Skocz do zawartości

[zacisk sztycy] problem


Szymszon90

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam pewien problem. Kupiłem sobie nową sztycę ritchey wcs 27,2. W standardzie miałem sztycę 30,9, ale zrobiona redukcja do 27,2. Mam zacisk 34,9 KCNC. Zacisk ściśnięty na maksa już nie mam sił dociskać, a sztyca przy bardzo mocnym szarpnięciu da się kręcić prawo-lewo. W starej sztycy również 27,2 był ten sam problem ale po czasie sztyca jakimś cudem siadła jak powinna...pytanie, kupować mniejszą obejmę czy czekać? Nie wiem czy ten zacisk 34,9 nie jest trochę za wielki.

Tak to aktualnie wygląda, to srebrne to redukcja. Mam wrażenie że sztyca kręci się właśnie z nią...mimo że samej redukcji wyjąć się nie da tak zapieczona

IMG_4170.JPG

Napisano

Zmień obejmę na 31,8. Masz aż 2,7mm do "zbicia", co jest sporym wynikiem.

Tą obejmą 34,9 nie zacisniesz tej sztycy do maksimum, bo jeżeli jest za duża, to zaciska ją, że tak powiem, mniejszą powierzchnią siebie (są luzy, nawet jeśli z pozoru wręcz znikome), stąd możliwość "majtania" sztycą.

Dobrze, że nie próbowałeś kręcić jeszcze dalej, bo mógłbyś ten zacisk uszkodzić.

Możesz się bawić w jakieś podkładanie gum, blaszek czy czegokolwiek co tam sobie wymyślisz, ale moim zdaniem przy różnicy prawie 3mm gra nie jest warta świeczki (ba, nawet przy 1mm nie warto tego robić, bo zacisk może "jeździć"), ale najrozsądniej będzie po prostu zaopatrzyć się w mniejszy zacisk.

  • Mod Team
Napisano

Panowie, coś mi tu nie gra. Skoro sztyca powinna być 30,9, a jest 27,2 to powinna być redukcja, którą kolega posiada. Moim zdaniem jeśli średnica wewnętrzna to 30,9, to spokojnie zewnętrzna może być 34,9, więc zacisk jest dobrze dobrany.

1. Jaka jest średnica zewnętrzna rury podsiodłowej?

2. Jak zmieniałeś sztycę to dlaczego nie zmieniłeś na właściwy rozmiar?

Napisano
12 minut temu, bogus92 napisał:

Panowie, coś mi tu nie gra. Skoro sztyca powinna być 30,9, a jest 27,2 to powinna być redukcja, którą kolega posiada. Moim zdaniem jeśli średnica wewnętrzna to 30,9, to spokojnie zewnętrzna może być 34,9, więc zacisk jest dobrze dobrany.

 

Właściwie to masz rację...

No to może coś z lakierem sztycy, skoro się rusza? Może daje jakiś poślizg czy coś? :D

Napisano

Panowie chyba za bardzo kombinujecie z tymi średnicami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Skoro fabrycznie rura podsiodłowa jest pod sztyce 30,9mm to taki też powinien być zacisk. Kolega ma aż trzy różne rozmiary dlatego te problemy. Skoro masz już sztycę 27,2 i redukcję na 30,9 to powinieneś mieć zacisk 30,9mm.

Napisano

Dobra przejechałem po wertepach i płaskim 50km i nie „opadła” w dół, ani nie ruszyła się na boki więc alarm odwołany. Tylko przy użyciu dużej siły obiema rękoma coś tam się ruszy więc daje sobie spokój z kombinowaniem, może z czasem sama się „ułoży”.

Napisano
Godzinę temu, Szymszon90 napisał:

może z czasem sama się „ułoży”

Nic się nie ułoży, bo to precyzyjne pasowanie. Kolega dobrze kombinuje, pasta do karbonu.

