xanadu Napisano 30 Września 2019 Napisano 30 Września 2019 No i stało się. Nici z treningu, bo zerwał się pasek wielorowkowy w moim Elite Direto II. Myślałem, że zakup nowego to kwestia kilku kliknięć, ale przeliczyłem się. Oryginał jest nieosiągalny (być może tylko chwilowo) w sklepie Elite. Pewnie mógłbym zastosować zamiennik (oznaczenie 9PJ1136), ale zawsze skuteczny "wujek" Google, tym razem nie zwraca miliona odpowiedzi :(. Czy ktoś z Was miał może podobny problem i rozwiązał go bez odsyłania ciężkiego sprzętu do serwisu? Może jakiś namiar na sklep, gdzie mógłbym kupić odpowiedni pasek? Z góry dzięki... Piotr
wkg Napisano 30 Września 2019 Napisano 30 Września 2019 Współczuję : ( Nie pomogę ale ponieważ jestem na kupnie to zapytam: ile Ci ten pasek posłużył ?
1415chris Napisano 30 Września 2019 Napisano 30 Września 2019 Pisz bezposrednio do Elite. Mialem z nimi kiedys doswiadczenie, byli pomocni.
slavi Napisano 30 Września 2019 Napisano 30 Września 2019 Chyba coś takiego szukaj ... PJ1136/9 447J9 MICROV Gates ...ale pewności nie mam https://www.ebmia.pl/pasy-klinowe-micro-v-pj/38069-pas-klinowy-wieloklinowy-micro-v-pj-1136-gates.html https://www.prumex.cz/remen-viceklinovy-9-pj-1136-447-j-gates-micro-v/
xanadu Napisano 30 Września 2019 Autor Napisano 30 Września 2019 3 godziny temu, wkg napisał: Współczuję : ( Nie pomogę ale ponieważ jestem na kupnie to zapytam: ile Ci ten pasek posłużył ? Moje treningi trwały zazwyczaj około godziny. Pasek wytrzymał dokładnie 138 godzin i 5 minut. Bardzo chciałbym napisać, że przegrał w zderzeniu z moją mocą , ale podejrzewam raczej jakiś błąd konstrukcyjny, albo niewłaściwy montaż, bo pasek jest uszkodzony w czterech miejscach. A może po prostu Elite użyło jakiegoś badziewia? Nie mam pojęcia. Jak się uspokoję, to dokładnie przyjrzę się prowadzeniu paska i może "wyskrobię" jakiś mały wpis na bloga wraz ze zdjęciami.
wkg Napisano 1 Października 2019 Napisano 1 Października 2019 No, to doświadczeń nazbierałeś. A trenowałeś interwały w trybie ERG ? Ludzie skarżą się na problemy ze stabilizacją mocy - zauważyłeś coś takiego ? Konkretnie chodzi o to, że przy nagłej zmianie obciążenia z powiedzmy 100 do 250 W moc skacze i jest za duża albo za mała przez kilka sekund zanim się ustabilizuje.
xanadu Napisano 2 Października 2019 Autor Napisano 2 Października 2019 16 godzin temu, wkg napisał: No, to doświadczeń nazbierałeś. A trenowałeś interwały w trybie ERG ? Ludzie skarżą się na problemy ze stabilizacją mocy - zauważyłeś coś takiego ? Konkretnie chodzi o to, że przy nagłej zmianie obciążenia z powiedzmy 100 do 250 W moc skacze i jest za duża albo za mała przez kilka sekund zanim się ustabilizuje. Dokładnie tak! Reakcja na zmianę docelowej mocy jest opóźniona o kilka (4-5) sekund. Krótkie interwały (np. 10s) zaczynają się więc dopiero w połowie, ale kończą także z lekkim opóźnieniem. Da się z tym żyć i generalnie nie zakłóca treningów. Interwały są po prostu przesunięte w czasie o te kilka sekund. Mnie osobiście najbardziej to przeszkadza, gdy ostatkiem sił kończę jakiś dłuższy interwał na wysokim obciążeniu i muszę jeszcze wykrzesać z siebie resztki energii w oczekiwaniu na spadek docelowej mocy .
