DaSt Napisano 16 Września 2019 Udostępnij Napisano 16 Września 2019 Proszę po raz kolejny Was o radę. W zimę zamierzam dość mocno zmodernizować swój rower, bo i jego wiek i zużycie już tego wymaga. Napęd tez idzie do wymiany, choć nie cały. Kasetę mam alivio HG400, którą kupiłem przed sezonem, więc zostaje i łańcuch HG-X 10rz. Zamierzam założyć korbę Deore M6000 z przerzutką z tej samej grupy i dylemat mój jest taki czy warto się jeszcze pchać w napęd z 3 tarczami z przodu, czy może założyć już 2 tarcze ? Rower to Kross Level A5 z 2014 roku w kołach 26". Jeżdżę w 95% po mieście. Lubię twarde przełożenia, tzn kaseta od 5 zębatki w dół, przód głównie największa tarcza (44z), na podjazdach środkowy blat (32z), najmniejszy jest nowy, nieużywany Pytanie, czy jak przejdę na 38/28 będę mocno czuł brak przełożeń ? czy ktoś ma takie doświadczenia ? Niestety ciężko znaleźć (mi się nie udało) by korby 2x miały blaty np. 42/32. z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 16 Września 2019 Udostępnij Napisano 16 Września 2019 Teraz, DaSt napisał: Pytanie, czy jak przejdę na 38/28 będę mocno czuł brak przełożeń ? Skoro jeździsz na najcięższych i po modernizacji pozbędziesz się najcięższych to tak, mocno to odczujesz. Ten zakres który masz teraz zawiera w całości ten który będziesz mieć, policz sobie jaki będzie efekt i pojeździj przez jakiś czas nie używając tego czego nie będziesz miał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 16 Września 2019 Udostępnij Napisano 16 Września 2019 kalkulator przełożeń ci odpowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 16 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2019 Według kalkulatora między najcięższymi przełożeniami na 3x9 i 2x9 strace około 5km/h. Niby nie dużo i znów po plaskim raczej nie używam najmniejszej zebatki z tyłu tylko 2-3 koronki wyżej, więc teoretycznie...z reszta macie racje, warto sprawdzić Pytanie czy gra jest warta świeczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maklakiewicz Napisano 16 Września 2019 Udostępnij Napisano 16 Września 2019 Jeżeli chcesz uprościć na zimę to zdecydowanie lepiej zrobić 1x9, ale i tak blat z przodu musi być duży skoro jeździsz mocno, płasko i na miasto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 16 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2019 Nie, nie. Sama modernizacja będzie w zimę przeprowadzona, a nie NA zimę. Zimą nie używam roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maklakiewicz Napisano 16 Września 2019 Udostępnij Napisano 16 Września 2019 Nie szkodzi. Skoro jeździsz raptem na kilku biegach to dobierz tak przedni blat, aby we współpracy z kasetą pokryć to co potrzebujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 16 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2019 Tylko niestety korby dwu blatowe występują w konfiguracji maksymalnie 38/28. Pytanie jest inne. Czy jest sens schodzić z korby 3 blatowej ? czy jedyna korzyść, to korzyść masy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Września 2019 Udostępnij Napisano 16 Września 2019 Tak, jedyna zaleta to mniejsza masa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 16 Września 2019 Udostępnij Napisano 16 Września 2019 A jaki model korby masz teraz? /edit A widzę, fc-m430 ( alivio ) 44/32/22 Wydaj ze 130 pln i włóż tarcze alu ( 44 i 32 ) odpowiednio jakieś 75 i 40 gramów zamiast jakichś 170 i 90, wywal najmniejszą stalową 22 z ( 40 gr ) i będziesz miał niższą masę korby o 190 gramów, a kolejne 60 pln za nowy suport bb-es71 i kolejne 40-50 gramów w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Września 2019 Udostępnij Napisano 16 Września 2019 Fc-m430 to chyba na kwadrat jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 16 Września 2019 Udostępnij Napisano 16 Września 2019 Były 2 wersje ( kwadrat i octalink ) i w tym Krossie level A5 2014 widzę, że jest octalink - bb-es25 ( ten