Skocz do zawartości

[rower] xc, hartail 100mm do ok 4000zł


grubol

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli podsumowując RR XC500 jako złoty środek, Spec Chisel 2x jako drogi ideał, RRXC100 jako tania namiastka i Kellys jako zgniły kompromis :D

A jest jeszcze wybór rozumu - za 3000 Gate 30 który ma boosta a za resztę dobry licznik z czujnikiem kadencji i otwarciem na przyszły trenażer pod Trainer Road i Swift by zbić własną wagę o 10 kg :D i podnieść W/kg o 50% :D

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, KrissDeValnor napisał:

można jednak wybrać coś lżejszego niż Kellys, co będzie lepszą bazą do zbicia masy

Masz jakąś konkretną listę? Trzymajmy się tylko proszę tego budżetu. Wiesz... Po prostu patrzę na to możliwe racjonalnie - po co kupować jakiś rower gdzie sensowna jest jedynia rama i ewentualnie napęd (ale to można pominąć), a cała reszta by szła do wymiany skoro wstrzymując się z zakupem można na wejściu kupić coś co będzie lepsze i w ogólnym rozrachunku dostaniemy lepszy rower za mniej pieniędzy.

Jeżeli jednak ktoś po prostu ma 40 Jagiełłów do wydania i chce kupić za to "najwięcej" roweru w rowerze to trzeba patrzeć na całokształt, a nie tylko przez pryzmat tego, że to baza do rozbudowy, której być może autor nigdy nie poczyni...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówcie tak brzydko o moim nowym nabydku, bo mi smutno :(

I przestańcie tak zachwalać tego xc500, bo mnie zaraz szlag trafi za moje 4000zł!

 

A tak serio, no cóż... raczej nie będę na siłę odchudzał tego roweru, będę podchodził do tego na zasadzie "co się zużyje to wymienię na lepsze", zaczynając zapewne od opon.

A za milion lat gdy już będę wiedział, że ten sport jest dla mnie, wkręcę się w 100% kupię sobię fulla do 12kg za 50000000zł na kredyt do śmierci :P

 

PS. każdy mój post zobaczycie z opóźnieniem, bo dostałem minibana od moderatora xD

Edytowane przez grubol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie trzeba mieć listy - wystarczy obiektywnie ocenić dane :

                 XC 500                                 Gate 70
rama        lekka                                    ciężka
amor        lżejszy                                 cięższy
koła         ciężkie, ale solidne            pewnie niewiele lżejsze, ale z wąskimi obręczami

Bazowa masa i potencjał do zbicia wagi sumarycznie mniejszym kosztem ( nawet uwzględniając 1 k różnicy w cenie ), to przewaga XC 500 :icon_exclaim:
Wychodzi więc na to, że Kellys nie jest jednak lepszy - sorry, tzn. jest, bo jest tańszy ;)
No i faktycznie jest go "więcej" i to dosłownie :icon_lol:
Czy trzeba coś więcej dodawać :icon_question:
A jak się dobrze poszuka, to można kupić nawet karbon za rozsądne pieniądze, tyle że z poprzednich roczników i pewnie bez boost'a.

PS
Patrz na moją sygnaturę :icon_wink:


OCZYWIŚCIE XC500 JEST JUŻ SKREŚLONY, WIĘC TO TYLKO PRZYKŁAD, ZA CO SERDECZNIE WSZYSTKICH PRZEPRASZAM :rolleyes:

EDIT
Uwaga :icon_exclaim:
Właśnie pojawiły się ukryte wcześniej posty autora :icon_exclaim:

W każdym razie ten dopiero teraz widzę :

 

Edytowane przez KrissDeValnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sabarlus ma rację. Osoby jeżdżące bardzo aktywnie i którym zależy na wadze, myślą w kierunku roweru carbon.

Odchudzanie roweru alu to pudrowanie  sumarycznie osiągnie cene podstawowego roweru carbonowego. To ślepa uliczka, nie osiągnie się wagi topowych modeli.

W tym przedziale cenowym waga ramy w okolicach 2kg to norma a nie wyjątek. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, clavdivs napisał:

Odchudzanie roweru alu to pudrowanie  sumarycznie osiągnie cene podstawowego roweru carbonowego. To ślepa uliczka, nie osiągnie się wagi topowych modeli.

Otóż to... Tym bardziej, że to z reguły finansowo jest poroniony pomysł. W olbrzymiej większości przypadków będziemy stratni. Kupimy rower za 4k, dołożymy kolejne 3k-4k (po sprzedaży starych gratów za jakieś śmieszne pieniądze) i dalej mamy rower na ciężkiej ramie, podczas gdy za 7k kupimy już choćby takiego Canyona Exceeda, Ghosta Lectora i wiele innych marek (szczególnie po uwględnieniu rabatu).

Teraz, wkg napisał:

Byle nie cięższą od karbonu bardziej niż 200-300g. 

