Dayeko Napisano 25 Września 2019 Udostępnij Napisano 25 Września 2019 Witam, ktoś doradzi, który wybór sensowniejszy? Domyślam się, że soil lepszy będzie do zjazdów natomiast na earth będzie się lepiej podjeżdżało. W jednym 130mm skoku z przodu, w drugim 100, z tym, że w earth jest blokada tyłu w soil'u jej nie ma. A może powinienem wziąć pod uwagę jeszcze inne rowery w podobnych pieniądzach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 25 Września 2019 Udostępnij Napisano 25 Września 2019 Full xc kontra full trail, niby podobne ale inne. Może napisz konkretnie gdzie i jak zamierzasz jeździć, bo na razie to chyba wybór na zasadzie chcę fulla i patrzę głównie na cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 26 Września 2019 Udostępnij Napisano 26 Września 2019 To są dwa różne rowery. Earth będzie efektywniejszy i szybszy na podjazdach i prostych, Soil - na zjazdach. W związku z tym wszystko zależy od tego, gdzie i jak zamierzasz jeździć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 26 Września 2019 Udostępnij Napisano 26 Września 2019 22 godziny temu, Dayeko napisał: ktoś doradzi, który wybór sensowniejszy? Domyślam się, że soil lepszy będzie do zjazdów natomiast na earth będzie się lepiej podjeżdżało. W jednym 130mm skoku z przodu, w drugim 100, z tym, że w earth jest blokada tyłu w soil'u jej nie ma. A może powinienem wziąć pod uwagę jeszcze inne rowery w podobnych pieniądzach? Jeśli nie potarfisz sam ocenić czym się różnią i do czego służą te rowery to weź ten który ci się bardziej podoba. I tak nie poczujesz żadnej różnicy w czasie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 11 Października 2019 Udostępnij Napisano 11 Października 2019 Jeśli chcesz rower do zabawy, to soil, jeśli do maratonów, to earth. W cenie topowego soila masz canyona neurona w carbonie, więc sam sobie odpowiedz, co lepiej. Kolega ostatnio kupił Canyona. Po założeniu ścigankich kół ma wygodną maszynę na maratony i w góry. Oczywiście canyon nie jest bez wad. Od razu poleciały kijowe hamulce srama. Koledze nie pasowały. W cenie sprzedaży kupił schimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlautarX Napisano 14 Października 2019 Udostępnij Napisano 14 Października 2019 Mam podobny dylemat co wybrać od kilkunastu dni. Zastanawiam się Earth 3.0 czy Soil 2.0 W wyższych modelach widać jednak bardziej specjalizacje. Szczególnie w wadze. Zawieszeniu - Pike (Soil) vs Reba (Earth). Earth manetki zawieszenia na kierze (przód/tył). Za to Soil ma myk myka. Earth 3.0 przedni trójkąt Carbon, i prawdę mówiąc trochę się tego Carbonu boję w wykonaniu Krossa - być może bezpodstawnie, ale opinii ogólnie od użytkowników brak. Rower ma mi służyć do wygodnego wożenia czterech liter po TPK i innych podobnych lasach Pomorza. Gór nie zobaczy. Soil wydaje mi się rowerem bardziej uniwersalnym. Problem z wyborem w moim przypadku polega na tym, że myślę też o przygodzie w maratonach - oczywiście dla zabawy, na dojechanie i dla walki z samym sobą. Soilem maraton oczywiście da się przejechać, jednak nie jest on do tego dedykowany i te 2kg ekstra pewnie da się odczuć. Zastanawia mnie też jak miękko jest zestrojone zawieszenie Soila w porównaniu do Eartha. Bo spotkałem się z częstymi opiniami, że komfort jazy i full XC nie idą w parze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 14 Października 2019 Udostępnij Napisano 14 Października 2019 W dniu 25.09.2019 o 15:52, Dayeko napisał: że w earth jest blokada tyłu w soil'u jej nie ma Jest blokada dampera wtedy tył będzie twardy Aby zablokować wystarczy ręką przełączyć Miałem Solia dodam że rower jest typowo trial oraz lekkie enduro oczywiście po wymianie osprzętu na lepszy amor lub damper nadaję się do mocniejszego łomotu Po roku użytkowania nie polecał bym go na wycieczki długodystansowe lub kręcenie się po płaskim terenie rower full raczej słabo się do tego nadaje Nie przeczę że komfort jazdy jest lepszy niż na xc bez zawiasu ale szkoda tyle skoku do jazdy po płaskim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlautarX Napisano 14 Października 2019 Udostępnij Napisano 14 Października 2019 (edytowane) 59 minut temu, piter614 napisał: Jest blokada dampera wtedy tył będzie twardy Chodziło mi o to że nie ma manetki blokady na kokpicie. Piter614 jak możesz to napisz czy Soil bardzo buja na podjazdach i czy jesteś zadowolony z RVS no i jak z jakością ramy u Krossa? Edytowane 14 Października 2019 przez SlautarX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 14 Października 2019 Udostępnij Napisano 14 Października 2019 3 godziny temu, SlautarX napisał: Soil wydaje mi się rowerem bardziej uniwersalnym. Żaden z tych rowerów nie jest uniwersalny - oba są ukierunkowane do dość sprecyzowanych zastosowań. Tak, ja wiem że niektórzy uniwersalność rozumieją na zasadzie "jak rower jest w teren to pojedzie i po asfalcie". Tylko czy będzie to optymalne rozwiązanie? 3 godziny temu, SlautarX napisał: spotkałem się z częstymi opiniami, że komfort jazy i full XC nie idą w parze A co rozumiesz przez "komfort"? Naprawdę wiele osób jeździ przyklejonych tyłkiem do siodła i z rękami kurczowo zaciśniętymi na kierownicy, oczywiście kończyny sztywne, i takim osobom wydaje się, że full to jakieś panaceum na każdy teren, bo tylko wsiadasz i jedziesz, a to "trochę" nie tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlautarX Napisano 14 Października 2019 Udostępnij Napisano 14 Października 2019 8 minut temu, m0d napisał: Żaden z tych rowerów nie jest uniwersalny - oba są ukierunkowane do dość sprecyzowanych zastosowań. Tak, ja wiem że niektórzy uniwersalność rozumieją na zasadzie "jak rower jest w teren to pojedzie i po asfalcie". Tylko czy będzie to optymalne rozwiązanie? Kucze, no asfaltu to akurat nie rozważałem chyba że dojazdówka, to już by nawet nie była przyjemność 8 minut temu, m0d napisał: A co rozumiesz przez "komfort"? Naprawdę wiele osób jeździ przyklejonych tyłkiem do siodła i z rękami kurczowo zaciśniętymi na kierownicy, oczywiście kończyny sztywne, i takim osobom wydaje się, że full to jakieś panaceum na każdy teren, bo tylko wsiadasz i jedziesz, a to "trochę" nie tak... U mnie w okolicy jeżdżę sporo dużo po polnych szutrach, różnych ścieżkach leśnych, próbuje odkrywać nowe tereny, to jest Pomorze, więc rzadko można spotkać coś typowo pod trail. generalnie trasy i klimaty w stylu Garmin MTB. Jest tam dość sporo nierówności, korzeni, poprzecznych długich odcinków z garbami - na obecnym HT (fakt dość starym Kellysie 26" z napędem 3x9 i ), czuję każdą nierówność i bardzo często pracuje na stojącą. Nie chodzi o to aby jeździć z poduchą pod tyłkiem, tylko aby mniejsze nierówności, kępy traw nie wybijały z pedałowania podczas podjazdów, na zjazdach też ten rower to już lekki sport ekstremalny. Początkowo rozważałem HT 29-er coś w stylu Speca Epic Chisel, ale kilka rundek na Sparku Szwagra i już patrzę głównie na fulle. Jeszcze patrze w strone Anthema 2 - są w niezłych promocjach około 9k (podobnie jak Kross). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zenekzenek Napisano 14 Października 2019 Udostępnij Napisano 14 Października 2019 W dniu 25.09.2019 o 15:52, Dayeko napisał: Kross Earth 2.0 vs Soil 1.0 vs ? Oczywiście Rockrider XC900S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 14 Października 2019 Udostępnij Napisano 14 Października 2019 Obecnie rower został sprzedany Hm co do bujania na podjazdach zawieszenie niby wedle producenta jest tak zrobione by nie bujało na podjazdach, przyznam że coś wtym jest bo zeczywiscie nawet na asfalcie podczas powrotu czy dojazdu rowerem nie bujało na tyle bym musiał blokować zawieszenie Trwałości ramy kiedyś w któryś modelach pękały linki czyli mocowanie dampera przy ramie, jednak niby kross to naprawił Rower używałem raczej do mocniejsze jazdy i nic mu nie było Trwałość lakieru też dobra w porównaniu z Kellys który mam to 10 soil 1 kellys Zawieszenie pracowało dość dobrze na zjazdach można było całkiem fajnie polecieć w dół, a podjazdy nie stanowiły problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.