najcięższy, podstawowy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 16 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2019 6 godzin temu, SoloTM napisał: A jaki model korby masz teraz? /edit A widzę, fc-m430 ( alivio ) 44/32/22 Wydaj ze 130 pln i włóż tarcze alu ( 44 i 32 ) odpowiednio jakieś 75 i 40 gramów zamiast jakichś 170 i 90, wywal najmniejszą stalową 22 z ( 40 gr ) i będziesz miał niższą masę korby o 190 gramów, a kolejne 60 pln za nowy suport bb-es71 i kolejne 40-50 gramów w dół. Powtarzam...masa roweru zupełnie dla mnie nie ma znaczenia, o ile 20 kg nie przekroczy ponadto decyzja podjęta. Korbę zmieniam na m6000. Niestety nie wiem tylko czy na 3, czy 2 blaty. Ważne dla mnie aspekty, to precyzja działania, niezawodność i higiena pracy Btw. Kiedyś miałem zjazdowke na napędzie sram. Chciałem sobie tutaj wymienić napęd na sram, ale widok cen mocno shamowal mój zapał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 16 Września 2019 Udostępnij Napisano 16 Września 2019 To zostawiłbym co jest, jedynie gdy zajdzie potrzeba to wymienić koronki korby na stalową 32 z ( 25 + kw pln ) i 44 alu z ( 55+ kw pln ) 32 stal: https://biostern.abstore.pl/korby-tarcze-i-suporty-tarcza-fcm430-32t-3x9-alivio-srebrna,c68,p1420,pl.html 44 stal: https://biostern.abstore.pl/korby-tarcze-i-suporty-tarcza-fcm430-44t-3x9-alivio-czarna,c68,p1421,pl.html 44 alu : https://biostern.abstore.pl/korby-tarcze-i-suporty-tarcza-fcm510-3x8-44t-104mm-deore-srebr-,c68,p1425,pl.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 17 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2019 Sugerujesz, że korba Alivio i suport z 2014 nie musi nadawać się do wymiany ? To by troche moj budżet ratowało i pozwoliło na inwestycję w innych rejonach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 17 Września 2019 Udostępnij Napisano 17 Września 2019 Wszystko zależy od przebiegu, zużycia i od szczęścia. Jeśli suport nie strzela, kręci się ok, nie ma luzów, a zębatki są jeszcze ok to nic nie trzeba robić. Wrzuć zdjęcia koronek korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 17 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2019 W takim razie po południu wrzucę. suport nie strzela, napęd chodzi cicho, lecz zębatki raczej są zużyte. Kaseta się tak zużyła, że mi łańcuch przeskakiwał, a korba była tyle samo używana co kaseta. Rower był używany praktycznie cały czas po mieście i tylko w suche dni, więc piachu i błota nie widział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 17 Września 2019 Udostępnij Napisano 17 Września 2019 18 godzin temu, DaSt napisał: czy warto się jeszcze pchać w napęd z 3 tarczami z przodu, czy może założyć już 2 tarcze ? Zdecydowanie 2, ale skoro: 18 godzin temu, DaSt napisał: Rower to Kross Level A5 z 2014 roku w kołach 26". Jeżdżę w 95% po mieście. to IMHO nie wkładaj w to ani złotówki, tylko zdecyduj się na rower dedykowany do tego jak jeździsz. Już widać cudowanie, bo za miękko, itp. To jest rower w teren, nie do miasta i typowy osprzęt do takiego roweru też jest w teren, stąd "największa" korba 38/28 która i tak jest twarda jak do takich zastosowań (czytaj dla kogoś kto jeździ terenie i ma fest kopyto). Ewentualnie jeśli chcesz zachować ten rower, to wymień po prostu zjechane zębatki w korbie i suport. Zębatki do Alivio m430 są relatywnie tanie, a i suport pod octalink to nie jest droga sprawa i starczy na długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 17 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2019 Tak, Rower chce zachować, choć przy moim wzroście (192 cm) rama jest trochę za krótka, ale po prostu lubię rowery MTB i kupując go, wiedziałem, że będzie 99% wykorzystywany po mieście, ponadto polubiłem się z nim Trekkingi jakoś mi nie leżą. Tym bardziej stricte rowery szosowe, to nie moja bajka. źle się czuję na takim rowerze i sądzę, że źle wyglądam. Mam 115 KG Sądziłem, że po takim czasie "twardej" jazdy