zecik1983 Napisano 27 Października 2019 Napisano 27 Października 2019 Witam, Stoję przed dylematem wyboru pedałów SPD do full'a. Jeżdżę już dłuższy czas w SPD, ale to podstawowa 520-tka od Shimano. Potrzebuję drugą parę do drugiego roweru. Obecnie waham się między dwoma modelami - jak w temacie: https://www.centrumrowerowe.pl/pedaly-shimano-deore-xt-pd-m8100-pd20226/?v_Id=131517 https://allegro.pl/oferta/pedaly-mtb-look-x-track-race-leszno-7225784742 Odnośnie Looków pogrzebałem trochę w sieci, trafiłem na taki test: http://nieoceniam.pl/testy/naped/test-pedalow-look-x-track-race/ opinię: https://www.dobrerowery.pl/blog/rowerowe-rozmowy-nowe-pedaly-look-x-track filmik: i szereg innych publikacji, ale wcale nie jestem mądrzejszy. Generalnie Looki zbierają pozytywne recenzje, głównie ze względu na powierzchnię podparcia. Ale wolałbym opinię kogoś, kto faktycznie ich używał i ma porównanie do Shimano. Czy faktycznie odczuwalny jest większy transfer energii niż w Shimano? Czy ewentualnie warto dorzucić trochę więcej i kupić wersję X-Track Race Carbon (tutaj pewnie warto by rozważyć zakup XTR-ów)? To trochę dziwna sprawa, bo carbonowy model Looka waży więcej niż XT od Shimano. Ale to pewnie też kwestia powierzchni podparcia dla buta. Co z tymi łożyskami ślizgowymi? Dają radę czy jeden sezon i do wymiany? Trafiłem na filmik w necie, gdzie typ twierdził, że luzy będą się pojawiać, ale nie takie, żeby miały odczuwalne znaczenie. Oprócz tego jeden ze sprzedawców, który polecał mi Looki, stwierdził, że zajechał już 3 pary XTR-ów, a tym (lub tym carbonowym) nie może dać rady... Jeszcze jedna kwestia, która mnie nurtuje. Mam jedną parę butów z mocno wiekowymi blokami od Shimano. Czy kupując nowe pedały do drugiego roweru muszę mieć nowe bloki w tych butach? Inaczej rzecz ujmując, czy konieczna jest inwestycja w drugie buty, bo ciągłe przekładanie bloków raczej nie wchodzi w grę :-) Dziękuję z góry za każdą sugestię.
Mod Team durnykot Napisano 27 Października 2019 Mod Team Napisano 27 Października 2019 Mocno wątpliwe ,abyś przy normalnym ( nie zawodniczym ) jeżdżeniu odczuł jakąkolwiek różnice w transferze energi . Tu bardziej ma wpływ sztywność buta niż marka pedałów. 56 minut temu, zecik1983 napisał: Czy kupując nowe pedały do drugiego roweru muszę mieć nowe bloki w tych butach? Bloki powinny być w komplecie z pedałami. Nowe Looki są kompatybilne z systemem SPD wiec wystarczy założyć nowe bloki do butów i używać ich w dwóch rowerach. Jeśli jednak chcesz mieć pełną gwarancję kompatybilności kup wersję Shimano 540 ,które są praktycznie takie same jak XT pod względem technicznym.