xanadu Napisano 3 Października 2019 Autor Napisano 3 Października 2019 Wysłałem wiadomość do Elite (myetraining@elite-it.com). Dokładnie opisałem problem, załączyłem zdjęcia zerwanego paska oraz naklejki z numerem seryjnym trenażera. Odpowiedź otrzymałem następnego dnia. Niejaki Andrea B. (zakładam, że raczej nie Bocelli) napisał, że mogę samodzielnie dokonać wymiany paska wraz z napinaczem i jeśli akceptuję takie rozwiązanie, to prosi mnie o podanie adresu, na który ma wysłać zestaw naprawczy. Czy akceptuję takie rozwiązanie? No przecież o to właśnie mi chodziło! Szybko, krótko, bez zbędnych dociekań. Z jednej strony to mi się podoba, bo świadczy o poważnym podejściu do klienta. Z drugiej, tak szybka i zdecydowana reakcja jest tylko potwierdzeniem powszechności problemu zrywanego paska. Adres oczywiście podałem, a kolejnego dnia otrzymałem informację, że paczka zostanie wkrótce wysłana. Wiadomość zawierała także instrukcję wymiany paska i kalibracji trenażera. Teraz pozostaje już tylko czekać na kuriera...
wkg Napisano 3 Października 2019 Napisano 3 Października 2019 Teraz, xanadu napisał: Z drugiej, tak szybka i zdecydowana reakcja jest tylko potwierdzeniem powszechności problemu zrywanego paska. Nie dogodzisz
1415chris Napisano 3 Października 2019 Napisano 3 Października 2019 Tak jak pisalem wczesniej, Elite ma dobry customer service. Mialem podobna sytuacje, chociaz to w sumie nie byla wina Elite tylko po czesi mojego niezrozumienia ograniczen samego trenazera i jeszcze, wtedy niezbyt dopracowanej aplikacji TR. Mialem spore opoznienia w reakcji trenazera na zmiany zadanej mocy. Chyba to tez byl ten sam gosciu, zeby wyeliminowac problem po stronie trenazera, wyslal mi nowa plytke kontrolna z instrukcja jej wymiany
xanadu Napisano 3 Października 2019 Autor Napisano 3 Października 2019 1 godzinę temu, wkg napisał: Nie dogodzisz Owszem, nie dogodzisz . Bardzo się cieszę, że serwis rozwiązał mój problem, ale co oznacza to rozwiązanie? Czy aby nie to, że za kolejne 138 godzin używania trenażera, zacznę całą zabawę od nowa? Na facebookowej grupie Elite Direto Group znalazłem mnóstwo wpisów ludzi, którym zerwał się pasek mniej więcej po tym samym czasie. Nie jest to więc jednostkowy przypadek, ale przykra reguła. Wydając prawie trzy tysiące złotych, spodziewałem się, że sprzęt będzie pozbawiony wad konstrukcyjnych. Pozostaje mieć nadzieję, że nowy pasek i nowy napinacz okażą się bardziej trwałe. Nawiasem mówiąc, znalazłem już ewidentne błędy w mechanicznej konstrukcji tego trenażera. Generalnie dotyczą jakości użytych materiałów. Nie będę ich teraz szczegółowo opisywał, bo przygotowuję dłuższy wpis na mój blog, o czym poinformuję w swoim czasie.
