Skocz do zawartości

[Rozmiar Ramy] Cube Attention

Marko40

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Od tygodnia grzebie po internecie żeby znaleźć odpowiedź jaki rozmiar koła i ramy w rowerze MTB dla żony, ale nie potrafię znaleźć odpowiedzi :)

Jazda 10% asfalt, 90% lasy szutry trochę błota korzeni trawy. Piasek i kamienie bardzo rzadko.

Chcę kupić żonie rower: Cube Attention 2019, żona ma 167 cm wzrostu i 78cm długość nogi

ostatecznie rozważam 2 możliwości, jeden na kołach 29 cali drugi na 27.5 cala, nie mam pojęcia co będzie lepsze, pomocy :)

image.png.10302dbfa309cc6bfe84dde38dc2e422.pngimage.png.8ec6b275cfadfede618c326d0d85885c.png

Napisano

ma być biały :) taką dostałem dyspozycję ;)

chodzi o rower na wycieczki, żadnego ścigania czy zawodów, ale do długich jazd od 3 do 8 godzin

raczej głównie po płaskich leśnych ścieżkach, okazjonalnie jakaś jura

a co to znaczy kwadratowe ? chodzi o wygląd czy czy sposób prowadzenia ? ja szosowiec :P nie znam się na mtb

Napisano

I o wygląd, i o pozycję. Krótki i wysoki. Będzie siedziała na nim jak na rowerze rekreacyjnym, czyli bardzo wyprostowana. Taka pozycja oczywiście wpływa na zachowanie roweru, precyzję sterowania, przyspieszenie. Ale jeśli to mają być zwykłe przejażdżki, to raczej nie potrzeba ściganckiej geometrii i to wszystko o czym piszę nie będzie miało znaczenia. ;)

P.S. Ten model nie jest przypadkiem szary? Żeby Cię z domu nie wyrzuciła... :D

Napisano

z tych 2 geometrii wynika że ten na 27.5 cala jest bardziej pochylona i niższa pozycja od tego na 29 calowych kołach

tu właśnie mam problem, żeby z tego nie wyszedł rower miejski :)

Napisano

Jak macie możliwość, to po prostu przymierzcie. Rower rowerowi nierówny, szczególnie jeśli rozważacie różne rozmiary kół. Chociaż do jazdy o jakiej piszesz zdecydowanie polecałbym większe koło - będzie przyjemniej i wygodniej. :)

Napisano

na miejscu jest wersja właśnie na kołach 27.5 tylko, ten na 29' był by wysyłkowo