Elektrikrude Napisano 6 Listopada 2019 Napisano 6 Listopada 2019 Cześć, stałem się posiadaczem kuoty kryon i chciałbym swoje pytanie skierować do posiadaczy modeli z sztyca aero. Dokręciłem sztycę dynamometrem zgodnie z podaną wartością i po wejściu na rower lub mocnym ciągnięciu za siodełko rękami sztyca rusza się przód - tył w ramie. Sztyca nie wygląda jakby była skracana, siedzi w ramie pewnie (góra dół). Insert też wydaje się ok. Rower jest z 2018r i nie był nadmiernie eksploatowany, kupiony po triathloniście. Zastanawiam się teraz czy może "tak ma być" czy to usterka ? Czy to jakiś system "amortyzacji" w sztywnej ramię ? Jeżeli ktoś ma Kuote lub coś na ten temat wie to proszę się wypowiedzieć.
Dokumosa Napisano 6 Listopada 2019 Napisano 6 Listopada 2019 To rower do ścigania nie do wycieczek - nie ma mowy o żadnej amortyzacji. Sztyca musi siedzieć nieruchomo, inaczej szybko pożegnasz się ze sztycą i/lub ramą. Stawiam, że jest jakiś problem z tym cudownym zaciskiem "stealth".
dovectra Napisano 6 Listopada 2019 Napisano 6 Listopada 2019 2 godziny temu, Elektrikrude napisał: Rower jest z 2018r i nie był nadmiernie eksploatowany, kupiony po triathloniście. A papiery są?, może trzeba będzie coś reklamować.
Elektrikrude Napisano 6 Listopada 2019 Autor Napisano 6 Listopada 2019 https://ibb.co/L8Xpg9Z W linku wycinek z mocowania sztycy oraz zacisk. Twoim zdaniem kuota wypuściła rowery z wadliwym zaciskiem ? Jakieś pomysły jak to rozwiązać ? Może przycięcie sztycy na wymiar pomoże ? Zobaczę to dzisiaj jeszcze raz, bo wczoraj nie miałem dużo czasu. Zacisk działa na zasadzie szyszki w sterach. I jeżeli tu jest problem to musi robić się pochylnia na sztycy, a jest wpuszczona dużo więcej niż zaznaczona miara. Dzisiaj zobaczę co będzie jak ja wyciągnę do ogranicznika max. Poza tematem to serio nie widziałeś "amortyzacji" w szosach czy HT MTB ? - myślę tu o elastometrach np treki. Czy systemów jak w rowerze speca Paryż Roubaix na tylnym trójkącie lub bianchi B.A.T ? I mówię tu k rowerach sportowych. Przecież szosy wspinaczkowe czy to alu czy karbon wyginają się jak plastelina. Średnica sztycy też ma znaczenie do sztywności konstrukcji i też pełni rolę amortyzująca. Dlatego między innymi kupiłem sztywny rower aero i okazuje się, że sztyca pracuje to już zgłupiałem. DOVECTRA: Co po papierach jak w PL przedstawiciela nie ma.
dovectra Napisano 6 Listopada 2019 Napisano 6 Listopada 2019 Teraz, Elektrikrude napisał: nie widziałeś "amortyzacji" w szosach czy HT MTB Ja akurat widziałem. Ale jak to działa u poszczególnych producentów?? NIe wiem Zapytaj się byłego właściciela jak miał od nowości. Ps. może trzeba to rozebrać wymyć i złożyć? na pewno nie zaszkodzi.
Gość Napisano 6 Listopada 2019 Napisano 6 Listopada 2019 Teraz, Elektrikrude napisał: Poza tematem to serio nie widziałeś "amortyzacji" w szosach czy HT MTB ? no tylko jeśli taka amortyzacja jest cecha roweru, to ...kazdy producent wyraznie to sygnalizuje, tj chwali się ze takie rozwiązanie jest zastosowane w danym rowerze. A jak zerkniesz na Twoj model ... to nie ma slowa o amortyzacji, jest tylko wspominane ze komfort zapewniaja opony 28C ktore ta rama jest w stanie pomiescic
Mod Team safian Napisano 6 Listopada 2019 Mod Team Napisano 6 Listopada 2019 Z tego co widzę na stronie producenta to ta rama oferuję zmianę "kąta rury poziomej" przez obrócenie sztycy - nie widziałem czegoś takiego na żywo, ale może brakuje jakiegoś elementu, który dodatkowo stabilizuje sztycę? To czerwone ustrojstwo?
