Skocz do zawartości

[przerzutka] przeskakujacy łańcuch aż boje się że zerweultegra 6700)


nolimts

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mianowicie zmienilem lancuch i kasete która wcale nie byla zajechana.

Zostawielem blaty.Mala tarcza wydaje sie lekko zajechana ale ma przebiegu moze max 2500 km

Przerzutka. NO i chyba tu jest problem. Jakaoś dziwnie się rusza (nie trzyma się stabilnie jak kręce łańcuchem tylko skaczę jakoś góra - dół)

Kiedyś wymieniałem kółka. Ale chyba źle to zrobiłem - nie wiem. Wiem że te kółka mają chyba luzy. (moge nimi ruszać na boki ale chyba za bardzo (tak 1-2 mm...)

 

No i pytanie:

 

Czy na zmienionym wlasnie lancuchu i kasecie samistna zmiana przelozen jest spowodowana na pewno przerzutką (luzami lub słabą regulacją)

Czy mogę wykluczyć duże blaty a szczególnie małą tarczę (34 T) Czy wgogole wyjezdzony blat może powodowć niebezpieczną zmiane przełożenia przy nacisku??

 

Boje się że wkoncu zerwę łącnuch - strasznie to niekomfortowe... Chyba czas na nową przrzutkę ale chcialym sie was doradzić jak to jest? Na co wlasciwie wplywa wyjezdzony blat ? na to czy przyjmie mnowy lancuch jedynie czy co ?

Napisano
Teraz, Lawstorant napisał:

A po zmianie kasety robiłeś jakąkolwiek regulację? Bo to brzmi jakbyś miał za bardzo naciągniętą linkę, albo nawet hak krzywy.

w zasadzie to próbowałem regulacji tylko baryłką. Ale juz wcześniej miałem problem i za nic nie mogłem jej dobrze wyregulować , zawsze musiałem znajdować "kompromis" paby chociaż częśc biegów dobrze chodziła. W czym był największy problem - z regulacją z najmniejszej na drugą zębatke kasety. Tutaj nigdy nie mogłem tego ustawić. Reszta nawet działa. No ale to od tych najmniejszych się przecież zaczyna..

Sruby L i H są dobrze ustawione. No jeszcze może odległość kołka spróbuje zmienić - ale to raczej nie to..

 

 

Generalnie macie jakieś zdjęcie konkretnie (najlepiej bez koła) ukazuące jak wygląda rzeczywiście prosty hak przerzutki ??

Napisano

Pancerze i linki kiedy wymieniane? Opory powodują takie rzeczy. Ile ja się kiedyś namęczyłem z regulacją przerzutki, żeby te biegi zmieniała a to linka już prawie nie chciała się ruszać. Pozdejmuj pancerze z bossów i zobacz jak się ślizgają na lince. Możesz je przeczyścić jakimś rozpuszczalnikiem i dać trochę smaru do łańcucha ale to tylko naprawa na chwilę. Lepiej wymienić.  Kolejna sprawa to hak. Jeżeli pancerze chodzą lekko to masz krzywy hak i to to wpływa na takie zachowanie przerzutki. Na oko możesz tego nie widzieć al np jak położysz go na czymś płaskim to może się baaardzo lekko kolebotać.

 

Prosty hak to prosty hak. Na zdjęciu jak i na rowerze tego nie zobaczysz.

Napisano

Daj standardowe zdjęcie od tyłu z przerzutką ustawioną na którejś z dwóch środkowych koronek i na dużej tarczy z przodu, zdjęcie zrób najdokładniej prosto jak tylko jesteś w stanie.

Jeżeli radzisz sobie ze standardową regulacją (właśnie ową baryłką) napęd nie jest w stanie agonalnym (łańcuch zębatki pancerze) to pewnie krzywy hak lub/i wózek przerzutki.

A hak możesz sprawdzić, wkręcając w miejsce przerzutki koło (ten hak na zdjęciu jest wściekle krzywy, koła powinny być idealnie równoległe):

hak.jpg

Napisano
Teraz, dovectra napisał:

źle założony łańcuch, na przerzutkę.

No tak, to jest tak banalne że czasem człowiek zapomina, że można przepleść łańcuch przez wózek na "dwa" sposoby. ;)

Napisano
7 godzin temu, abdesign napisał:

Daj standardowe zdjęcie

wzucę niebawem

8 godzin temu, Lawstorant napisał:

Pancerze i linki kiedy wymieniane?

niedawno. Na pewno nie tp.

7 godzin temu, dovectra napisał:

źle założony łańcuch, na przerzutkę.

