Skocz do zawartości

[Piasta] wymiana łożysk DT Swiss 370


Dezent

Rekomendowane odpowiedzi

Ściągasz endcapy, tylko nie metalowym niczym żeby ich nie pokancerować, od wewnątrz wybijam łożyska stukając lekko młotkiem po obwodzie płaskim wybijaczkiem i łożyska wyskakują. Czyścisz, smarujesz lekko, wkładasz ręką nowe łożyska. I ja to skręcam śrubą, tj dobieram nasadkę klucza taką aby pokrywała się ze średnicą zewnętrznej bieżni łożyska (o włos mniejsza niż otwór w piaście, po drugiej stronie daję płaskowniczek z deseczki czy coś równie delikatnego aby nie kaleczyć piasty i skręcam aż do odczuwalnego oporu, czyli momentu, gdy łożysko siądzie w gnieździe. Rozkręcam i tą samą metodą wciągam drugie łożysko. Tam w środku jest tuleja między łożyskami, ją można przesunąć lekko w bok przy wybijaniu łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% dźwięk jest wydawany przez endcapy. Wyciągnij oba, wyczyść i nasmaruj.

 

Jak Ci się nie chce to ewentualnie możesz prysnąć niewielką ilość WD40 :)

 

@Dokumosa
Stricte samochodowy ściągacz bezwładnościowy się nie sprawdzi. Nie ma jak złapać krawędzi łożyska (przeszkadza tulejka w środku pomiędzy łożyskami). Przetestowałem to na sobie jakiś czas temu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toto co starczy na foto to jest oś piasty i powinno się obracać raczej bez oporów (nie licząc oporu smaru w łożyskach). Włazi do środka wypychajac przy okazji łożysko przeciwnapędowe (nie walić młotem bezpośrednio w oś). Żeby dostać się do łożyska po stronie napędowej potrzebny specjalny klucz (do skręcenia pierścienia zapadek), wielkie imadło i soooolidnyyy stół warsztatowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...