JWO Napisano 8 Listopada 2019 Napisano 8 Listopada 2019 Jako że standardów tylnych osi jest dużo (czy to można nazwać standardem?; )), mam problem z dobraniem osi. Według specyfikacji producenta, jest to 142x12 barrel shaft (nazw tez jest dość sporo, jak sie jeszcze pomiesza trzy języki to trudno się połapać ;)).Rama wygląda tak, ze od strony napędu jest otwór 12mm (prawidłowy), a od drugiej strony jest otwór gwintowany. Problem jest z rozmiarem gwintu. W internetach znalazłem trzy "standardy" 1mm, 1.5mm i 1.75mm. Na pewno to nie jest 1mm i nie 1.5mm, takie osie przymierzałem. Nie chce wydawać następnych 40PLN żeby sprawdzić 1.75 :D. Średnica wewnętrzna mufy gwintowanej - 10.3mm Średnica zewnętrzna gwintu osi (1.5mm) - 11.9mm Pytanie do praktyków, mechaników, czy może to być gwint 1.75mm? Tam jest około 9 zwojów, przy szerokości 16.9mm mufy, pasuje 1.75 Czy średnica 10.3mm pasuje do osi 12mm? Wychodzi wysokość gwintu ok. 0.8mm? Czy istnieją jeszcze inne rozmiary gwintu dla barrel shaft? Na początku podejrzewałem że ta gwintowana tuleja jest od standardu QR 10x135, ale po pomiarach raczej nie pasuje. Dodatkowo zamieszanie wprowadza nazewnictwo, quick release (QR) to 10x135, 12x142 to oś bez QR. Ja zakupiłem taką i to chyba jest QR: Z przodu było prosto mufy w widelcu niegwintowane, os z nakrętką. Czy z tyłu też się takie stosuje? W internetach istnieją 12x142 z nakrętką. Powiem szczerze że trochę się zamieszałem z tymi osiami ;(. Rower prawie gotowy, a tylnego koła nie mogę przykręcić ;D.
kolarzjedrek Napisano 8 Listopada 2019 Napisano 8 Listopada 2019 prosta metoda na sprawdzenie czy to gwint 12 1,75. Weź standardową śrubę m12 i zobacz czy się wkręci.
JWO Napisano 8 Listopada 2019 Autor Napisano 8 Listopada 2019 Dzięki. Śrubę już mam, zaraz kończę pracę i sprawdzę. Znalazłem jeszcze osie z gwintem 1.25
Gość Napisano 8 Listopada 2019 Napisano 8 Listopada 2019 No to jak juz znajdziesz odpowedni Gwint, to ... pozniej wystarczy dobrac odpowiednia dlugosc :>>> a tych dlugosci tez jest kilka dla standardu 142x12 ;-) bo ramy tj nazwimy to haki ramy sa roznej grubosci, gwint jest osadzony tez roznie i ...... sa jakies nie za popularne wynalazki typu Formula XQR-12E majace tak dziwna dlugosc że np od DT nie pasuje prawdopodobnie nic ;-)) I bywa z tym dobraniem dlugosci ciezko 7 godzin temu, JWO napisał: Dodatkowo zamieszanie wprowadza nazewnictwo, quick release (QR) to 10x135, 12x142 to oś bez QR. Ja zakupiłem taką i to chyba jest QR: 135x10 - to moze byc sztywna os, taka jak na zdjeciu, niektore piasty np DT swiss 135x9 - gdzie os szybkozamykaza ma 5mm, da sie przerobic na taka semi sztywna os o srednicy 10mm z nakretka i to taka sztywna os dla ram bez sztywnej osi. 7 godzin temu, JWO napisał: Czy z tyłu też się takie stosuje? W internetach istnieją 12x142 z nakrętką. Istnieja, bo sa ramy ktore pozwalaja taka nakretke zacisnac w haku, ale to nie jest Twoj przypadek bo ty masz gwint w tym insercie zamocowanym w ramie, szukaj samej osi o odpowiednim gwincie i odpwiedniej dlugosci, nakretka nie jest Ci potrzebna. Tu jest przykald nakretki ktora jest instalwoana w rame. Zerknij Tu -> https://www.dtswiss.com/en/products/hubs-rws/rws/12-mm/ MAsz pwiedzmy wiekszosc opcji w tabelkach z wymiarami. Ale jak widac tylko gwinty 1. i 1.5
JWO Napisano 8 Listopada 2019 Autor Napisano 8 Listopada 2019 Przymierzylem "standardowa" srube M12. Nie pasowała, juz mi się ciśnienie podniosło, ale postanowiłem zmierzyć, okazało się ze "standardowa" śruba ma gwint M12x1.5 .Podszedłem do sprawy naukowo-technicznie, zmierzyłem dokładnie długość i liczbę zwoi. To musi być 1.75mm :D. Zmówiłem Co do długości to znalazłem tylko jedna 175mm, będzie wystawała 8mm. Jakby co to dokupię nakrętke, o ile taka dostanę. Jak by co to mam trzy osie do sprzedania po okazyjnej cenie. Loco: Lotnisko Okęcie, w następny piatek w południe
Mod Team michuuu Napisano 8 Listopada 2019 Mod Team Napisano 8 Listopada 2019 Teraz, JWO napisał: Przymierzylem "standardowa" srube M12. Nie pasowała, juz mi się ciśnienie podniosło, ale postanowiłem zmierzyć, okazało się ze "standardowa" śruba ma gwint M12x1.5 No to próbowałeś niestandardowej. Zwykły gwint M12 ma skok 1,75
Gość Napisano 8 Listopada 2019 Napisano 8 Listopada 2019 Teraz, JWO napisał: będzie wystawała 8mm. Jakby co to dokupię nakrętke, o ile taka dostanę To nie moze wystawac, caly gwint osi musie siedziec w gwincie inserta w ramie, inaczej to bedzie kupa, to juz lepiej bedzie dac podkladki od strony łba sztywnej osi i trzyzmac kciuki zeby sie to nie odkrecalo...
JWO Napisano 8 Listopada 2019 Autor Napisano 8 Listopada 2019 8 minut temu, cinol123 napisał: To nie moze wystawac, caly gwint osi musie siedziec w gwincie inserta w ramie, inaczej to bedzie kupa, to juz lepiej bedzie dac podkladki od strony łba sztywnej osi i trzyzmac kciuki zeby sie to nie odkrecalo... Faktycznie, nie pomyślałem ze gwintu zabraknie . Pozostaja podkładki lub nagwintowanie 1 cm, o ile będzie możliwe. No nic mam jeszcze miesiac, poszukam odpowiedniej długości. Jakby ktoś miał namiar na 12x167LxM12(P1.75)L14 to byłbym wdzięczny.
JWO Napisano 9 Listopada 2019 Autor Napisano 9 Listopada 2019 Znalazłem sprzedawcę który ma długość dokładnie którą potrzebuje :). Zaczym zamówię musze znaleźć ta "standardowa śrubę M12" inaczej będę kolekcjonerem sztywnych osi Nawiasem mówiąc są specjalne 3mm dystanse zamiast podkładek do sztywnych osi
Gość Napisano 9 Listopada 2019 Napisano 9 Listopada 2019 15 godzin temu, JWO napisał: lub nagwintowanie Jakbyś chciał wracać kiedyś z kołem w rękach, to możesz próbować z gotowaniem takiej osi ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.