Dobrze. Generalnie wymieniłem już przerzutkę . Na nowa TIAGRĘ. WOW ale SZAŁ te biegi teraz chodzą tak luźno. Regulacja trwała chwile !! Juz sie cieszę jest zaiście. Ale hola hola jednak  nie do konca..

 

Otóż jazda próbna. Bięgi wchodzą dobrze ale na 2 przełożeniach (raczej środek i małe koronki) łannuch jednak potrafi "trzasnąć". Pierwsze światła. Człowiek chce zdążyć , Ciska w pedał DO GAZU a tu bęk . Kurde jak nie lubie tego uczucia.

 

Generalnie z nową przerzutką jest o NIEBO lepiej. No ale nie może tak być że ona sobie skacze pod obciążeniem (dużo rzadzeiej ale jednak) No boje się bo to trochę niebezpieczne może być. Teraz pytanie gdzie szukać przyczyny. 

 

Kaseta,Lancuch,Przrzutka nowa. Tarcze 34 oraz 50 T uzywane ale jeszcze w porządku (a może jednak nie ). Tylko czy tarcze mogą za to odpowiadać ?

 

A może poświecic czas jeszcze na regulacje ? Tylko na co ? Naprawdę biegi już ładnie wskakują oceniłbym nam -5 , 4,5

Sruby H i L są raczej ok (ustawiłem na równi jeszcze bez łańcucha z kołeczkiem przerzutki) ehh..

 

nie wiem - nowe tarcze dać ? .. 

 

Generalnie prócz tego jest minimalny luz na piascie ale tak ledwo raczej minimalnie się kaseta rusza (0,5 mm))

Napisano

Pokaż zdjęcie jak łańcuch idzie przez wózek przerzutki, potem od tyłu na wprost co by może można było ocenić hak. Moim zdaniem i tak powinieneś ten hak sprawdzić wkręcając coś np inne koło albo zdjąć go i położyć na czymś co na pewno jest płaskie i zobaczyć czy się lekko nie giba.

  • Mod Team
Napisano

Trochę pierdoła, ale pamiętasz o tym, że nowsze łańcuchy, w tym CN-6700 są kierunkowe i odwrotne założenie może upośledzać pracę napędu? Raczej nie powinno powodować to aż tak znaczącego pogorszenia, ale w połączeniu z innymi czynnikami... 

Najlepiej daj jakieś fotki :p

Napisano

Nie, ma być prosto i ma być widać całą przerzutkę, jej wózek (musisz kawałek odsunąć aparat) i łańcuch ma być z przodu na dużej tarczy a z tyłu na środku a nie na skrajnych dwóch/trzech koronkach...

Napisano
Teraz, Quell napisał:

Po tych nie,a co ten komin tak z korby wystaje ?

 

ty no jaja faktycznie , musiał w trakcie wczorajszej jazdy odkręcić. Dziwne bo dokręcałem srubki dokładnie z kluczem dynamometrycznym.. eh

 

Tak więc szukam nadal przyczyny. Nowa kaseta, nowy lancuch ,nowa przerzutka .. Czy nowe blaty musze mieć czy to ten hak czy zla regulacja czy co ? Eh 

Napisano
16 minut temu, nolimts napisał:

Dziwne bo dokręcałem srubki dokładnie z kluczem dynamometrycznym.. eh

Ja dokręcam mocno,bo wg klucza często się luzują,no chyba że dajemy klej.

Nie wiem czy to kąty przy foto tak dziwnie wyszły,czy faktycznie jest tak niesymetrycznie.

 

fgRoJAz.jpg

Napisano
Teraz, Quell napisał:

Ja dokręcam mocno,bo wg klucza często się luzują,no chyba że dajemy klej.

Nie wiem czy to kąty przy foto tak dziwnie wyszły,czy faktycznie jest tak niesymetrycznie.

sprawdziłem ten komin. Nieee. On jest dokręcony tylko to zdjęcie tak wyszło że widać jakby był odkręcony :D:D. To przez tę zabątke owalną gdzie śrubki można dać na różne sposoby i tak to zdjęcie wyszło śmiesznie.

 

Wracając do tematu. No dziwnie, zaraz wrzucę lepsze zdjęcia. Tak generalnie jak się przyjrzałem to tak jak by hak był prosty a raczej koncówka widelca do którego hak jest przyczepiony tak troche chyba niesymetrycznie względem widelca z drugiej strony.. 

