Aramil Napisano 1 Października 2019 Napisano 1 Października 2019 Zabrałem się za czyszczenie roweru po ostatniej jeździe i gdy chciałem przerzucić tył spotkało mnie niemiłe zaskoczenie. Manetka chodzi dość luźno po kierownicy, a aluminiowa blokada w obejmie jest pęknięta. Nie upadłem (jeszcze ) na tym rowerze, nie zdarzyło mi się awaryjnie hamować (widzę, że przy hamowaniu idzie nieco obciążenia na ten element). Raczej nie kojarzę, żebym słyszał gdzieś dźwięk pękającego metalu w trakcie jazdy czy chowania roweru do garażu. Szukać winnego w rodzinie (choć nie widzę śladów jakiegoś obtarcia czy mocnego nacisku) czy to zdecydowanie sprawa gwarancyjna (np. zbyt duży moment przy mocowaniu)? Dźwignia to SLX M7000 (I-SPEC II) połączona z hamulcem M6000. Przebieg 140km.
Gość Napisano 1 Października 2019 Napisano 1 Października 2019 Jeżeli nie ma tam wady fabrycznej, to pewnie zbyt mocno dokręcałeś. Ja dokręcam do pierwszego, lekkiego oporu, trzymając klucz w kształcie "L" za krótszą stronę. Jest to wystarczająca siła żeby klamka się trzymała, a przy upadku obróci się zamiast uszkodzić od uderzenia.
Aramil Napisano 1 Października 2019 Autor Napisano 1 Października 2019 Samodzielnie nic tam nie dokręcałem - w serwisie powiedzieli "nic nie tykać" i mi to w zupełności pasuje. Więc z własnych prac to jedynie go czyszczę oraz wymieniłem i ustawiłem siodełko.
eloo Napisano 1 Października 2019 Napisano 1 Października 2019 jeśli nie ma widocznych śladów uderzenia a gniazdo śruby trzymającej klamkę nie jest uszkodzone od za mocnego dokręcenia to reklamuj, dostaniesz nową
Gość Napisano 1 Października 2019 Napisano 1 Października 2019 Te manetki mają ten problem, że obejma jest bardzo wąska w stosunku do całej klamki. Całość mocno pracuje przy naciskaniu. W XTR to poprawili, dodając "podporę", czyli drugie miejsce w którym klamka dotyka kierownicy.
Aramil Napisano 1 Października 2019 Autor Napisano 1 Października 2019 Dzięki, uspokoiliście mnie, że jutrzejsza wizyta w serwisie powinna pójść gładko. 1 godzinę temu, skom25 napisał: W XTR to poprawili, dodając "podporę", czyli drugie miejsce w którym klamka dotyka kierownicy. A czy są jakieś patenty na poprawienie tego na własną rękę? Nie chciałbym zostać z luźną manetką po jakimś awaryjnym hamowaniu czy innym mocniejszym nacisku na klamki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.