arch Napisano 22 Września 2019 Udostępnij Napisano 22 Września 2019 Cześć, szukam roweru, który byłby uzupełnieniem dla crossa, którego posiadam. Teren to okolice Krakowa (Las Wolski) i Nowego Sącza. Dotychczas jeździłem rekreacyjnie po szosie / XC, myślę, że mógłbym też spróbować lekkiego enduro. Mam 185cm wzrostu i ważę ok. 90 kg. Moją uwagę przykuł tytułowy rower, który mogę kupić w dobrej cenie. Podobają mi się w nim koła 29" i niezła waga. Jednak mam parę wątpliwości: Opony mają 2,2" szerokości. Zdarzało mi się jeździć po jakichś drogach leśnych, na których było pełno kamieni i wydaje mi się, że z takim podłożem lepiej by sobie radziły szersze opony z nieco mniejszym ciśnieniem. Mógłbym wymienić opony, ale obręcze mają 21mm szerokości wew., więc chyba dużo więcej tam nie wejdzie. zakładając, że wymienię koła, czy da się stwierdzić, na jaką maks. szerokość opony pozwala rama? W tym artykule piszą, że rower ma niską efektywność napędzania. Co to znaczy? Czy to tak, jakby jechać na cięższym rowerze o sztywniejszej ramie? Wykres: Spoiler W oko wpadły mi jeszcze rowery z rodzin Cube Reaction TM i Marin Nail Trail. Pierwsze mają koła 27,5" (do HT chyba lepsze większe?) i są cięższe od Ghosta, nawet w najwyższej wersji Race. Mariny za to coś nie chcą zostać przecenione. W sumie nie jestem limitowany finansowo, ale też nie chcę przepłacać. Mógłbym więc poszukać FS, ale chyba wolę wpierw sprawdzić czy połknę bakcyla i wtedy zafundować sobie jakiegoś lekkiego FS albo nawet e-bike'a. Proszę Was o wyjaśnienie w.w. kwestii i pomoc w doborze roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 23 Września 2019 Udostępnij Napisano 23 Września 2019 W lesie Wolskim jest kilka miejsc gdzie przydaje się zwiększona trakcja i na oponach 2.2 byłbym tam spięty. Nie dalej jak przedwczoraj zrobiłem lokalną rundkę z kolegą na rowerze XC z takimi właśnie wąskimi oponami. Jechał większość trasy pod górę z przodu więc widziałem jak na dłoni jak gubi trakcję. Strumyk przez który ja przeprawiłem się na Roscoe bez zastanowienia on rower przeprowadził, wielokrotnie uślizgiwały mu się koła na beskidzkim szuterku. Miał problem z łatwymi rock gardenami. Podczas zjazdów ja miałem banana na gębie, on zjeżdżał bardzo zachowawczo. Za to wspinał się o wiele lepiej na "pożarówce", można by powiedzieć że od niechcenia gdy ja się już gotowałem. Kondycyjnie podobni, ze wskazaniem na niego. Doświadczenie ma większe ode mnie. Na te obręcze nie powinieneś zakładać niczego szerszego. Da się łatwo obliczyć jaka opona zmieści się w ramie ale trzeba ją fizycznie zobaczyć z miarką w dłoni i ne zapomnieć o sprawdzeniu linii łańcucha w pozycji najbliżej opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polmaj Napisano 23 Września 2019 Udostępnij Napisano 23 Września 2019 Musisz pomyśleć czy chcesz typowego sciezkowca czy typowego XC , ten pierwszy będzie trochę cięższy ale też lepiej się sprawdzi w ciezszym terenie ten drugi będzie lżejszy i bardziej uniwersalny a Mariny gdzie nie gdzie przeceniają https://www.halarowerowa.pl/nail-trail-6-29-p776.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 23 Września 2019 Udostępnij Napisano 23 Września 2019 12 godzin temu, arch napisał: W tym artykule piszą, że rower ma niską efektywność napędzania. Co to znaczy? Dla laika nic nie znaczy, a jak chcesz się ścigać to może troszkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.