Skocz do zawartości

[Piasta] wymiana łożysk DT Swiss 370


Dezent

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ściągasz endcapy, tylko nie metalowym niczym żeby ich nie pokancerować, od wewnątrz wybijam łożyska stukając lekko młotkiem po obwodzie płaskim wybijaczkiem i łożyska wyskakują. Czyścisz, smarujesz lekko, wkładasz ręką nowe łożyska. I ja to skręcam śrubą, tj dobieram nasadkę klucza taką aby pokrywała się ze średnicą zewnętrznej bieżni łożyska (o włos mniejsza niż otwór w piaście, po drugiej stronie daję płaskowniczek z deseczki czy coś równie delikatnego aby nie kaleczyć piasty i skręcam aż do odczuwalnego oporu, czyli momentu, gdy łożysko siądzie w gnieździe. Rozkręcam i tą samą metodą wciągam drugie łożysko. Tam w środku jest tuleja między łożyskami, ją można przesunąć lekko w bok przy wybijaniu łożyska.

Napisano

Zaczęło się od piszczenia w przednim kole. Im szybciej jechałem tym piszczenie było częstsze. 

Wyjąłem endcapy, ale w łożyskach nie ma żadnych luzów i nie wyczuwam chrobotania pod palcem.

Czy to na pewno łożyska ?

Napisano

Raczej nie. Też myślałem, że to może kocki ocierają o tarczę. Wyjąłem klocki z zacisku, ale i tak coś piszczy.

Zapomniałem dodać, że jak kręcę kołem w powietrzu to nic nie słychać. Dźwięk dochodzi tylko podczas jazdy.

 

Napisano

Na 99% dźwięk jest wydawany przez endcapy. Wyciągnij oba, wyczyść i nasmaruj.

 

Jak Ci się nie chce to ewentualnie możesz prysnąć niewielką ilość WD40 :)

 

@Dokumosa
Stricte samochodowy ściągacz bezwładnościowy się nie sprawdzi. Nie ma jak złapać krawędzi łożyska (przeszkadza tulejka w środku pomiędzy łożyskami). Przetestowałem to na sobie jakiś czas temu. 

Napisano

Trzeba zestaw do łożysk w ślepych oprawach (działa podobnie jak ten z "pazurkami" ale rozpręża się w bieżni). Albo taki co łapie za rowek kulek w bieżni wew lub zew (czasami wymaga zniszczenia łożyska).

Napisano

Toto co starczy na foto to jest oś piasty i powinno się obracać raczej bez oporów (nie licząc oporu smaru w łożyskach). Włazi do środka wypychajac przy okazji łożysko przeciwnapędowe (nie walić młotem bezpośrednio w oś). Żeby dostać się do łożyska po stronie napędowej potrzebny specjalny klucz (do skręcenia pierścienia zapadek), wielkie imadło i soooolidnyyy stół warsztatowy.

Napisano

Wracając do przedniej piasty. Wymiana łożysk również nic nie dała. Jest minimalnie ciszej. Dodam, że jak jadąc w lewo w kółko to dźwięk ustaje. Jakiś pomysły ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...