kovvaI Napisano 4 Listopada 2019 Napisano 4 Listopada 2019 Cześć, W piątek spotkała mnie podobna sytuacja, lecz udało mi się zareagować szybciej, zanim pasek został zerwany. Jestem już po kontakcie z producentem, wyślą mi zestaw naprawczy. Kontakt expresowy, popołudniu odpisano mi na maila którego wysłałem w godzinach porannych. W miedzy czasie szukałem też innego rozwiązania. Napinacz ma całkiem spory zakres regulacji, więc zamówiłem sobie na własny koszt pasek o długości 1143 (dostępne są również 1130). Pewnie dotrze do mnie przed zestawem naprawczy, więc na pewno przetestuje opcję z dłuższym paskiem (łatwo osiągalnym). Na pewno napisze czy wszystko będzie działało jak należy z dłuższą opcją. Dziś dotarł do mnie pasek Contitech 9PJ1143/450J. Na pierwszy rzut oka widać różnicę w konstrukcji - jest wzmacniany wewnętrznie jak paski PK w motoryzacji, przez co jest odrobinę sztywniejszy ale na pewno będzie trwalszy. Pasek udało się bezproblemowo zamontować i wstępnie napiąć, kalibracja na nie rozgrzanym sprzęcie przebiegła bezproblemowo (6448), po półtoragodzinnej przejażdżce na Zwifcie i ponownej kalibracji wyszło 6443, tak więc trzeba było jeszcze delikatnie napiąć pasek. Całkiem możliwe że przez to że pasek jest sztywniejszy będzie potrzebował więcej czasu by się ułożyć, dlatego mam zamiar co parę dni przeprowadzać kalibrację. Podsumowując: Elite przesyła mi zestaw naprawczy uszkodzonego paska, Na własny koszt (65zł) zamówiłem sobie odrobinę dłuższy pasek który działa, Napinacz ma bardzo duży zakres regulacji, więc nie musimy się sztywno trzymać długości 1136. Pozdrawiam PS. trenażer zakupiony w październiku zeszłego roku.
Mymlok Napisano 8 Stycznia 2021 Napisano 8 Stycznia 2021 W dniu 4.11.2019 o 18:03, kovvaI napisał: Cześć, W piątek spotkała mnie podobna sytuacja, lecz udało mi się zareagować szybciej, zanim pasek został zerwany. Jestem już po kontakcie z producentem, wyślą mi zestaw naprawczy. Kontakt expresowy, popołudniu odpisano mi na maila którego wysłałem w godzinach porannych. W miedzy czasie szukałem też innego rozwiązania. Napinacz ma całkiem spory zakres regulacji, więc zamówiłem sobie na własny koszt pasek o długości 1143 (dostępne są również 1130). Pewnie dotrze do mnie przed zestawem naprawczy, więc na pewno przetestuje opcję z dłuższym paskiem (łatwo osiągalnym). Na pewno napisze czy wszystko będzie działało jak należy z dłuższą opcją. Dziś dotarł do mnie pasek Contitech 9PJ1143/450J. Na pierwszy rzut oka widać różnicę w konstrukcji - jest wzmacniany wewnętrznie jak paski PK w motoryzacji, przez co jest odrobinę sztywniejszy ale na pewno będzie trwalszy. Pasek udało się bezproblemowo zamontować i wstępnie napiąć, kalibracja na nie rozgrzanym sprzęcie przebiegła bezproblemowo (6448), po półtoragodzinnej przejażdżce na Zwifcie i ponownej kalibracji wyszło 6443, tak więc trzeba było jeszcze delikatnie napiąć pasek. Całkiem możliwe że przez to że pasek jest sztywniejszy będzie potrzebował więcej czasu by się ułożyć, dlatego mam zamiar co parę dni przeprowadzać kalibrację. Podsumowując: Elite przesyła mi zestaw naprawczy uszkodzonego paska, Na własny koszt (65zł) zamówiłem sobie odrobinę dłuższy pasek który działa, Napinacz ma bardzo duży zakres regulacji, więc nie musimy się sztywno trzymać długości 1136. Cześć! mnie też dosięgnęła klątwa zerwanego paska, zestawów naprawczych już nie znalazłem nigdzie, jak spisuje się ten pasek Contitech 9PJ1143/450J ? Pozdrawiam, Paweł
kovvaI Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 Cześć, Wszystko śmiga jak należy, przez rok już na nim kręcę i zero problemów. Zestaw naprawczy otrzymałem pocztą i czeka cierpliwie na swoja kolej ;) Pozdrawiam, Robert
Mymlok Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 cześć, niejaki Francesko z elite'a wyczarował dla mnie zestaw więc przesyłka dla mnie idzie, oczywiście za darmo, też zamówiłem osobno pasek 9pj 1130, myślę że nie będzie za krótki
kovvaI Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 Spokojnie powinien wystarczyć, napinacz ma spory zakres regulacji - na zapas zawsze się przyda :)
arek_wro Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 Mój Direto póki co chodzi bez zarzutu, ale też sobie zamówiłem pasek na przyszłość, żeby nie musieć czekać jak przyjdzie na niego kres. Dużo jest zabawy z wymianą? Mam nadzieję, że nie trzeba mieć doktoratu z budowy maszyn Czy sam pasek załatwia sprawę w przypadku awarii? Pytam, bo jak rozumiem oryginany zestaw naprawczy zawiero coś więcej niż sam pasek.