Ile jest ram alu obecnie dostępnych na rynku w wadze poniżej 1400g? Ja znam jedną, jak znasz jakieś to je podaj (w rozmiarze M rzecz jasna, nie XS)

Edytowane przez Sabarolus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

clavdivs
Zgodzisz się jednak, że jest różnica między powiedzmy 1.8 , a 2.2 kg , bo o tego rzędu różnicach rozmawialiśmy ( już o większych nie mówię ), i to z pominięciem karbonu - nie ten budżet.

To się tak tylko wydaje, że : "a co tam, te 300 - 400 gramów nie robi różnicy", ale jak się doda 300 tu, 300 tam i jeszcze z pół kilo gdzie indziej, to potem mamy już nieco więcej do zrzucania, co jest w niektórych przypadkach delikatnie mówiąc średnio opłacalne, bo w efekcie wydajemy więcej, żeby doprowadzić rower do porównywalnej masy jak w przypadku roweru droższego o powiedzmy 25 %.
Teraz jednak okazało się ( przynajmniej dla mnie, po tym poście, którego wcześniej nie było ), że budżet jest sztywny i wynosi nieprzekraczalne 4 k, więc nie można już za bardzo kombinować i najlepiej brać to co jest w miarę sensowne ( pojęcie względne ), podoba się i odpowiada nam pozycja - tu konieczna będzie przymiarka, albo rozeznanie w wymiarach i geometrii.

W tej chwili, to poniżej jest już w sumie OT :
Co do karbonu za 7 k, to w miarę lekki alu ( choćby wymieniany i SKREŚLONY już XC 500 ) spokojnie po doinwestowaniu tych 2 k , będzie wagowo porównywalny ( bez problemu okolice 11.5 kg ).
Teraz jednak już nie ma sensu się produkować na ten temat.

Edytowane przez KrissDeValnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że XC500 (zakładając, że waży 12 kg) po wymianie kół, opon, zamleczeniu, schodzi spokojnie poniżej 11 kg a po upgrade napędu, sztycy i dupereli ma szansę zejść w okolice 10,5 kg. Ale w sumie to nieistotne ... jeżeli kolega będzie chciał odchudzać to przynajmniej mając boosta w Gate będzie mógł w przyszłości wymienić co chce - łącznie z ramą. A rower w przeciwieństwie do samochodu sam nie jedzie - musimy go napędzić więc kiedyś trzeba przestać szukać a zacząć jeździć : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KrissDeValnor napisał:

Co się tak tniecie na te gramy - czy to będzie 13.7 z SPD dla M -ki, czy 14 kg z superciężkimi platformami, to kij z tym.
Rower po prostu jest stosunkowo ciężki i już.

Oczywiście że kij, w końcu do każdego roweru pedały musisz przykręcić. 

Kwestia trzymania się faktów, a nie rozdmuchiwania różnic ponad rzeczywiste proporcje. Cały spór o wagę zaczął się kiedyś od stwierdzenia wkg, że rower z Deca jest 2,5 kg lżejszy niż Kellys. :D Wychodzi, że prosto z pudełka, różnica tych samych rozmiarów (gabarytowo L vs. M) to pewnie mniej niż 1,5 kg. W tym wątku też mogliśmy się dowiedzieć o ramach, co to są "ponad pół kg lżejsze". 

Pewnie, jak na sprzęt do ścigania nawet jeden czy półtora kg to dużo, ale jak na pierwszy porządny rower w nieprzekraczalnym budżecie, ten Kellys to dobra opcja i autor wątku nie musi czuć wyrzutów sumienia, że nie kupi XC500. ;)

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, some1 napisał:

W tym wątku też mogliśmy się dowiedzieć o ramach, co to są "ponad pół kg lżejsze". 

Gate 50 masz niżej. Spec 1350 (800g różnicy). Accent 1700 (440 g różnicy). Rockrider - około 1600 (540g różnicy), Spec z 1500 ale tu nie jestem pewien. Podaję skoro sam nie umiesz sobie policzyć. Więc weź się ode mnie odstosunkuj  i przestań wypisywać bzdury bo stajesz się mocno uciążliwy tym podgryzaniem po nogawkach.

5ee80m_img_2863.jpg

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grubol napisał:

Zamówiłem tego kellysa, nie zdradzę wam wagi, bo nie mam wagi hakowej, a na takiej zwykłej łazienkowej raczej będzie ciężko uzyskać dokładny wynik, chociaż mnie też to ciekawi ile on będzie ważył z pedałami.

Super, gratulacje ! Jak będziesz gdzieś w jakimś warsztacie z wagą to zważ proszę - mi wyszło 14 z małym ogonkiem, ciekawe jak twój : )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem ostatnio x-caliber 9 (zwazone 13,7kg) i RR xc 500 (zakładam 12kg) . W mojej subiektywne ocenie ( laika nie znajacego się na rowerach) różnica w masie jest ogromna. Nie chodzi mi o liczby ale o odczucia z jazdy. 

