IP68 Napisano 27 Października 2019 Napisano 27 Października 2019 Ostatnio już na dojeździe do domu zaczęło mi trzeć tylne koło. Ponieważ mam vbrake-i rozpiąłem tylny hamulec i z lekkim tarciem doczołgałem się do domu. Zdjąłem koło, ósemka, więc do serwisu. Tam przy okazji zmiana obręczy, bo bieżnie hamulców już wyjechane. Koło wraca, kilka nowych szprych, bicie boczne około 1 mm, wygląda ok, ale za Chiny nie chce siedzieć po środku tylnego trójkąta, jest za bardzo w lewo (patrząc od tyłu). Może ktoś podpowiedzieć, jak to się reguluje? Rower to full jeśli to ma znaczenie. Z góry dziękuję
SoloTM Napisano 27 Października 2019 Napisano 27 Października 2019 Jeśli piasta jest ok i rama prosta to koło przecentrowane jest zapewne na stronę nienapędową. Trzeba po kolei każdą szprychę od strony napędowej napiąć nieco bardziej ( jeśli można ) lub/i poluzować każdą szprychę z przeciwnej strony. I bicie 1 mm to szału nie ma to ciut za dużo, trzeba odpowiednio już konkretne szprychy ponaciągać tak, żeby było mniejsze. Ciekawe jak bicie góra dół.
Dokumosa Napisano 27 Października 2019 Napisano 27 Października 2019 Taki serwis, że nie zapewnił wyśrodkowania obręczy względem haków względnie może masz niesymetryczne haki w rowerze (jakieś promile rynku).
IP68 Napisano 27 Października 2019 Autor Napisano 27 Października 2019 Dziękuję za pomoc. W desperacji zdjąłem kasetę, rozebrałem piastę i oś zacząłem przesuwać, choć nic to do rzeczy mieć nie może. Rozumiem, że oś ma być symetryczna, tzn wystawiać plus minus tyle samo z każdej strony piasty?
Dokumosa Napisano 27 Października 2019 Napisano 27 Października 2019 Tak ale nie tędy droga. Obręcz względem korpusu piasty trzeba przeciągnąć.
IP68 Napisano 27 Października 2019 Autor Napisano 27 Października 2019 Dzięki, no to do weekendu rower musi poczekać. Czy możecie polecić dobry klucz do nypli? Najlepiej taki, który obsłuży kilka rozmiarów, a jednocześnie nie zniszczy nypli. Nie musi być mocno profesjonalny, ale też nie badziewie.
Dokumosa Napisano 27 Października 2019 Napisano 27 Października 2019 Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego Kup taki co łapie z 4 stron jak np.: https://www.parktool.com/product/four-sided-spoke-wrench-sw-42?category=Wheel %26 Spoke ParkTool akurat te produkuje tylko w 2 rozmiarach i uważaj bo są takie co łapią z 3 stron i takie właśnie jak podlinkowałem i wyglądają na pierwszy rzut oka identycznie. Jak masz inny rozmiar to szukaj klucza z Uniora. No i samemu bez cięższego sprzętu to raczej za przeciąganie się nie bierz.
IP68 Napisano 28 Października 2019 Autor Napisano 28 Października 2019 7 godzin temu, Dokumosa napisał: No i samemu bez cięższego sprzętu to raczej za przeciąganie się nie bierz. Czy masz na myśli centrownicę? Jestem dość mocno zdeterminowany by zrobić to koło samemu (przy pomocy forum), bo z moich doświadczeń wynika, że jak serwis nie potrafi, to się nie nauczy tylko dlatego, że zawiozę to koło jeszcze raz. Kolejnemu zaś nie mam ochoty płacić. Jeśli prosta centrownica bez zegarów wystarczy, to jestem w stanie się na nią zrujnowac.