Napisano
11 minut temu, Szymszon90 napisał:

Raz posmaruje i jade czy co rok, dwa powtarzac zabieg?

Do kolejnego demontażu. Tylko poszukaj czegoś "drobnoziarnistego". Unikaj Finish Line, straszna lipa.

Napisano
W dniu 30.09.2019 o 13:39, JWO napisał:

Sprobuj ustawic rozciecie redukcji w tym samym miejscu co zacisku.

Zrobiłem tak jak mówisz, plus umyłem redukcje, zacisk i nową sztyce, następnie położyłem ten smar do karbonu, ale ritcheya (kupiłem tanio) i trzyma jak nie wiem. Choćby nie wiem co nie wiem jakiej siły miałbym użyć nie da się tego ruszyć po zaciśnięciu. Po tym zabiegu mogłem zrobić jeszcze jeden "obrót" w zacisku, tyle że do zapięcia tego użyłem mega dużej siły...no ale trzyma. Otworzyć też się da ale raczej dociskając ramę do ściany i siłując się. Mam nadzieję że nic mi tam nie pęknie - przede wszystkim rama. Może jak krem wsiąknie będzie się dało delikatnie poluźnić. Tak czy siak trzyma już super, dzięki!

Napisano

Zle mowie, teraz trzy obroty i trzyma cholernie mocno a przy okazji ledwo sie da otworzyc zacisk, wczesniej musialem z 5 razy obrocic i tak nie trzymalo. No ale moze przy redukcji nie ma idealnie i zeby mocno trzymalo trzeba mocno docisnac i ledwo otwierac :D dzieki

  • Mod Team
Napisano

Fotki nie mam, ale skręcam śrubę w zacisku dosyć lekko, bo nie o siłę tu chodzi. Jak u siebie skręcę zacisk to różnicy w szerokości nacięcia w ramie nie widzę.

Jeśli u Ciebie widzisz że rama się zauważalnoe schodzi przy zaciskaniu to coś ewidentnie jest nie tak.

Moja rada: pożycz od kogoś klucz dynamometryczny, zaciśnij z odpowiednią siłą i sprawdź czy jest ok. Jak sztyca się rusza to masz źle dobraną sztycę lub redukcję.

Napisano

Ten cały opis jest lekko niepokojący. Mam dwie ramy Accent, słynąc z nieco luźnej rury podsiodłowej. W obydwu dokręcam zacisk na imbus z siłą 5Nm, a jest to mniej niż by się wydawało jeżeli nie ma się doświadczenia albo właśnie klucza. Nigdy problemów z ruszającą sztycą nie miałem.

Także stwierdzenie że musiałeś użyć mega dużej siły żeby zamknąć, a potem jeszcze większej żeby otworzyć daje trochę do myślenia. Aha, no i "krem" nie wsiąknie, bo raz że to wcale krem nie jest, a dwa, że metal to nie skóra.

Napisano

To winowajca. Ta sruba po drugiej strony zamykacza. Odkrecilem ja troche i teraz nic nie sciska a trzyma dobrze. Tyle ze kombinerkami ja zajechalem...macie na przyszlosc jakies patenty na regulacje tej sruby po drugiej stronie od szybkozamykacza bez niszczenia jej? Zacisk kcnc z6...

DF441191-A89F-44F4-96E6-B2945FE82CD8.jpeg

Napisano

Nie ma sensu. Ja się wyleczyłem z takich "błyskotek". Kiedyś kupiłem zacisk sztycy jak poniżej.

Znalezione obrazy dla zapytania boplight seatpost clamp

Śrubka M4, która wżynała się w obejmę przy dokręcaniu. Dodatkowo górna część obejmy zsuwała się z "komina". 50 zł poleciało na śmietnik, bez sensu.

Kup sobie zacisk na śrubkę, która nie jest wkręcana bezpośrednio w zacisk, tylko w taki walec.

Znalezione obrazy dla zapytania boplight seatpost clamp

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...