Skocz do zawartości

[Widelec] Zgniecione haki


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Pech mnie nie opuszcza, a może to po prostu głupota... Dzisiaj podczas nabijania bieżni sterów, oparłem widelec na grubej warstwie materiału. Niestety wygląda na to, że było to za mało.

Na jednym z haków widelca, w przedniej części, zauważyłem dwa poprzeczne pęknięcia, Wydaje mi się że może to być pęknięcie tylko lakieru, bo kończy się na granicy farby. Kolejnym problemem jest to, że najwyraźniej haki się zeszły, przez co nie da się wsadzić koła. Wcześniej wchodziło idealnie, bez problemu. Nie wiem ile powinien wynosić prawidłowy rozstaw haków, ale mają 8.1 mm przy krawędzi i rozszerzają się do jakiegoś 8.5 mm.

Jakieś sugestie co zrobić w tym przypadku? Widelec na śmietnik?

Jeżeli opis jest nieco chaotyczny, to proszę o wybaczenie, po prostu ręce już mi opadły...

  • Mod Team
Napisano
39 minut temu, skom25 napisał:

Jakieś sugestie co zrobić w tym przypadku? Widelec na śmietnik?

No kicha.

Jak ocenić ryzyko?

Co prawda zamknięcie o 0,4 raczej pęknięcia nie powinno spowodować.

Zeskrob farbę będzie lepiej widać.

Napisano

Tylko tak jak pisałem, także sam koło nie wchodzi. No i nie wiem czy to tylko 0,4 mm, bo ośka przecież ma 9 mm, więc jakby brakuje jeszcze sporo...

Napisano

Trzeba do tematu podejść z suwmiarką, nic nie widać na zdjęciu. Natomiast mam zdjęcie pęknięcia.

Widelec jest dostępny u dystrybutora i chyba skończy się na zamówieniu nowego. Nie mam zaufania do "grzebania" w tak newralgicznym miejscu.

received-811083826025746.jpg

Napisano

3086123343870-2z.jpg

Maźnij dwie warstwy i jak nówka, nic nie było... ;)
Oczywiście nie zapomnij potem wystawić na OLX. :D

A poważniej - wygląda na lakier, ale chyba też bym nie ryzykował.

Napisano

Gdyby koło mieściło się w haki, to bym tak zrobił. Problem jest taki, że nie da się wbić go nawet na siłę, a wcześniej wchodziło z zapasem.

Napisano
10 minut temu, TheJW napisał:

Ale czekaj... Piasta nie wchodzi między haki, czy nie da się wcisnąć w nie ośki?

Przestrzeń w haku jest za wąska żeby weszła ośka. Na szerokość jest ok.

Teraz, Kacperek12d napisał:

Ja swoją włożyłem rękami i weszła do końca a wy to wszystko młotkiem.

Proszę nie wypowiadaj się w tym temacie, jeżeli nie masz o tym pojęcia.

Napisano

Czy może mu ktoś w końcu dać bana? :D

Teraz, skom25 napisał:

Przestrzeń w haku jest za wąska żeby weszła ośka. Na szerokość jest ok.

OK, teraz wszystko jasne. Amelinium się zniekształciło, rozciągło w miejscu pęknięcia lakieru. Można by wepchnąć koło na siłę i jeździć po bułki do sklepu, ale jak jest to rower do poważniejszej, szybszej jazdy, to nie ma się nad czym zastanawiać, tylko zamawiać nowy widelec.

Napisano
Godzinę temu, skom25 napisał:

Trzeba do tematu podejść z suwmiarką, nic nie widać na zdjęciu. Natomiast mam zdjęcie pęknięcia.

Widelec jest dostępny u dystrybutora i chyba skończy się na zamówieniu nowego. Nie mam zaufania do "grzebania" w tak newralgicznym miejscu.

received-811083826025746.jpg

Ciekawe kto tu nie ma pojęcia?

  • Mod Team
Napisano
3 minuty temu, Kacperek12d napisał:

Ciekawe kto tu nie ma pojęcia?

Mod zdjął blokadę czy założyłeś nowe konto?

Po ilości postów wygląda, że zaczynasz od początku.

Napisano
2 godziny temu, piter614 napisał:

Jak wyżej kolega zaskrobał bym lakier i zobaczył jak wygląda sytuacja pod lakierem

Może tylko delikatnie się poddało i lakier pękł?

Tak jak pisałem, nie to jest problemem. Polecam przeczytać wszystkie posty :)

Napisano
28 minut temu, abdesign napisał:

Nawet jak wyprostujesz, bo pewnie się da... to się będziesz z każdym wyjściem zastanawiał czy to już ten dzień w którym pęknie.

Tego się właśnie boje.

Teraz, clavdivs napisał:

1.Zdjąć lakier, zobaczyć czy nie ma pęknięcia. Płaskim pilnikiem zdjąć część materiału aby oś mogła swobodnie wejść. 

 

Boje się że materiał jest już osłabiony. Szlifować można, tylko pytanie czy kiedyś przy 50 km/h koło nie odpadnie...

Napisano

Jeśli to tylko zgięcie to zaryzykował bym, tylko monitorował cały czas czy dzieje się coś złego. Odpadnięcie wydaje mi się mało prawdopodobne , nawet w przypadku gdyby pękło. 

W procesie produkcyjnym ramy, rury są gięte, hydroformowane cieniowane i nie powoduje to ich osłabienia. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...