Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry, jestem nową osobą na forum. Z góry przepraszam jeśli temat został umieszczony w złym dziale (proszę ewentualnie administrację o pomoc w przeniesieniu). Zatem krótko - mam rower taki jak w tytule, chciałbym go przywrócić do jazdy. Aktualnie mam ramę, dwa koła, krzywą kierownicę, napęd jako taki. Potrzebuje pomocy przy doborze odpowiedniego napędu, kierownicy i elementów tylnej piasty (łożyska, oś bo to jest do wymiany). Zależy mi na jak najmniejszych kosztach i 1/2biegi ponieważ to jest łatwiej jakoś naprawić samemu niż przerzutki. Myślałem nad wykorzystaniem 1biegowca (tylko takiego który nie hamuje jak się w drugą stronę kręci , bo od tego będą hamulce przy feldze). Słyszałem o jakiejś skrzyni dwunjegowej w piaście ale to pewnie strasznie droga sprawa. Myślałem żeby ewentualnie kiedyś do niego dorzucić wspomaganie elektryczne (tutaj od razu proszę o pomoc czy takowe da radę wrzucić na 1/2biega. Za wszelką pomoc szczerze dziękuję i pozdrawiam! :)

Napisano

Szczerze ?

Ten rower był kiepski już nowy

Ratowanie to kasa w błoto.

Wideł w niewiadomym stanie,piasta to samo,tani napęd (korba) to też jakiś wydatek,kierownica to nie problem ,najtańszy zoom wystarczy,tylko pomierzyć średnicę.

Tył to groszowe sprawy,wolnobieg z przerzutką które tam były montowane to z 50 pln.

Tylko pchać się w tych czasach w 20kg kloca ?

 

Napisano

Niestety nie stać mnie na wydatek 1000+ a rower byłby używany jako dojazd na uczelnię. Co prawda mam stromą górkę z osiedla, ale to jakoś się przeżyje, najważniejsze żeby dalej nie rdzewiał :) Jest taka sytuacja, że widła są (rozumiem że o lagi chodzi). Dosłownie czego brakuje do pełni sprawności to wymiana łożysk i tylnej osi oraz napęd i kierownica. Reszta jest na swoim miejscu (stał w garażu). Ciekawe ile by te elementy kosztowały...

Przepraszam, ale dodam, że mam obie zębatki, ale chciałbym jednak pozbyć się przerzutek, bo zawsze mi utrudniały życie - celem jest zrobienie prostego roweryka :)

Co do samych przerzutek - są w zasadzie kompletne, ale te elementy przy tylnym kole - do wymiany (małe zębatki na przerzutce to prawie ich nie widać), a na kierownicy w zasadzie im niczego nie brakuje, ale jednak co jak co w serwisie niezłe kwoty za nie śpiewają...

Napisano

Niestety zdjęcia wyszły nieco za duże, dodam pojedynczo...

64683039-CEDE-439B-B9F7-B676D18C996C.png

Reszta zdjęć w linkach:

http://vlepa.pl/2534e1

http://vlepa.pl/37d588

http://vlepa.pl/c07fa1

I to byłoby wszystko, kierownicy nie wrzucam, bo jest nieco skrzywiona, chciałem prostować to tylko rurę prawie połamałem (są na niej w zasadzie pełne mechanizmy). Teraz co mogę robić? Od razu zapytam - można naostrzyć te ząbki na korbie?

  • Mod Team
Napisano

Lepiej naostrz noże w domu :icon_wink:
A poważnie, to kiedy zęby się robią jak u rekina, to zębatka jest już na wykończeniu.
Niektórzy co prawda podpiłowują czasem, ale to już trzeba wiedzieć co i gdzie się robi, oraz w jakim celu.

Napisano

Będę miał na oku zęby. Zapytam tylko, czy gdyby zostawić to co mam (prawdopodobnie wolnobieg na tył, z przodu tak jak widać jaka korba). To by można było normalnie założyć łańcuch i jeździć tym bez przeróbek? Pozdrawiam

Napisano

nie rozumiem wypowiedzi, proszę o pomoc, bo akurat w sprawach rowerów jestem nieco ciemny, bo niby do motora podobne (sam naprawiam) tak tutaj nie mam zbytnio czasu nad zastanawianiem sie co i jak :/

  • Mod Team
Napisano

Prościej będzie kupić używkę do 1 k - ja np. ostatnio miałem okazję się przejechać duńskim Avenue Airbase ( wersja z 7 biegową przekładnią planetarną, bez przedniej przerzutki ), który jest całkiem niegłupi ( podobnych rowerów pewnie jest trochę ), żałuję tylko, że nie mogłem go dłużej potestować.

Napisano

Kaseta,wolnobieg urypane i mało co widać,ale na tyle że nowego łańcucha raczej nie przyjmie.

Więc jedno i drugie do wymiany,przerzutka w stanie agonalnym,nowy łańcuch,suport na 100%,kierownica,tylna piasta do remontu,nie wiadomo co jeszcze w praniu.

I w dalszym ciągu to będzie stary 20 kilowy kloc.

Teraz, KrissDeValnor napisał:

Prościej będzie kupić używkę do 1 k

Dokładnie.

Napisano

Zapomniałem dodać, że łańcuch też jest, na zdj widać. Kurcze no jeździłem na takim i waga nie przeszkadzała, bo nie będę robić tym tras po 20km, tylko po max 3-4km w jedną stronę... Nie ma naprawdę sensu co kolwiek z tym robić?

Napisano

Wyczyść przesmaruj,jak dasz radę poskładać przerzutkę poskładaj,jak nie najtańszą tz50 i kierownicę zooma czy co tam będzie taniej.

Zobacz na starym łańcuchu,jak na tym napędzie da się jechać to ok. jak nie rama na złomowisko i szukaj używki.

Ogarniasz motory,to tu też problemu nie powinno być.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...