zecik1983 Napisano 27 Października 2019 Autor Napisano 27 Października 2019 @durnykot Dziękuję za odpowiedź. Tak myślałem, że raczej będzie mi odradzane pakowanie się w wysokie i drogie modele pedałów. Wolałem zapytać niż wyrzucać kasę bez potrzeby. Dobrze wiedzieć, że ważniejsze są buty, bo prędzej czy później i tak będę musiał kupić nowe więc lepiej tam dorzucić parę złotych więcej do jakiegoś sensownego modelu. Bloki są w komplecie z pedałami tylko nie wiedziałem jak się będzie zachowywało połączenie stary blok - nowy pedał lub nowy blok - stary pedał. Ale jak piszesz, że nie będzie problemu to ok :-)
TheJW Napisano 28 Października 2019 Napisano 28 Października 2019 Bloki i tak trzeba regularnie wymieniać, ponieważ się zużywają. Skutkiem tego jest gorsze trzymanie buta w pedale i częstsze przypadkowe wypięcia. Co do pedałów - w Decathlonie za niecałą stówkę masz PD-M520. M8100 kosztują ~300 zł (zysk wagowy niecałe 40g, jeśli to ma znaczenie). Te dwie stówki lepiej zainwestować w lepsze, sztywne buty (tzn. trzeba będzie jeszcze kilka tych stówek dorzucić). Tak jak pisał @durnykot, sztywny but jest ważniejszy niż powierzchnia podparcia większa o 2cm. Prawie dwa sezony jeździłem w tanich butach Speca - Sport MTB. W tym roku kupiłem Northwave Extreme XC - zupełnie inna jazda, czucie roweru, przyspieszenie. Dopiero przy tak sztywnej podeszwie masz wrażenie bycia jednością z rowerem. A jeśli chodzi o pedały Look'a, to chyba @KNKS może o nich coś więcej powiedzieć z tego co pamiętam.
KNKS Napisano 28 Października 2019 Napisano 28 Października 2019 Tak jest. Mam takie w swoim rowerze i rowerze małżonki. Jestem MEGA zadowolony. Na jednym komplecie mam zrobione 7500 km i przez ten okres nie wymagały uwagi ani żadnych czynności serwisowych, w przeciwieństwie do tych badziewnych 520/540 w których ciągle trzeba coś smarować, kontrować, kasować... Na Look'ach tylko jeżdzic i jeżdzić... Dodam że użytkuje je wyłącznie w terenie i regularnie pielęgnuje za pomocą myjki ciśnieniowej. Dochodzi jeszcze sprawa wielkości, a co za tym idzie zwiększonego podparcia. Niby nic, ale jak dla mnie to odczuwalna zaleta.Warto zwrócić na to uwagę. Jak dla mnie 100% trafiony zakup.
Gość Napisano 28 Października 2019 Napisano 28 Października 2019 Nie wiem, czy zalezy Ci bardziej na wadze czy podparciu, bo jesli na tym drugim, to mozna pojsc w taki patent- https://www.centrumrowerowe.pl/pedaly-shimano-deore-xt-pd-m8120-pd20228/ Osobiscie uzywam 3 czy 4 rok 530, czyli cos co kolega KNKS absolutnie nie poleca, no i u mnie, raz rozebralem profilaktycznie przesmarowalem i nie robie nic. NIe powiekszaja sie luzy, nie reguluje, nic..., otrzepuje z zaschnietego blota i tyle. Natomiast na korpusie widac juz powazne slady wytarcia, z tym, ze ja waze ponad setke i to moze miec duzy wplyw.
cervandes Napisano 28 Października 2019 Napisano 28 Października 2019 Ja jeździłem na M520 i szukałem nowych pedałków. Żeby coś zmienić w rowerze, żeby odchudzić, żeby było ładne. Rozważałem wszystko wpinane, od Cranków po Looki. Doszedłem do wniosku, że nie chcę innego systemu niż SPD żeby kompatybilność była taka, że nawet bloków z butów nie musiałbym zmieniać - to zwęziło nieco krąg poszukiwań. No i od wiosny kręcę na Bontragerach Comp. Czerwone mam, bo czerwone wiadomo - najszybsze. Zrobiłem na nich pięć kafli, nie dzieje się z nimi kompletnie nic poza poobijaniem obudowy, ale tak pi razy oko wystarczą na 4 czy 6 lat. 100% kompatybilne z SPD, niczego się nie musiałem uczyć. A co najciekawsze - M520 ważyły 380, XTki 340 a te ważą 280g. Cośtam kosztowały, ze 250 ziko ale dziś kupiłbym je ponownie bo są idealne. Lekkie, niezawodne, ładne, trwałe. Polecam. PS. A miewają niezbyt lekko...
