Skocz do zawartości

[tylne koło] ustawienie pozycji w ramie


IP68

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ostatnio już na dojeździe do domu zaczęło mi trzeć tylne koło. Ponieważ mam vbrake-i rozpiąłem tylny hamulec i z lekkim tarciem doczołgałem się do domu. Zdjąłem koło, ósemka, więc do serwisu. Tam przy okazji zmiana obręczy, bo bieżnie hamulców już wyjechane. Koło wraca, kilka nowych szprych, bicie boczne około 1 mm, wygląda ok, ale za Chiny nie chce siedzieć po środku tylnego trójkąta, jest za bardzo w lewo (patrząc od tyłu). Może ktoś podpowiedzieć, jak to się reguluje? Rower to full jeśli to ma znaczenie. Z góry dziękuję :)

Napisano

Jeśli piasta jest ok i rama prosta to koło przecentrowane jest zapewne na stronę nienapędową. Trzeba po kolei każdą szprychę od strony napędowej napiąć nieco bardziej ( jeśli można ) lub/i poluzować każdą szprychę z przeciwnej strony. I bicie 1 mm to szału nie ma to ciut za dużo, trzeba odpowiednio  już konkretne szprychy ponaciągać tak, żeby było mniejsze.

Ciekawe jak bicie góra dół. 

Napisano

Dziękuję za pomoc. W desperacji zdjąłem kasetę, rozebrałem piastę i oś zacząłem przesuwać, choć nic to do rzeczy mieć nie może. Rozumiem, że oś ma być symetryczna, tzn wystawiać plus minus tyle samo z każdej strony piasty?

Napisano

Dzięki, no to do weekendu rower musi poczekać. Czy możecie polecić dobry klucz do nypli? Najlepiej taki, który obsłuży kilka rozmiarów, a jednocześnie nie zniszczy nypli. Nie musi być mocno profesjonalny, ale też nie badziewie.

Napisano

Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego ;) Kup taki co łapie z 4 stron jak np.: https://www.parktool.com/product/four-sided-spoke-wrench-sw-42?category=Wheel %26 Spoke

ParkTool akurat te produkuje tylko w 2 rozmiarach i uważaj bo są takie co łapią z 3 stron i takie właśnie jak podlinkowałem i wyglądają na pierwszy rzut oka identycznie. 

Jak masz inny rozmiar to szukaj klucza z Uniora.

No i samemu bez cięższego sprzętu to raczej za przeciąganie się nie bierz.

Napisano
7 godzin temu, Dokumosa napisał:

No i samemu bez cięższego sprzętu to raczej za przeciąganie się nie bierz. 

Czy masz na myśli centrownicę? Jestem dość mocno zdeterminowany by zrobić to koło samemu (przy pomocy forum), bo z moich doświadczeń wynika, że jak serwis nie potrafi, to się nie nauczy tylko dlatego, że zawiozę to koło jeszcze raz. Kolejnemu zaś nie mam ochoty płacić. Jeśli prosta centrownica bez zegarów wystarczy, to jestem w stanie się na nią zrujnowac.

Napisano
1 godzinę temu, IP68 napisał:

Jestem dość mocno zdeterminowany by zrobić to koło samemu (przy pomocy forum), bo z moich doświadczeń wynika, że jak serwis nie potrafi, to się nie nauczy tylko dlatego, że zawiozę to koło jeszcze raz.

Z tego co widzę to jest to dość częsty błąd. Sam raz dostałem tak przyciągnięcie koło z serwisu. Podjechał em do nich poprawili i po sprawie. Zapłaciłem za centrowanie koła to muszą to poprawić. 

Napisano
2 godziny temu, IP68 napisał:

Jestem dość mocno zdeterminowany by zrobić to koło samemu (przy pomocy forum), bo z moich doświadczeń wynika, że jak serwis nie potrafi, to się nie nauczy tylko dlatego, że zawiozę to koło jeszcze raz.

....czasem jest tak że coś jest nie tak z hakami w ramie lub samą ramą. Może to nie błąd serwisu. Najlepiej było by gdybyś zawiózł rower w całości aby to skontrolowali. We własnym zakresie możesz spróbować założyć koło z innego roweru aby sprawdzić czy nie masz podobnej anomalii. 

Kupowanie z tego powodu centrownicy to nonsens. Najpierw wszystko sprawdź. Jak serwis jest normalny to na pewno pomogą. 

Miałem do czynienia z różnymi przypadkami. Rama miała tak wyrobione haki że nie można było dobrze osadzić koła.....klient źle założył sprężynkę z zacisku i automatycznie wlazła na oś i koło było nie w osi...przypadków jest pełno. Ciężko to zweryfikować samym kołem. 

