Skocz do zawartości

[opony] szosowe - Tufo Calibra / Conti Grand Sport / Michelin Power All Season / Vittoria Zaffiro Pro IV


Eazy

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję kompletu sensownych cenowo opon do szosy. Rozważam modele wymienione w temacie: 

1. Tufo Calibra kevlar

2. Conti Grand Sport Extra

3. Michelin Power Endurance / All Season

4. Vittoria Zaffiro Pro IV

Opony w rozmiarze 700x25C. Najchętniej z jakąś wkładką antyprzebiciową. Które z powyższych są godne polecenia? A może jeszcze coś innego? Najchętniej w okolicy 100-120zł sztuka. 

Z racji pory roku skłaniam się ku Michelin Power All Season albo Vittoria Zaffiro Pro IV przy czym Michelin są mocno ponad budżet. 

Linki do opon:

1. https://allegro.pl/oferta/opona-tufo-calibra-700x25c-kevlar-czarna-6096360146

2. https://allegro.pl/oferta/opona-continental-grand-sport-extra-700x25c-8348155736

3. https://www.bike-discount.de/en/buy/michelin-power-all-season-2er-set-a1-airstop-butyl-540492

4. https://www.bike-discount.de/en/buy/vittoria-zaffiro-pro-iv-25-622-g2.0-set-competition-latex-25-28-887332

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, pytasz o Tufo a kupujesz GP5k, 50% drozsze od zakladanego gornego limitu :)

Czy sie sprawdzi, to zalezy od oczekiwan i swiadomosci zalet i wad opony. 

Osobiscie nie jezdzilem na GP5k, ogolnie nie uzywam wulkanizowanych opon. Ale jak i w przypadku GP4k pewnie i kupie ta, zeby zobaczyc czy cos sie zmienilo w porownaniu do poprzedniej wersji i w jakim stopniu. GP4k nie przypadla mi do gustu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciągnąłem budżet, bo doszedłem do wniosku, że lepiej raz a dobrze ;) Podobno wersje TL są troszkę lepsze jeżeli chodzi o mieszankę, przyczepność i opory toczenia od tych zwykłych GP. 

Z tego co patrzyłem na opory toczenia to wersja TL faktycznie wypada całkiem nieźle: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews

Wersję TL od zwykłej dzieli kilka miejsc. Na początku rozważałem jeszcze Corsa Speed G+ 2.0, ale raz, że cena jeszcze wyższa, a dwa (pomijając opinię w powyższym linku) to ponoć z tą ochroną antyprzebiciową w Corsie jest nie do końca tak dobrze, jak w Conti. Przynajmniej takie opinie napotkałem w 'internetach'. Conti trochę cięższe, ale tańsze, z lepszą wkładką i niewiele gorszymi oporami :)

Czas pokaże, czy zdadzą egzamin :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki jest plan, ale to dopiero na wiosnę. Tym bardziej, że nie wykluczam zmiany kół w przyszłym sezonie. Z tego co sprawdzałem to moje obecne koła będą ok pod bezdętkę. Na razie na końcówkę sezonu pójdą jeszcze dętki, bo nie mam ochoty na wiosnę skrobać opon z zaschniętego mleka, ale przyszły sezon będą już zalane na obecnych albo nowych obręczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update - faktycznie cholernie ciężko się montuje te GP 5000 TL. Idzie to tak opornie, że nie udało mi się zamontować opony bez uszkodzenia dętki, bo na sam koniec ją przyszczypało... Wygląda na to, że tubeless będzie chyba szybciej niż sądziłem. Dobrze, że jutro niedziela handlowa. Będzie rajd po otwartych serwisach w poszukiwaniu wentyli. Potrzebuję 65-70mm bo są wysokie obręcze i moje Trezado / Force, które leżą na półce są za krótkie. Mam nadzieję, że gdzieś coś uda się kupić, bo pogoda ma być ładna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...