Alsew Napisano 30 Września 2019 Napisano 30 Września 2019 Rzuciło mi się w oko koło tylne DT Swiss M1900 z jakiejś starszej kolekcji https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-dt-swiss-m1900-29er-boost-12-148mm-8530124562 Cena super, pewnie po za allegro byłoby jeszcze lepiej. Powiększając zdjęcia z tej aukcji dopatrzyłem się że na obręczy jest napisane że ma ona szerokość 22,5 mm więc od razu pomyślałem że to DT m442, aż tu nagle patrzę na samą obręcz od tego samego sprzedawcy i zwątpiłem https://allegro.pl/oferta/obrecz-dt-swiss-m1900-spline-28h-29-29er-7583934387 Ani waga , ani szerokość nie wskazuje na m442 … Rozumiem że piasta to dt370, a wie ktoś z czego dalej składa się to koło?
Dokumosa Napisano 30 Września 2019 Napisano 30 Września 2019 Nie takie bardzo stare te koła. Poza tym tak, to dokładnie obręcz M442, piasta 370 i szprychy champion. DT nie ma nic "gorszego" żeby poskładać tak budżetowe koła.
Alsew Napisano 1 Października 2019 Autor Napisano 1 Października 2019 6 godzin temu, Dokumosa napisał: DT nie ma nic "gorszego" żeby poskładać tak budżetowe koła Zawsze można by dać DT533d A tak poważnie to brat rozgląda się za kołami do swojego X-Calibra i ze względu na standard piast (100x5 przód i 141x5 tył) kupno w/w gotowego tylnego koła i zaplecenie przedniego na takiej samej obręczy wydaje się jedynym i najsensowniejszym rozwiązaniem w takim budżecie. Myślę że w 800zł spokojnie by się to zamknęło, a koła składane na identycznych częściach z inną grafiką to minimum 1000zł. Jak już coś dokładać to sensowny wydaje się dopiero ten zestaw https://daveo.pl/kola_dt_350_boostdt_xm421_29er_race-1412i Tyle że to już budżet razy 2
Dokumosa Napisano 1 Października 2019 Napisano 1 Października 2019 Tak jak piszesz. Najlepiej brać to koło + samą obręcz. Gdybyś miał prob z zakupem piasty przedniej to mam 370 boost sp 28h 6śr wyjętą z nowego, nieużywanego koła dt (ale będzie trzeba poczekać bo aktualnie jestem na wyjeździe). Co do 533d to ona była pozycjonowana przez DT w kategorii enduro, ma inne wymiary i poza tym występuje tylko w jednej szerokości. Koła z serii M to "tylko" AM/Trail i występują w szerokościach 22,5 - 35mm odpowiednio na obręczach M442, M462, M502 i M542.
Alsew Napisano 1 Października 2019 Autor Napisano 1 Października 2019 6 godzin temu, Dokumosa napisał: Gdybyś miał prob z zakupem piasty przedniej to mam 370 boost sp 28h 6śr Dzięki ale tak jak pisałem jakiś baran wsadził do tego X Calibra amor z mocowaniem pod koło ze zwykłym szybkozamykaczem QR więc jak już to będzie potrzebna piasta 100x15 konwertowana na 100x5. Ewentualnie można by założyć end capy żeby pasował Thru bolt 100x9 od Dt i to w sumie jest niezły pomysł żeby usztywnić amor. Bo jak wiadomo XC30 do najsztywniejszych nie należy. 6 godzin temu, Dokumosa napisał: Co do 533d to ona była pozycjonowana przez DT w kategorii enduro Co do tego 'pozycjonowania' to powinni w DT uaktualnić temat moim zdaniem, bo kto dziś kupi obręcz do enduro o szerokości 22mm? Podobnie m442... To fajna i pancerna obręcz dla opony 2,1-2,25. Ale dla opony 2,4 to już trochę wąsko się robi, więc traktowałbym ją jako budżetową obręcz do XC, idealną dla osoby która ceni sobie bardziej trwałość i niezawodność, od kilku gramów oszczędności. Katalogowo to jakieś 495g, więc musieli się pomylić wystawiając tą obręcz m1900 na allegro.
Dokumosa Napisano 1 Października 2019 Napisano 1 Października 2019 DT w swoich kołach zrezygnowało już z wąskich obręczy (we wszystkich seriach, włącznie z X/XR). Same obręcze to jakiś jedno-cyfrowy odsetek ich zysków a biorąc pod uwagę praktycznie zerową sprzedaż wąskich obręczy to pewnie produkcję wspomnianych przez Ciebie zatrzymano już ze 2 lata temu. Magazyny będą się jeszcze czyścić z 5 lat. Swoją drogą 533d to bardzo zacne obręcze były ale póki kosztowały 50-60zł Mam do dzisiaj jeden komplet 29" na nich i 370tkach z zamiarem wykorzystania w rowerze miejskim
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.