Dokumosa Napisano 6 Listopada 2019 Napisano 6 Listopada 2019 33 minuty temu, Elektrikrude napisał: https://ibb.co/L8Xpg9Z W linku wycinek z mocowania sztycy oraz zacisk. Twoim zdaniem kuota wypuściła rowery z wadliwym zaciskiem ? Jakieś pomysły jak to rozwiązać ? Może przycięcie sztycy na wymiar pomoże ? Zobaczę to dzisiaj jeszcze raz, bo wczoraj nie miałem dużo czasu. Zacisk działa na zasadzie szyszki w sterach. I jeżeli tu jest problem to musi robić się pochylnia na sztycy, a jest wpuszczona dużo więcej niż zaznaczona miara. Dzisiaj zobaczę co będzie jak ja wyciągnę do ogranicznika max. Poza tematem to serio nie widziałeś "amortyzacji" w szosach czy HT MTB ? - myślę tu o elastometrach np treki. Czy systemów jak w rowerze speca Paryż Roubaix na tylnym trójkącie lub bianchi B.A.T ? I mówię tu k rowerach sportowych. Przecież szosy wspinaczkowe czy to alu czy karbon wyginają się jak plastelina. Średnica sztycy też ma znaczenie do sztywności konstrukcji i też pełni rolę amortyzująca. Dlatego między innymi kupiłem sztywny rower aero i okazuje się, że sztyca pracuje to już zgłupiałem. DOVECTRA: Co po papierach jak w PL przedstawiciela nie ma. Owszem słyszałem a nawet jeździłem na wynalazkach uelastyczniających ale nigdy nie spotkałem się w nimi w rowerach aero, gdzie duży nacisk położony jest na max sztywność. Nawet w opisie tego Cry(ona) wyraźnie to zaznaczono. Nie twierdzę też, że konstrukcyjnie jest coś wadliwe tylko może jakaś usterka nabyta albo brak czegoś. Tam sztyca jest obracalna o 180*, w obu pozycjach masz luz?
Elektrikrude Napisano 6 Listopada 2019 Autor Napisano 6 Listopada 2019 Luizik :-) Tego czerwonego ustrojstwa nie mam wcale. Zaraz będę grzebał co to jest i czy to potrzebne. Tak sztyca obraca się o 180* do lemondki na TT. Jeszcze jej nie obracałem. Wczoraj przyszedł rower i miałem w zasadzie czas go tylko złożyć żeby się przejechać w koło domu i zobaczyć czy wszystko gra. Dzisiaj wieczorem zrobię jeszcze raz dokładne oględziny, obrócę sztycę, zobaczę jak głęboko sztyca sięga w ramę itd itp. Dam znać co wybadałem. Moim zdaniem sztyca za luźno wpada w ramę jeżeli insert nie jest lekko dokręcony i tak jakby nie miała oparcia w najniższym punkcie (jakby rura podsiodłowa była gdzieś szersza). Może producent chciał uniknąć zapiekania się sztycy i prze...dobrzył. Jeszcze jedno. Insert po dokręceniu jakby lekko wystawał ale to muszę zrobić zdjęcie. Przed tym jeszcze spróbuję jeszcze dokręcić sztyce w inny sposób. Wszystko dam znać. Dzięki wszystkim za odpowiedzi i zainteresowanie. EDIT: SAFIAN: W moim modelu "czerwone ustrojstwo" nie występuje. To może być zdjęcie ramy 2019 albo innej wersji, bo chyba wychodziły dwie. Zresztą kuota to na jedno kopyto wszystkie modele leci, że ciężko się połapać co jest co :-)
Elektrikrude Napisano 6 Listopada 2019 Autor Napisano 6 Listopada 2019 Jak mówiłem tak zrobiłem, posiedziałem i pokombinowałem i problem rozwiązany :) Przynajmniej mam nadzieję, że jutro na treningu się to potwierdzi... Pierwsze co sprawdziłem, to oczywiście jak działa zacisk, miejsce montażu od wewnątrz, miejsce montowania na sztycy czy wszędzie jest materiał jak być powinien. Długość sztycy, gdzie się kończy w ramie, spasowanie sztycy do rury pod siodłowej, czy insert leży dobrze w ramie, wkręcałem go chyba na 3 różne sposoby. Sztyca mierzona tył, przód ii na kilku wysokościach. No i....cały czas stuka i stuka...i zaczęło trzaskać... Sprawdziłem jarzmo, mocowanie prętów w siodełku, już planowałem demontaż wszystkiego, czyszczenie, pasty, smary i od nowa składanie, rower w bagażnik i konsultacje do kumpla. Aż wyszło szydło z worka ! :D Całym prowodyrem zamieszania okazał się klucz dynamometryczny, który jest prawdopodobnie rozkalibrowany. Po skręceniu całości postanowiłem sprawdzić jak dociągnięta jest śruba zwykłym imbusem. No okazało się, że lipa Serwisantem nie jestem ale nie pierwszy raz karbon w rękach miałem, żadnego nie uszkodziłem więc dokręciłem śrubę z wyczuciem po swojemu i jest ok Mam nadzieję, że to tyle w temacie i zobaczę jutro czy znalazłem rozwiązanie. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.