materiał korb, mógł się po prostu zmęczyć, stąd moja chęć wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 17 Września 2019 Udostępnij Napisano 17 Września 2019 Ależ nie musisz mieć ani trekinga ani szosy Jest kilka pośrednich opcji. Przede wszystkim mógłbyś wreszcie sprzęt dostosowany do wzrostu, na kołach 28" z oponami dostosowanymi do miejskich nawierzchni, ze sztywnym widelcem i zapewne nawet sporo lżejszy od starego Levela. Mowa o czymś takim: https://image.ceneostatic.pl/data/products/17974919/i-kross-seto-2013.jpg https://bdc-bike.com/userdata/gfx/57648.jpg https://bikerstudio.com.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_b7725e71d2531fd6cd071f3343bdea72.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 17 Września 2019 Udostępnij Napisano 17 Września 2019 30 minut temu, m0d napisał: ewentualnie jeśli chcesz zachować ten rower, to wymień po prostu zjechane zębatki w korbie i suport. Zębatki do Alivio m430 są relatywnie tanie, a i suport pod octalink to nie jest droga sprawa i starczy na długo. Ta korba Alivio pod Octalink, poza wagą, jest po prostu dobra, podobnie jak suport BB-ES 25. Ciężkawy, ale wytrzymały. 34 minuty temu, DaSt napisał: suport nie strzela, napęd chodzi cicho, lecz zębatki raczej są zużyte Jeśli waga nie ma znaczenia, po prostu wymień największą i środkową tarczę na nowe, stalowe. Niedrogie, a dobre i trwałe rozwiązanie w rowerze 26". Łańcuch masz świeży i kasetę także, więc po takiej zmianie napęd będzie pracował o wiele lepiej. Będziesz miał twardo, jak lubisz i na ewentualne podjazdy masz tarczę 32. Pilnuj tylko okresowego czyszczenia i zmiany łańcucha. Drugą sensowną modyfikacją tego roweru roweru jest przejście na 1x9. Po prostu demontujesz przednią przerzutkę i manetkę, odkręcasz z korby wszystkie blaty a w miejsce środkowego dajesz tarczę NarrowWide, nawet jakąś tanią z AliEx tak do 70 PLN. Powinna zmieścić się taka na 36 zębów, na 34 zęby na pewno. I wtedy odpada machanie przednią przerzutką, nic z przodu nie ociera, nie martwisz się o przekosy, bo po prostu są , napęd masz uproszczony i odchudzony. Jeździsz po mieście i po płaskim. Więc przy 1x9, żeby jechać szybciej, po prostu kręcisz szybciej, żeby podjechać górkę, naciskasz mocniej. I tyle. Warto spróbować. Koszt niewielki, doświadczenie i frajda duża. Potem możesz zawsze wrócić do 3x9, Twoja korba do żonglerki między 1x9 a 3x9 bardzo dobrze się nadaje. Większe pieniądze warto zainwestować w nowy rower, jak kolega mOd pisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 17 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2019 3 godziny temu, m0d napisał: Ależ nie musisz mieć ani trekinga ani szosy Jest kilka pośrednich opcji. Przede wszystkim mógłbyś wreszcie sprzęt dostosowany do wzrostu, na kołach 28" z oponami dostosowanymi do miejskich nawierzchni, ze sztywnym widelcem i zapewne nawet sporo lżejszy od starego Levela. Mowa o czymś takim: https://image.ceneostatic.pl/data/products/17974919/i-kross-seto-2013.jpg https://bdc-bike.com/userdata/gfx/57648.jpg https://bikerstudio.com.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_b7725e71d2531fd6cd071f3343bdea72.jpg Móglbym prosić nazwy tych rowerów, albo linki do nich ? naprawdę dobrze wyglądają :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 17 Września 2019 Udostępnij Napisano 17 Września 2019 @DaSt Kross Seto, Jamis Coda i Marin Muirwoods. Jest też sporo innych podobnych, szukaj w kategorii fitness i urban. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 18 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2019 23 godziny temu, SoloTM napisał: Wrzuć zdjęcia koronek korby. https://zapodaj.net/5c9075aa77155.jpg.html https://zapodaj.net/930670d7607ca.jpg.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 18 Września 2019 Udostępnij Napisano 18 Września 2019 Nie ma tragedii, powinna przyjąć nowy łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.