bez, za to odczułem różnicę po przejściu z tarcz 180/160 na 203/180 - hamulce przestały się przegrzewać, nawet na długich beskidzkich zjazdach. A jeżdżę na kołach 29x3.0 z masą brutto układu rower+jeździec w okolicach 105 kg. W dniu 12.11.2019 o 22:08, abdesign napisał: Kup tak jak wyżej wspomniano saint'y i będziesz miał mocne klamki w wersji na wypasie. klamki w saintach i XTR o ile wiem są identyczne. P.S.: Podobno mega dobrym zestawem są klamki shimano + zaciski magury, tzw. shigura jak chcesz mieć coś wyjątkowego to poszedłbym w tę stronę, ja chyba tak właśnie zrobię w następnym rowerze. Edytowane 14 Listopada 2019 przez akkwlsk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sla Napisano 16 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2019 W dniu 13.11.2019 o 08:54, woojj napisał: Koła 29 przy wadze 90 kg spokojnie wystarcza system 2 tłoczkowy z tarczą 160 tył i 180 przód, nawet w górach. Ważniejsza jest modulacja niż siła. Ale kto komu zabroni. Właśnie na precyzji w dozowaniu siły hamowania najbardziej mi zależy. I tu jak rozumiem XT/XTR są lepsze niż sainty, które są podobno bardziej zero-jedynkowe ? Czterotłoczki chcę bardziej pod kątem używania mniejszej siły na klamce niż samej skuteczności - o ile to prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Listopada 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2019 Teraz, Sla napisał: Czterotłoczki chcę bardziej pod kątem używania mniejszej siły na klamce niż samej skuteczności - o ile to prawda. Niestety nie jest tak. Zaciski czterotłoczkowe dają większą siłę hamowania i lepszą modulację, ale nie powodują lżejszej pracy klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2019 Powierzchnia tłoczków w saint/zee jest o jakieś 6-7% większa niż w dwutłoczkowych slx/xt/xtr. Jeśli chcemy uzyskać tą samą siłę działającą na klocki w hamucach saint/zee co we wspomnianych dwutloczkowcach to o tyleż mniejszą siłę na kłamce bedzie trzeba przyłożyć. To różnica blisko połowę mniejsza niz między mt200 m8000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawstorant Napisano 16 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2019 Rzeczywiście, ta zmiana jest mała. Wydaje mi się, że większa powierzchnia kontaktu też ma na to wpływ no i z większą powierzchnią, przy takiej samej sile, ciepło powinno się lepiej rozpraszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sla Napisano 20 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2019 Czy dobrze zrozumiałem : Zakup czterotłoczków żeby móc używać mniejszej siły palców w stosunku do siły hamowania nie ma sensu ? 6-7% to jednak nie tak mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 20 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2019 Jak nie robisz kilkusetkilometrowych zjazdów to patrz na modulację. Jak Ci wyskoczy coś pod koła to podczas OTB nawet nie będziesz wiedział skąd się wzięła siła w jednym palcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.