Zaznaczy trzeba również że trek ma blat 32 a RR xc 500 34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślicie, że najtańsza waga hakowa może być dokładna czy lepiej nie zaprzątać sobie tym głowy? :D

Panie Pawle84 proszę mnie nie dobijać takimi tekstami! 

Ps. Zrzucać wagi z siebie nie będę, bo oprócz roweru jeszcze ćwiczę siłowo więc zależy mi na utrzymaniu wagi, a nie jej redukcji :P

Edytowane przez grubol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Forumowicze,

Przeczytałem cały wątek i naszło mnie na sprawdzenie wagi kół w RR XC500, rower który sam posiadam i polecam, ale czasem lepiej przemilczeć temat.

Przechodząc do sedna sprawy i idąc za stronami:

1. https://sun-ringle.com/product/duroc-30-3/?cat_id=33

2. https://www.bikeradar.com/reviews/components/wheels/wheel-sets/sun-ringle-duroc-review/

Wynika, że komplet kół waży między 1900-1970g. Wydaje się, że nieźle jak na 29 cali. To po pierwsze i owszem da się stosunkowo łatwo zrzucić 200-300 gram.

Największy potencjał widac za to w XC500 w oponach, bo seryjne lekkie nie są, ale za to fajnie się kleją, są odporne na przebicia i dodatkowo są jak mnie pamięć nie myli Tubeless Ready :)

Drugie miejsce gdzie można ładnie zjechać w dół to kaseta, tutaj widzę potwncjał na jakieś 150g.

Reszta to jakieś niewielkie spadki wagi na napędzie i hamulcach, no i może jeszcze rurki :)

Poza tymi aspektami nie widzę większych możliwości redukcji wagi bez angażowania pokaźnych środków finansowych.

Podsumowując wagowo XC500 przy swoich 12,5 kg w rozmiarze L z pedałami jest w czołówce w swojej klasie cenowej, jak nie uderza do rowerów droższych i marek nazwijmy to ogólnoświatowych.

Tyle luźnej dygresji ode mnie Panowie i Panie ;)

Pozdrowionka i miłego rowerowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sabarolus napisał:

Accent to wydmuszka z kiepskiego stopu więc nie zawracałbym sobie tym głowy.

Tak, dlatego odpuściłem temat choć z żalem bo kosztuje grosze. Spec choć lekki ma boosta więc dla mnie odpada - nie wiem zresztą, czy można kupić sama ramę w ludzkich pieniądzach ; ( Szkoda, bo 700 -800 g na ramie to już spora oszczędność, liczyłem na 500. Cóż - w 2016 nie było boosta w ludzkiej cenie więc wziąłem co było i teraz muszę z tym żyć. Na szczęście rower sam nie jeździ. Kupię sobie trenażer i wyjdzie na wiosnę o wiele korzystniej :D

Teraz, bogus92 napisał:

Wynika, że komplet kół waży między 1900-1970g. Wydaje się, że nieźle jak na 29 cali. To po pierwsze i owszem da się stosunkowo łatwo zrzucić 200-300 gram

Width: 36/40mm - to szerokość wewnętrzna przód/tył czy wewnętrzna/zewnętrzna ? Tak czy owak 1970 g to dobry wynik. Nie wiem jak opony ale tu nie ma za bardzo z czego zdejmować w alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wewnętrzna/zewnętrzna, akurat w teście są plusowe koła 29. Ja posiadam w moim XC500 wersję Duroc 30, 29 cali, gdzie mamy wewnątrz 26, na zewnątrz 30 mm.

Wychodziłoby, że strona Sun Ringle podaje w miarę realne wagi, tam 30 są nieco lżejsze (1836g, wydaje się całkiem realne) od 40 z testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A patrzyłem również rower accent peak 29 rower ale niczym się nie wyszcególniał i odradzano mi go, na oku miałem romet mustang evo, miał fajne podzespoły recona gold itp, waga 12,4kg ale również mi odradzono, coś Polskich marek nie lubią ci forumowicze :P

 

pytanko mam, trzeba jakiś klucz do amora rock shox? Pompka i olej 5tw+15tw zamówione, a do otwierania go nic nie trzeba? Bo na moim gównianym suntour potrzebowałem specjalnego klucza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Peak nie wyróżnia się, bo ma po pierwsze zeykłą oś 9 mm na szybkozamykacz, co w moim odczyciu przekreśla rower jeśli planujemy go w przyszłości rozwijać. Po drugie osprzęt bez fajerwerków.

Dopiero wersja TA za 4699 zł ma sens, ale to już zauważalne przekroczenie budżetu.

 

Odnośnie serwisu RS, wystarczy odpowiedni klucz nasadowy, długi imbus i w zasadzie wyciągniesz wszystko. Dodatkowo przydadzą się szczypce do zdejmowania pierścieni Segera jeśli chcesz zrobić serwis kompleksowo.

Z materiałów oprócz odpowiedniego oleju potrzebujesz Sram Butter pod uszczelki kurzowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...