Alsew Napisano 13 Października 2019 Udostępnij Napisano 13 Października 2019 (edytowane) Zupełnym przypadkiem zacząłem analizować obecnie dostępne ramy Treka ht do XC. Na forum przyklejono Trekowi łatkę roweru do którego warto dopłacić, bo w swojej cenie co prawda nie rozpieszcza wyposażeniem ale za to rama to jest 'coś'... A tak patrząc na stronę Treka to dostajemy najcięższe ramy w swoich kategoriach: Trek podaje wagi dla rozmiaru M czyli 17,5 cala - realnie rama jest mniejsza bo ma 16,5cala - X Caliber - 2,17 kg https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/rama-x-caliber/p/28470/?colorCode=black - Procaliber Al - 2,0kg https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/rama-procaliber-al/p/21920/?colorCode=grey - Procaliber w karbonie - 1,5 kg https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/rama-procaliber/p/17263/?colorCode=black Dopiero mega drogi Procaliber SL oferuje 1,12 kg. Mówiąc szczerze to jestem w głębokim szoku... Edytowane 13 Października 2019 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 13 Października 2019 Udostępnij Napisano 13 Października 2019 OMG szok i niedowierzanie.... X-Caliber ze swoją ramą z trailowego Roscoe i wagą całości oscylującą wokół 13,5 kg nawet nie pretenduje do bycia lekkim ścigaczem. Z kolei w Procalibrze masz rozdzielacz isospeed, który dodaje pewnie ze 200-300 gram do wagi zestawu. Na temat czy to jest warte dodatkowej wagi, albo czy w ogóle ta dodatkowa waga jest odczuwalna, można toczyć długie dyskusje. Dla porównania Scott podaje takie wagi, ale nie wiem dla jakiego rozmiaru ramy (pewnie M albo S): - Scale 950 Alu: 1770 g - Scale 910 HMF: 1200 g - Scale RC 900 HMX: 880 g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2019 (edytowane) 200-300 g to ważą dampery. A ten isospeed to 2 malutkie łożyska jak rozumiem. Edytowane 13 Października 2019 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 13 Października 2019 Udostępnij Napisano 13 Października 2019 W coś te łożyska musisz wsadzić. Dodatkowy materiał na zawias, wzmocnienia w okolicy żeby się to nie rozpadło przy pierwszym wstrząsie... albo po prostu w Treku nie umieją robić lekkich ram, też jest taka możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 13 Października 2019 Udostępnij Napisano 13 Października 2019 Jak się daje dożywotnią gwarancję na ramy, to nie robi się wydmuszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2019 29 minut temu, Eazy napisał: Jak się daje dożywotnią gwarancję na ramy, to nie robi się wydmuszek Takie rzeczy to tylko w Decathlonie, myślę o Alu. Fakt jest taki że rowery Treka maja tez spory limit wagowych więc nie mogą być z papieru... Ale jak ktoś ma 65-75kg i kupuje rower typowo do ścigania to raczej te dodatkowe gramy do niczego są mu potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 13 Października 2019 Udostępnij Napisano 13 Października 2019 1 godzinę temu, Alsew napisał: Takie rzeczy to tylko w Decathlonie Przcież u Treka też masz dożywotnią na ramę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2019 Chodziło mi o to że Trek daje dożywotnią gwarancję na Alu kowadlo a w Decathlonie masz taką gwarancje na Alu wydmuszke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 13 Października 2019 Udostępnij Napisano 13 Października 2019 Ok, nie załapałem W każdym razie wydaje się być to zasadne - dożywotnia gwarancja i wysokie limity wagowe = cięższa i bardziej solidna rama. Jak ktoś waży 65-75kg i kupuje rower do ścigania, to raczej idzie już w 'wungiel'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 13 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2019 (edytowane) Ale wungiel od Treka też do lekkich nie należy. 1.5kg przy ramie 16.5cala to też kowadlo... Zasadne wydaje się pytanie po co przy typowo ściganckich ramach tak wysokie limity wagowe. Jak ktoś waży 120kg to może się ścigać tylko żeby zdążyć na promocyjne kubełki w KFC. Edytowane 13 Października 2019 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.