Mod Team durnykot Napisano 28 Października 2019 Mod Team Napisano 28 Października 2019 5 godzin temu, KNKS napisał: Na jednym komplecie mam zrobione 7500 km i przez ten okres nie wymagały uwagi ani żadnych czynności serwisowych, w przeciwieństwie do tych badziewnych 520/540 w których ciągle trzeba coś smarować, kontrować, kasować. Na 540 zrobiłem ileśtamtysięcy km i rozebrałem je dwa razy- raz pro forma po sezonie, drugi raz z nudóww. Przez ten czas nic się nie działo, jakiś minimalny luz , zupełnie nieodczuwalny w czasie jazdy. Zmieniłem na TIME , bo szukałem czegoś z większym luzem roboczym i odpornością na błoto oraz nieco większą stabilnością ( przy 540 blok opierał się o pedał, a nie podeszwa buta jak w Tajmach ) . Dobre pedały bez skoku na kasę, ale nie są super idealne. 20 godzin temu, zecik1983 napisał: jak się będzie zachowywało połączenie stary blok - nowy pedał lub nowy blok - stary pedał. Ale jak piszesz, że nie będzie problemu to ok :-) Możliwe ,ze na początku nowe bloki nie będą się wpinać tak jak stare, ale nie jest jakiś dramat.
zecik1983 Napisano 28 Października 2019 Autor Napisano 28 Października 2019 @TheJW Northwave Extreme XC - powalają wyglądem i ceną :-) Jeśli chodzi o walory użytkowe wierzę, że idą w parze z wydatkiem :-) W Centrum Rowerowym w promocyjnej cenie 749 PLN został niestety tylko rozmiar 42, a na moje kopyta potrzeba 47 :-) Ale dzięki za potwierdzenie, że to jednak buty i sztywność podeszwy mają większe znaczenie niż same pedały. @KNKS A jak z wytrzymałością tych Look'ów? Chodzi mi o ten kompozyt, z którego są wykonane. Jak wygląda po starciach z kamieniami? XT-ki są z "amelinium" i zastanawiam się co jest trwalsze. @shotgun Dobre pytanie, ale najbardziej zależy mi na tym, żebym mógł jak najwięcej wjechać z siodła (w tym momencie pomijamy cechy roweru, moje możliwości siłowo - techniczne itd. :-) ). Pytam tylko o połączenie but - pedał, które mi to ułatwi, ale też, skoro już o siodle mowa, to, żeby pedały nie pasowały do mojego jednośladu jak świni siodło :-) Pytałem właściwie o pedały, ale z powyższych wpisów wynika, że jednak buty są ważniejsze. Te XT-ki z dużą platformą, które wrzuciłeś były pierwszymi, nad którymi zacząłem się poważnie zastanawiać. Odstraszyły mnie trzy kwestie: 1. waga, 2. w opisie jest coś takiego - "Idealne do użytków wraz z butami z serii ME i AM". A te buty mają jakby taki trochę cywilny charakter, przez co rozumiem, że pedały z tak dużą platformą są właśnie do takiego użytku i średnio nadają się w teren, 3. (najgłupsza kwestia) N1NO w swoim ścigaczu nie ma żadnych wielkich platform!! - wiadomo, on nie potrzebuje, wjedzie wszytko nawet z patykiem zaklinowanym w ramieniu korby @cervandes Bontragery jakoś nie rzuciły mi się nigdzie w oczy w przeciwieństwie do Cranków, które przykuwają uwagę. Ile trzeba mieć mocy, żeby podjeżdżać na czymś, co ma tak małą powierzchnię jak Egg Beater? :-) @durnykot @KNKS Mam 520-tki od kilku lat. Mają na pewno przejechane kilkanaście tysięcy. Fakt faktem - zdecydowana większość po asfalcie w ramach dojazdu do pracy, a tylko może jakieś 3 tysiące w terenie, ale choć to podstawowy model, nigdy nic przy nich nie robiłem. Jeszcze godzinę temu, po powrocie z roboty, sprawdzałem z ciekawości jak się miewają: żadnych luzów, zgrzytów, kręcą się jak nowe :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.