Mr1 Napisano 12 Października 2019 Udostępnij Napisano 12 Października 2019 Witam, Mam problem z amortyzatorem SR Suntour XCR32 RL-R Air, który jest fabrycznie zamontowany w rowerze Orbea Mx 26”. Rower używa mój 11 letni syn na treningach w Mtb szkółce. Trzy tygodnie temu amortyzator nagle podczs jazdy stracił całą kompresję i zapadł się. Syn wyciągnął i zablokował amortyzator na sztywno żeby dokończyć trening. Napompowany amor działał przez 2 tyg. ale potem wszystko się powtórzyło. Wyszukałem na forum że dolanie 5 ml oleju 80-90W powinno poprawić sytuację. I tu pojawił nowy problem, po wypuszczeniu powietrza amortyzator zesztywniał i pozostał zablokowany w rozciągnietym położeniu. Niezależnie od położenia manetki open/lock nie daje się ugiąć. Amortyzator ma przebieg 40-50 godzin, syn waży 35kg, czyli trudno mówić o zużyciu materiału. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 12 Października 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2019 uściślijmy - gdzie dolałeś te 5 ml? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr1 Napisano 12 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2019 Jeszcze nie dolałem, wypuściłem powietrze z komory, odkręciłem korek z wentylem i zauważyłem że amortyzator jest sztywny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 13 Października 2019 Udostępnij Napisano 13 Października 2019 Ciężko twoj problem zrozumieć. Raidon RLR nie ma regulacji kompresji - jedynie Rebound. Jesli ci się zapadł to na pewno uszczelka tłoczka. Piszesz ze amor był wyciągnięty i zablokowany a ponadto jeźdzony przez 2 tygodnie na samej blokadzie czy jak?? Trzeba było od razu reagować na ten problem i amorek przeserwisować. Odkreć pokrywę RSLO i zobacz czy wciąż jest sztywny amor a ponadto czy ten bolec pod tą pokrywą reaguje odbiciem po przycisku. Jeśli okaże się ze dalej nie działa to tłumik do wyrzucenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr1 Napisano 13 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2019 Po pierwszym "zapadnięciu", w czasie treningu, (było 20 min jazdy na blokadzie) Amortyzator został napompowany po treningu i działał Ok przez 2 tygodnie. Po drugim zapadnięciu (30 min jazdy na blokadzie) Został ponownie napompowany po treningu i nadal działał, ale już syn nie używał roweru. Po wypuszczeniu powietrza amortyzator pozostał w zablokowanym położeniu. Po odkręceniu pokrywki RSLO jest nadal sztywny, bolec jest wystający i nie reaguje na nic, nie da się go "wcisnąć" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 13 Października 2019 Udostępnij Napisano 13 Października 2019 Tzn. że tłumik do wymiany. Z tego co cię rozumiem to amorek miał włączoną blokadę ale był nieużywany. Zdarzały mi się przypadki gdzie blokada była włączona, potem jakiś osad się zrobił na tym bolcu i się zapiekł bo bolec nie chciał już wyjść do góry. Nic się już z tym nie dało rady zrobić Spróbuj pociągnąć kombinerkami bolec do góry, bo może wystarczy czymś z góry psiknąć , parę razy poruszać bolcem i było by po kłopocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr1 Napisano 16 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2019 Dopiero dzisiaj udało mi się obejrzeć dokładniej amortyzator i o ile dobrze myślę to chyba tłumik jest do wymiany. Bolec po wciśnięciu pozostaje w tej pozycji i nie wychodzi sam do góry. Żeby odblokować tłumik trzeba wyciągnąć bolec albo mocno szarpnąć kierownicą w dół. (pokrywa RSLO jest odkręcona). Zepsucie tłumika jest najprawdopodobniej konsekwencją jazdy w terenie na zakluczonym amortyzatorze. Jak już pisałem wcześniej, w czasie treningu nagle uciekło powietrze z komory i amortyzator opadł. Ponieważ nikt nie maiał pompki, syn wyciągnął amora do góry, zablokował w tej pozycji i dokończył trening. Napompowany po treningu amor funkcjonował poprawnie na trzech kolejnych treningach, a potem znowu nagle opadł w czasie jazdy i syn musiał dokończyć trening na zablokowanym. I teraz pytanie: co spowodowało gwałtowny spadek ciśnienia i co zrobić żeby to się nie powtórzyło? Szkoda byłoby rozwalić drugi tłumik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 16 Października 2019 Udostępnij Napisano 16 Października 2019 Blokadę w Suntourze się tylko stosuję na prostych drogach a nie w terenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr1 Napisano 16 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2019 Mam wrażenie że niedokładnie wytłumaczyłem sytuację więc powtórzę: Syn trenował w terenie na odblokowanym amortyzatorze, Amortyzator nagle w czasie jazdy stracił całe powietrze. Syn nie miał pompki, więc zablokował amortyzator i wrócił na parking (jadąc parę km w terenie) Po napompowaniu amortyzator działał poprawnie 3 tygodnie, potem wszystko się powtórzyło, Amortyzator nagle stracił powietrze................... Moje pytanie brzmi: Dlaczego amor nagle traci powietrze? Uszczelka? Olej? Bez sensu jest wymiana samego tłumika dopóki jest nierązwiązany problem z gwałtownym znikaniem powietrza z komory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 16 Października 2019 Udostępnij Napisano 16 Października 2019 Jeśli traci powietrze to prosta odpowiedź: uszczelka do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.