gooral Napisano 23 Września 2019 Napisano 23 Września 2019 Cześć, Podejrzewam, że temat rzeka, jednak chyba nikt nie zadał pytania wprost. Choć możliwe, że źle poszukiwałem na forum. A więc czy jest to normą, że opona nowa jest węższa niż deklarowany przez producenta rozmiar? O ile mogę zrozumieć, że następuje pewne rozbicie laczka, jednak nówka nie powinna odbiegać znacząco od deklarowanego rozmiaru. Dla przykładu pacjent Nobby NIc 29x2,25, nówka na obręczy 21mm przy 3Bar = 54mm [deklarowana57mm]. jakie są wasze doświadczenia z tym i innymi producentami?
uzurpator Napisano 23 Września 2019 Napisano 23 Września 2019 Rzeczywisty rozmiar opony zależy od szerokości obręczy. 21mm to dość wąsko. Możesz też liczyć, że każde 3mm szerokości felgi to ok 1mm grubości opony.
TheJW Napisano 23 Września 2019 Napisano 23 Września 2019 Kup Continentala, to dopiero zobaczysz, jakie są różnice... Ale odpowiadając na pytanie - tak, to norma, że opony nie trzymają wymiarów. Do tej pory u mnie, jeśli dobrze pamiętam, chyba tylko Vittoria Barzo 29x2.25 miała na obręczy 25mm rzeczywistą szerokość (w balonie) taką, na jaką wskazuje rozmiar.
rzymo Napisano 23 Września 2019 Napisano 23 Września 2019 18 minut temu, gooral napisał: A więc czy jest to normą, że opona nowa jest węższa niż deklarowany przez producenta rozmiar? (...) Jeszcze zależy jak mierzysz, bo np. Schwalbe pisze wprost, że po zewnętrznej, czyli jak opona nie jest slickiem, to liczy się szerokość między wystającymi na boki klockami bieżnika. (The tire width is measured at the widest point, i.e. outside the lug.)
gooral Napisano 23 Września 2019 Autor Napisano 23 Września 2019 4 godziny temu, uzurpator napisał: Rzeczywisty rozmiar opony zależy od szerokości obręczy. 21mm to dość wąsko. Możesz też liczyć, że każde 3mm szerokości felgi to ok 1mm grubości opony. No właśnie. Ktoś tu na forum niedawno napisał, że stare schwalbe są szersze niż nowe modele. Czy czasem nie jest tak, że nowy trend "poszerzania" obręczy wymusił zmianę w oponach, więc na węższych tak wychodzi?
gooral Napisano 24 Września 2019 Autor Napisano 24 Września 2019 14 godzin temu, gooral napisał: No właśnie. Ktoś tu na forum niedawno napisał, że stare schwalbe są szersze niż nowe modele. Czy czasem nie jest tak, że nowy trend "poszerzania" obręczy wymusił zmianę w oponach, więc na węższych tak wychodzi? znalazłem takie coś: https://www.schwalbe.com/en/reifenmasse.html wród innych pytań.... Why are tires often narrower than the stated tire size? heh
gocu Napisano 24 Września 2019 Napisano 24 Września 2019 19 godzin temu, uzurpator napisał: Rzeczywisty rozmiar opony zależy od szerokości obręczy. 21mm to dość wąsko. Możesz też liczyć, że każde 3mm szerokości felgi to ok 1mm grubości opony. U mnie Nobby Nic 2.25 na obręczy 19mm (!) zawsze (zużyłem wiele tych opon) miały 57mm, Tyle że opony 26" - ciekawe jaki to ma wpływ?
Mod Team michuuu Napisano 24 Września 2019 Mod Team Napisano 24 Września 2019 Mierzycie balon czy razem z wystającymi klockami?
gooral Napisano 26 Września 2019 Autor Napisano 26 Września 2019 W dniu 24.09.2019 o 09:47, michuuu napisał: Mierzycie balon czy razem z wystającymi klockami? W zasadzie są w linii z balonem, ale chyba tak powinno się mierzyć. Kupiłem maxxis Rekon, 2,25. Ma dokładnie 57mm.
abdesign Napisano 27 Września 2019 Napisano 27 Września 2019 Szosowe opony niemal wszystkie ktore mierzyłem są szersze niż deklarowany wymiar, tak o 1-2mm Corsy 25 od vittori mają 26,5 4000 od conti tyle samo, mierzone na obręczach 17 więc standard z zakresu dla opon 25. Tanie vittorie zaffiro 23 na rafkach 15 mają nawet więcej niz 25, A tam klocków... nie ma.
verul Napisano 27 Września 2019 Napisano 27 Września 2019 Wg mnie powinno sie mierzyc bieżnik, a nie balon. Np przy szosowych 23c po balonie niby wychodzi 25c. Ale jak sie zmierzy bieznik to juz jest rowne 23c. Przynajmniej tak na slicku jest.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.