Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie. 

Nie mogłem w sieci znaleźć podobnego tematy, więc piszę tutaj. Syn ma 8 lat, jeździ że mną w bije parkach, głównie w Swinley, więc rower typowo pod trail jest mu potrzebny. Znalazłem taki:

https://www.chainreactioncycles.com/vitus-24plus-kids-bike/rp-prod180246

Bez amorka, ale na plusach. Zastanawiam się, jak z tym wentylem zrobić tubeless.  Zakup będzie na 99.99% w UK, ale Wasz  rada, podpowiedź zapewne się przyda. 

Nie wykluczam amortyzatora, ale najlepiej, gdyby był powietrzny. 

Pozdrawiam. 

Napisano

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Oba rowery ładne, aczkolwiek opona 1.75 jest za wąska, sam widziałem jak mu rower się slizgal na szlaku, a mechaniczne tarcze odpadają. Ze względu na błoto, v-brake odpadają także, bo zalepiaja mu się dość szybko. 

 

Napisano

Opony zawsze można wymienić, a co do hamulców to już kwestia konkretnych potrzeb i fizycznych predyspozycji dziecka. Przy dzieciach to podstawowe pytanie czy poświęcamy lekkość roweru dla lepszych komponentów czy komponenty dla lekkości :)

Napisano

O o o!!

Wlasnie takie cos, tylko ta cena. 

@michalr75  ta waga roweru to ma duze znaczenia, najlepszym byl Vitus Nucleus, ale zostal juz wyprzedany. £400 i byly tarczowki, a do tego gazowka z przodu. No, ale glupim nie kupilem i teraz musze przekopac caly internet.

Napisano

Przecież ten spec realnie będzie ważył w okolicach 13,5-14kg. Do tego amortyzator na śmietnik od razu (bo nie działa i waży 2,5kg) i trzeba kupić sztywny z węgla ostatecznie alu no i hamulce mechaniczne... Z opisu z pierwszego posta wynika, że rower ma służyć do nieco bardziej ambitnych celów niż objazd komina.

 

Napisano
32 minuty temu, Dokumosa napisał:

Przecież ten spec realnie będzie ważył w okolicach 13,5-14kg. Do tego amortyzator na śmietnik od razu (bo nie działa i waży 2,5kg) i trzeba kupić sztywny z węgla ostatecznie alu no i hamulce mechaniczne... Z opisu z pierwszego posta wynika, że rower ma służyć do nieco bardziej ambitnych celów niż objazd komina.

Pozwole sobie niezgodzic z tym komentarzem ale nie zamierzam sie w dawac w polemike. Posypie sobie glowe popiolem za rok jesli nie mam racji.

Napisano (edytowane)

Waga tych speców to jest jest jakiś sekret, według internetów ~12 kg za rozmiar 20 i ~12.6 kg w rozmiarze 24. Tutaj ktoś po większych modach zszedł poniżej 10kg. 

https://www.orbwheels.com/post/2017-09-12-customizing-the-specialized-riprock-20

 

19 godzin temu, Knjaz napisał:

Nie wiem, ale tak z 10 max.

Małe szanse. Tutaj podają że Nucleus waży 11,5: http://thebikedads.com/24-front-suspension-bikes/

Poniżej 10 kg w takich roweruch dla dzieci raczej nie zejdziesz bez sztywnego widelca.

Edytowane przez some1
Napisano

@HurtLocker mechaniczne tarczoki odpadaja, za szybko sie usyfia. Poza tym macalem rower ze sprezyna i to istne kowadlo, nie da sie ugiac pod ciezarem dziecka.

@some1 no to troszke przesadzilem, sprawdzajac "na oko" jego wage bylem pewien, ze jest lzejszy od mojego.

Reasumujac, zapewne zdecyduje sie na sztywny rower z plusami, bo te amorki to sa konstrukcyjnie z lat 90tych.

Napisano

Wiec te plusy beda Twoim zdaniem najlepszym rozwiazaniem? Ja sie boje oporow toczenia, ale jego czasem lapki bola juz po kilkukilometrach i wcale mu sie nie dziwie, ciagle telepanie na sztywnym  z opona 1.75 moze zmeczyc.

Napisano (edytowane)

Opory są do opanowania (tył można dopompować nieco bardziej... kosztem większego bólu tyłka). Bezwładności bym się raczej obawiał (nie tylko rozpędzanie tych walców ale i panowanie nad rowerem). Sam użytkowałem to: 

https://www.forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/8466-lepiszcze-primal-2018-custom/

przez kwartał na gumach 2,8, potem przeszedłem na 2,35 i raczej do plusów nie wrócę. Wolę dobry amor i lżejsze koła.

Mój syn dwa sezony przejeździł na mocno zmodyfikowanym kross level replica pro (m.in. napęd 1x10 (przerzutka ze sprzęgłem must have), amortyzator powietrzny xc30 w wersji gold (rzadkość jeśli chodzi o 24"),wywalone dętki + lekkie gumy 2,1"). W samym terenie przez ten czas zrobił coś pod 8kkm. Przy czym dropy takie wyższe od niego i całkiem przyzwoite zjazdy ze schodów. I z pełnym przekonaniem stwierdzam, że plusy na pewno nie pozwoliłyby na taką jazdę a na przeciętnych nierównościach (krawężniki, małe hopki) gumy 2-2,4" przy masie do 40kg dadzą sobie radę równie dobrze co 2,8. Niebawem kończy 10 lat (155cm, 42kg) i od tego sezonu jeździ na tym:

https://www.forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/8675-lepiszcze-eksperymentalne-dla-juniora/

Tu też duży nacisk położyliśmy (całkiem sporo pomagał przy składaniu ;)) na masę i pracę amortyzatora przy tak znikomej masie. Trzeba mieć świadomość że dla dzieciaka 1kg masy na rowerze jest odczuwalny jak 2,5-3kg dla dorosłego.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Dobra, skoro to przerabiane bylo, to dam sobie spokoj, poczekam na nwe roczniki, ten Vitus Nucleus to naprawde udany model i mam nadzieje, ze pojawi sie znw w sprzedazy.

Ladny ten Kross, ciekawe, czy wysylaja do UK? Moze tak to ugryze, bo rower wyglada ciekawie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...