wkg Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 Sądzicie, ze naciąg paska wpływa na pomiar mocy ?
Mymlok Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 20 minut temu, arek_wro napisał: Mój Direto póki co chodzi bez zarzutu, ale też sobie zamówiłem pasek na przyszłość, żeby nie musieć czekać jak przyjdzie na niego kres. Dużo jest zabawy z wymianą? Mam nadzieję, że nie trzeba mieć doktoratu z budowy maszyn Czy sam pasek załatwia sprawę w przypadku awarii? Pytam, bo jak rozumiem oryginany zestaw naprawczy zawiero coś więcej niż sam pasek. ...prosta sprawa odkręcasz obudowę która chyba jest na 7 śrubach i ewentualnie koryguje napinak - tyle Teraz, wkg napisał: Sądzicie, ze naciąg paska wpływa na pomiar mocy ? ....wydaje mi się że bardziej chodzi o jakieś uślizgi paska, nawet te najdrobniejsze, co może potem skutkować przekłamaniami w odczycie danych przez zwift P.S: Napisałem do Elita w sprawie paska i nie chcieli nawet widzieć uszkodzenia, może warto zasymulować uszkodzenie i niech ślą na zapas ?
arek_wro Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 Byłoby szkoda gdyby po zmianie paska dokładność spadła, bo ta "fabryczna" wydaje się bardzo dobra. Mój ostatni trening na Zwifcie i z pomiarem mocy Inpeaka pokazał identyczną moc średnią i 1W różnicy na mocy znormalizowanej. Not bad
wkg Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 A mi sie Inpeak teraz z Kickrem o jakieś 12 W rozjechał Trochę nie wiem co z tym zrobić, czy to wina rozkalibrowania czy jedną nogę mam silniejsza Ciekawe, czy Inpeak obsługuje czujniki na oba ramiona. Pewnie im wyślę do sprawdzenia. Jak sprawdzić Kickra - nie wiem ale podobno to bardzo precyzyjny trenażer.
arek_wro Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 Inpeak od niedawna oferuje pomiary na obie nogi oraz opcję dodania czujnika do prawego ramienia jeśli masz już ich pomiar w lewym. Dotyczy to jednak jedynie korb jednorzędowych. Myślałem o tym, ale wychodzi na to, że mam dość równy rozkład lewa-prawa więc szkoda mi kasy.
Mymlok Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 ...w aplikacji myetraining kalibrujesz trenażer, a na nim na wlepce od spodu masz ofset jaki powinien być po skalibrowaniu, kalibrujesz poprzez korygowania napinakiem
wkg Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 12 minut temu, arek_wro napisał: Dotyczy to jednak jedynie korb jednorzędowych. Ojej, a dlaczego ? Ja na trenażerze i tak jeżdżę tylko z blatu, co im przeszkadza, że jeszcze jest coś tam dokręcone ? Hmmmm .... też mi szkoda kasy ale mnie denerwuje bo nie wiem co jest grane. Inpeaka można skorygować ale nie wiem czy Inpeaka czy Kickra (którego chyba nie można)
arek_wro Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 Chyba chodzi o to, że kiedy masz dwie zębatki to ta większa ma już rozmiary, które nie zostawiają wystarczająco dużo miejsca na przyklejenie elektroniki. Z tego co widzę Stages też tak ma w pomiarach MTB. Do tego maksymalna zębatka w opcjach dwustronnych to 32T. Szosowe pomiary dwustronne Stagesa mają inną konstrukcję pomiaru na prawym ramieniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.