Alsew Napisano 28 Października 2019 Napisano 28 Października 2019 1 godzinę temu, IP68 napisał: Jestem dość mocno zdeterminowany by zrobić to koło samemu (przy pomocy forum), bo z moich doświadczeń wynika, że jak serwis nie potrafi, to się nie nauczy tylko dlatego, że zawiozę to koło jeszcze raz. Z tego co widzę to jest to dość częsty błąd. Sam raz dostałem tak przyciągnięcie koło z serwisu. Podjechał em do nich poprawili i po sprawie. Zapłaciłem za centrowanie koła to muszą to poprawić.
woojj Napisano 28 Października 2019 Napisano 28 Października 2019 2 godziny temu, IP68 napisał: Jestem dość mocno zdeterminowany by zrobić to koło samemu (przy pomocy forum), bo z moich doświadczeń wynika, że jak serwis nie potrafi, to się nie nauczy tylko dlatego, że zawiozę to koło jeszcze raz. ....czasem jest tak że coś jest nie tak z hakami w ramie lub samą ramą. Może to nie błąd serwisu. Najlepiej było by gdybyś zawiózł rower w całości aby to skontrolowali. We własnym zakresie możesz spróbować założyć koło z innego roweru aby sprawdzić czy nie masz podobnej anomalii. Kupowanie z tego powodu centrownicy to nonsens. Najpierw wszystko sprawdź. Jak serwis jest normalny to na pewno pomogą. Miałem do czynienia z różnymi przypadkami. Rama miała tak wyrobione haki że nie można było dobrze osadzić koła.....klient źle założył sprężynkę z zacisku i automatycznie wlazła na oś i koło było nie w osi...przypadków jest pełno. Ciężko to zweryfikować samym kołem.
slavi Napisano 28 Października 2019 Napisano 28 Października 2019 po co koło z innego roweru ... wystarczy to włożyć odwrotnie i będzie wiadomo
SoloTM Napisano 28 Października 2019 Napisano 28 Października 2019 Może najpierw oddaj na serwis i powiedz, że jest przeciągnięte o ileś mm/cm ( powiedz, że np. po lewej u góry jest od opony do widełek 1 cm a z prawej 2 cm - zmierz jaka jest róznica ) Jeśli na pewno chcesz spróbować sam to możesz to zrobić - masz v brejki, a to pomoże, ale jak wyżej piszą koledzy. Najpierw odwróć koło i sprawdź czy siedzi tak samo przesunięte w lewo czy będzie w prawo. Jeśli tak samo to znaczy, że koło jest ok, a coś nie halo z ramą/hakami. Jeśli skręci w prawo to wina koła.
Dokumosa Napisano 28 Października 2019 Napisano 28 Października 2019 Po przeciągnięciu będzie konieczne ponowne centrowanie w dwóch płaszczyznach. Przydałoby się też sprawdzić naciąg szprych (wartości i równomierność). W trakcie zabiegu trzeba rozprężać szprychy.
IP68 Napisano 30 Października 2019 Autor Napisano 30 Października 2019 Zadzwoniłem do serwisu, żeby zawieźć cały rower i zrobić poprawkę. Serwisant powiedział, że „najwyżej da się jakąś podkładkę“. Poprzednio podkładki żadnej nie było. Co sądzicie, warto w ogóle jechać?
SoloTM Napisano 30 Października 2019 Napisano 30 Października 2019 O żesz #$!*% Podkładkę.. Brak słów. Zamiast poprawnie wycentrować koło to chce dac podkładkę na oś ( efekt będzie ten sam, ale to druciarstwo i zmniejszy długość osi z jednej strony, punkt podparcia jej z hakiem ramy ) Nie ma opcji. Musisz wycentrować albo sam, albo dać do innego serwisu żeby przecentrowali ( wycentrowali poprawnie ) To jest 5 min roboty ( jeśli nie ma bicia góra-dół, szprychy po każdej ze stron równo naciągnięte - w miarę - bo że strona napędowa będzie miała bardziej napięte szprychy to normalne )
Dokumosa Napisano 30 Października 2019 Napisano 30 Października 2019 Teoretycznie tak, pod warunkiem że szprychy mają obecnie równomierny naciąg. Jeśli nie to przekraczając każdy nypel o równo np. jeden obrót zrobimy sobie jajo w dodatku w małą ósemkę.