Napisano

Może najpierw oddaj na serwis i powiedz, że jest przeciągnięte o ileś mm/cm ( powiedz, że np. po lewej u góry jest od opony do widełek 1 cm a z prawej 2 cm - zmierz jaka jest róznica )

Jeśli na pewno chcesz spróbować sam to możesz to zrobić - masz v brejki, a to pomoże, ale jak wyżej piszą koledzy. Najpierw odwróć koło i sprawdź czy siedzi tak samo przesunięte w lewo czy będzie w prawo. Jeśli tak samo to znaczy, że koło jest ok, a coś nie halo z ramą/hakami. Jeśli skręci w prawo to wina koła.

 

Napisano

Po przeciągnięciu będzie konieczne ponowne centrowanie w dwóch płaszczyznach. Przydałoby się też sprawdzić naciąg szprych (wartości i równomierność). W trakcie zabiegu trzeba rozprężać szprychy.

Napisano

Zadzwoniłem do serwisu, żeby zawieźć cały rower i zrobić poprawkę. Serwisant powiedział, że „najwyżej da się jakąś podkładkę“. Poprzednio podkładki żadnej nie było. Co sądzicie, warto w ogóle jechać?

Napisano

O żesz #$!*% :) Podkładkę.. Brak słów. Zamiast poprawnie wycentrować koło to chce dac podkładkę na oś ( efekt będzie ten sam, ale to druciarstwo i zmniejszy długość osi z jednej strony, punkt podparcia jej z hakiem ramy )

Nie ma opcji. Musisz wycentrować albo sam, albo dać do innego serwisu żeby przecentrowali ( wycentrowali poprawnie )

To jest 5 min roboty ( jeśli nie ma bicia góra-dół, szprychy po każdej ze stron równo naciągnięte - w miarę - bo że strona napędowa będzie miała bardziej napięte szprychy to normalne )

Napisano

Rozmowa przez telefon nic nie da. Trzeba pojechać niech poprawią. Nie chce mi się wierzyć żeby koło było aż tak źle zaplecione by klient zauważył taką anomalię. Co to jest za koło, jaka rama??? Może rzeczywiście coś się uszkodziło w ramie. Może to full marketowy który na starcie jest krzywy. Może ma zgięty hak. Zbyt wiele zmiennych, żadnych zdjęć. Czasem w wypadku krzywej ramy założenie podkładki na oś pod kontrę piasty to będzie jedyne mądre rozwiązanie (o ile jest to koło z osią na nakrętki) a nie na zacisk (tam trzeba zamieniać podkładki symetrycznie)

Ja bym jechał do serwisu z całym rowerem. Centrowanie samodzielne koła jeśli nie mamy doświadczenia kończy się i tak ponowną wizytą w serwisie. Jeśli faktycznie popełnili błąd to powinni ci to za darmo poprawić, jeśli coś jest nie tak to pomogą ci rozwiązać problem. Próbowałeś przekładać koło na drugą stronę????? 

Co to za rower, jaka piasta????  Zresztą zamiast marnować 2 dzień na pisanie już dawno byłbyś w serwisie ;-)))

 

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi, rower nie jest marketowy (z całą pewnością kurczę nie :)) , haki i rama proste, a epopeja ma ciąg dalszy. Rok temu ten sam serwis likwudował luzy na bębenku. Dziś grzebiąc przy piaście zorientowałem się że brak kulek w prawym łożysku. Na to nie ma wytłumaczenia. Zapłacę za to koło jeszcze raz, a tam nie wrócę.

Napisano

Ile masz kulek w tej piaście??? Powinno być po 9 na stronę (z lekkim luzem jakby na 10). Są wyjątki, że piasta od strony bębenka ma większą ilość, ale są one wtedy mniejszej średnicy. 

20 godzin temu, IP68 napisał:

Zapłacę za to koło jeszcze raz, a tam nie wrócę

To twój wybór. Najważniejsze abyś był zadowolony, a usterka usunięta.

Jest jeszcze takie stare powiedzenie: "Szanuj sobie wroga swego bo możesz mieć gorszego" ;-))) -taki żarcik na koniec. 

Napisano
W dniu 31.10.2019 o 08:13, woojj napisał:

Trzeba pojechać niech poprawią

:)

W tym przypadku to nie takie oczywiste ...
Jakbym z twoich ust, w takim przypadku przez telefon usłyszał :

W dniu 30.10.2019 o 18:55, IP68 napisał:

„najwyżej da się jakąś podkładkę“.

Już nigdy bym nie przekroczył progu twojego warsztatu ;)

Jak przed wymianą obręczy na sprawnym kole było ok a po wymianie nie jest to serwis ewidentnie nie ogarnia.
W tym przypadku stwierdzenie :

23 godziny temu, IP68 napisał:

Zapłacę za to koło jeszcze raz, a tam nie wrócę.

Jest jak najbardziej poprawne, jak nie wiesz co to centrownica to nawet największa determinacja możne skończyć się niepowodzeniem. ;)
Zabawa z budową kół to ostatni najwyższy szczebel zaawansowania mechaniki od rowerowej ... wymieniaczy klocków i nawijaczy owijek jest na pęczki. 
Jakość budowanych kół określa jakość danego serwisu rowerowego.

Pozdrawiam 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...