 

Czy może to oznaczać w praktyce krzywą ramę? Bo hak to jeszcze wymienie a cała.. rama (a w zasadzie koncóweczka tylnej widełki) ;/ 

 

Nie wiem czy da radę prostować to ręcznie i czy wgole to prostować o ile to jest rzeczywiście krzywe a nie sam sobie to już wmawiam..

Napisano
Teraz, nolimts napisał:

Wracając do tematu. No dziwnie, zaraz wrzucę lepsze zdjęcia. Tak generalnie jak się przyjrzałem to tak jak by hak był prosty a raczej koncówka widelca do którego hak jest przyczepiony tak troche chyba niesymetrycznie względem widelca z drugiej strony.. 

Daj foto.

Teraz, nolimts napisał:

sprawdziłem ten komin. Nieee. On jest dokręcony

Nie jest,bo widać gwint,więc na 100% nie jest dokręcony do korby,zobacz wymiary innych kominów,będą będą inne,on jest wkręcony w gwint tulejki,nie ściska korby.

Napisano

@Quell myślę że komin jest dobrze. Trzyma się mocno. Korba się nie kiwa a nic z tych rzeczy. Zuważ że ja tam mam 3 kominy oryginalne jeszcze z blatów rotora oraz dwie (srebrne ze starych blatów). Po prostu tak zdjęcie wyszło

 

 

IMG-20190920-120930.jpg
IMG-20190920-120954.jpg
IMG-20190920-122131.jpg
IMG-20190920-122145.jpg
IMG-20190920-122202.jpg
IMG-20190920-122228.jpg

 

i tutaj już łancuch jest na dużym blacie:


IMG-20190920-122336.jpg
IMG-20190920-122419.jpg

Napisano

POwiem tak,  po takimi kątami focie robisz że mi się wszystko w oczach krzywi. Trochę  z dalszej odległości.

Ten komi w korbie i to opasanie kasety na wyższych biegach trochę mi nie pasi.

 To jakaś partyzanta była.

  • Mod Team
Napisano

Ultegra 6700 to najgorsza ultegra jaka wyszła. Gówno i tyle. Jest mało precyzyjna, szybko jej się zaciera łożysko wózka. Czasami nawet nową ciężko jest wyregulować. 

Kółeczka oczywiście mogą w znaczącym stopniu pogorszyć działanie napędu. Dolne ma być zgodnie ze strzałką, czyli zwężeniem  w stronę korby.

Śrubka B powinna być zawsze ustawiona pod inny rozmiar kasety. 

Wiadomo krzywy hak robi robotę, więc to trzeba sprawdzić także.  W tym zestawieniu bardzo istotna jest czystość pancerzy i ich jakość. Żadne jak jagwire bo to dno. Z najtańszych dobrych to shimano sp41. Linka szlifowana jak sie da. Czemu tyle zachodu ktoś zapyta. Bo klamkomanetki były projektowane albo przez oddział ze żłobka w Yamamoto, albo na srogim kacu na przedmieściach Tokio. Linka idzie po dziwnych łukach co przy jej napięciu powoduje znaczący wzrost tarcia. No klamkomanetki maja tutaj udział jeżeli są :D Jak są inne np tiagry które w moim odczuciu są lepsze, choć sam mechanizm jest gorszy, albo inne 10 biegowe nie z seri x700 to one nie będą raczej bruździć.  

Najlepsze manetki 10 biegowe jakie powstały to wiadomo DA7800 z pierwszej serii. Wiadomo, drogie u nie do kupienia niemal że. Ale np 5600 czy 6600 sa równie dobre i nieporównywalnie lepsze od 5 czy 6700. 

 

Ślizg pod ramą nie może być smarowany. Jak już ktoś bardzo mocno chce mieć to miejsce zabezpieczone, to niech kupi sobie metr czy tam dwa pancerza sp41, wytnie z niego teflon ze środka i zrobi z niego liner dla linki. Oczywiście końcówki pancerza uszczelniane i powinno to zacząć działać.

Napisano
Teraz, Puklus napisał:

Ślizg pod ramą nie może być smarowany.

Rozszerzysz ?

U mnie w 105 5800 jak nie psiknę teflonem,prawa klamkomanetka chodzi koszmarnie,nie jest to wina żadnego mechanizmu przerzutki samego w sobie,a tego badziewnego ślizgu i kątów.

  • Mod Team
Napisano

Chodzi o to że każda ciecz zacznie zbierać pył a to zacznie działać jak papier ścierny. No można grafitem, można by było jakimiś teflonami ale to będzie działać tymczasowo. Lepiej tam dać kawałek linera jak ciężko chodzi. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...