woojj Napisano 31 Października 2019 Napisano 31 Października 2019 Rozmowa przez telefon nic nie da. Trzeba pojechać niech poprawią. Nie chce mi się wierzyć żeby koło było aż tak źle zaplecione by klient zauważył taką anomalię. Co to jest za koło, jaka rama??? Może rzeczywiście coś się uszkodziło w ramie. Może to full marketowy który na starcie jest krzywy. Może ma zgięty hak. Zbyt wiele zmiennych, żadnych zdjęć. Czasem w wypadku krzywej ramy założenie podkładki na oś pod kontrę piasty to będzie jedyne mądre rozwiązanie (o ile jest to koło z osią na nakrętki) a nie na zacisk (tam trzeba zamieniać podkładki symetrycznie) Ja bym jechał do serwisu z całym rowerem. Centrowanie samodzielne koła jeśli nie mamy doświadczenia kończy się i tak ponowną wizytą w serwisie. Jeśli faktycznie popełnili błąd to powinni ci to za darmo poprawić, jeśli coś jest nie tak to pomogą ci rozwiązać problem. Próbowałeś przekładać koło na drugą stronę????? Co to za rower, jaka piasta???? Zresztą zamiast marnować 2 dzień na pisanie już dawno byłbyś w serwisie ;-)))
IP68 Napisano 3 Listopada 2019 Autor Napisano 3 Listopada 2019 Dziękuję za odpowiedzi, rower nie jest marketowy (z całą pewnością kurczę nie ) , haki i rama proste, a epopeja ma ciąg dalszy. Rok temu ten sam serwis likwudował luzy na bębenku. Dziś grzebiąc przy piaście zorientowałem się że brak kulek w prawym łożysku. Na to nie ma wytłumaczenia. Zapłacę za to koło jeszcze raz, a tam nie wrócę.
woojj Napisano 4 Listopada 2019 Napisano 4 Listopada 2019 Ile masz kulek w tej piaście??? Powinno być po 9 na stronę (z lekkim luzem jakby na 10). Są wyjątki, że piasta od strony bębenka ma większą ilość, ale są one wtedy mniejszej średnicy. 20 godzin temu, IP68 napisał: Zapłacę za to koło jeszcze raz, a tam nie wrócę To twój wybór. Najważniejsze abyś był zadowolony, a usterka usunięta. Jest jeszcze takie stare powiedzenie: "Szanuj sobie wroga swego bo możesz mieć gorszego" ;-))) -taki żarcik na koniec.
rzezniol Napisano 4 Listopada 2019 Napisano 4 Listopada 2019 W dniu 31.10.2019 o 08:13, woojj napisał: Trzeba pojechać niech poprawią W tym przypadku to nie takie oczywiste ... Jakbym z twoich ust, w takim przypadku przez telefon usłyszał : W dniu 30.10.2019 o 18:55, IP68 napisał: „najwyżej da się jakąś podkładkę“. Już nigdy bym nie przekroczył progu twojego warsztatu Jak przed wymianą obręczy na sprawnym kole było ok a po wymianie nie jest to serwis ewidentnie nie ogarnia. W tym przypadku stwierdzenie : 23 godziny temu, IP68 napisał: Zapłacę za to koło jeszcze raz, a tam nie wrócę. Jest jak najbardziej poprawne, jak nie wiesz co to centrownica to nawet największa determinacja możne skończyć się niepowodzeniem. Zabawa z budową kół to ostatni najwyższy szczebel zaawansowania mechaniki od rowerowej ... wymieniaczy klocków i nawijaczy owijek jest na pęczki. Jakość budowanych kół określa jakość danego serwisu rowerowego. Pozdrawiam
Dokumosa Napisano 4 Listopada 2019 Napisano 4 Listopada 2019 Należałoby też wpomnieć, że jakość musi kosztować. Zaplot, kilkukrotne rozprężanie, równanie naciągu, centrowanie itd. to nie jest coś co się ogarnie w 15min.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.