Skocz do zawartości

[Piasty] Różnice w Acera M3050 a Deore M6000


Ntkgzd

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy dla zwykłego użytkownika ciężkiego roweru na którym jeździ ciężki rowerzysta w 99% czasu w mieście - dokładnie w Poznaniu (często podczas opadów deszczu no i śniegu jak będę jeździł przez cały rok), gdzie czasem no trzeba "przeskoczyć" przez krawężnik odczuję jakąś różnicę w poniższych modelach piast?

Piasta SHIMANO Acera HB-M3050 (54,99 zł)
Piasta SHIMANO Acera FH-M3050 (76,99 zł)

Piasta SHIMANO Deore HB-M6000 (58,99 zł)
Piasta SHIMANO Deore FH-M6000 (102,99 zł)

Różnica w cenie kompletu to 30 zł - zastanawiam się (ponieważ jeszcze nie wiem) - jak często takie piasty nadają się do wymiany. Ja jeżdżę około 800 km w mieście miesięcznie więc gdyby miało okazać się, że przy moich przebiegach będę musiał je wymieniać dosyć często a nie miałaby być między nimi wielka różnica w "funkcjach" to zdecydowałbym się na te tańsze.

Z góry serdecznie dziękuję za informację jakie są kluczowe różnice (jedyne co wiem, to że grupa Deore jest wyższą grupą od Acera, ale nie wiem jak to się ma do rzeczywistości w przypadku tych dwóch kompletów - opis produktów w sklepie jest bardzo podobny).

Napisano

Piasty pod tarcze ?

3050 słabe uszczelnienia i konus zwykły ( 4050 już ma lepsze uszczelnienie piasty i bębenka i konus CBN - utwardzany )

https://kastor-bike.pl/Piasta-tylna-Shimano-Acera-FH-M3050-32H-Center-Lock

Z kolei fh-m6000 to praktycznie samo co 4050 ( na allegro cenowo dzieli je 10 pln - 4050 vs 6000 )

Tu różnice cenowe większe : ( i szczegóły o piastach w tabelkach w linku )

https://kastor-bike.pl/Piasta-tyl-Shimano-Alivio-FH-M4050-32H-8-9-10rz-czarna-Center-Lock

https://kastor-bike.pl/Piasta-Tyl-Shimano-Deore-FH-M6000-Czarna-Center-Lock-10rz-32H

Poniżej 4050 nie schodziłbym.

Jeśli ma być taniej to :

https://kastor-bike.pl/Piasta-Tyl-Shimano-FH-TX505-32H-Center-Lock-

I wtedy raz na pół roku-rok wymiana bebechów z nowej piasty jako dawca

/edit

A jeśli nie tarcze - to brać to :

http://e-bmx.pl/opis/687630/piasta-tyl-shimano-deore-lx-fh-m580-32otw.html

http://bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=komponenty&pid=1998

 

Napisano

Tak, piasty pod tarcze hamulcowe z mocowaniem centerlock (nie używałem nigdy mocowania na 6 śrub a teraz jak oglądałem piasty Shimano to opcja z centerlock wydaje się tańsza). Czytając informacje na temat tych dwóch mocowań, nie znalazłem też racjonalnych argumentów sugerujących wyższość, któregoś z tych rozwiązań a i tarcze hamulcowe na centerlock widzę są w bardzo podobnych cenach.

Co do przekładania "bebechów" z nowej piasty do starej to rozumiem, że cenowo wychodzi to korzystniej niż zaplatanie nowej piasty z centrowaniem koła? Pytam, ponieważ brzmi to raczej jak czasochłonne zajęcie hobbistyczne. Jeśli tak - to czy serwisy chętnie podejmują się takiej operacji i ile to kosztuje? Preferując taką wymianę powstaje też pytanie co ile wymienia się obręcze i szprychy + nakrętki? Myślałem raczej, że koło wymienia się w całości, ponieważ wszystkie jego części składowe zużywają się w takim samym tempie - ale to było tylko moje zgadywanie.

Tak - moim celem jest wymiana eksploatacyjnych części roweru gdy te się zużyją jak najtaniej ale z zachowaniem dobrego stosunku ceny do jakości (zgodnie z założeniem, że dobrą część wymienia się rzadziej co w perspektywie długiej eksploatacji wyjdzie korzystniej cenowo (mając na uwadze moje przebiegi i raczej "agresywny" styl jazdy po mieście)).

Dodam jeszcze, że sam ważę 115 kg a mój rower z pełnym bagażem to 30 kg (to trekkingowy e-bike) - biorąc to wszystko pod uwagę chciałem też celować w koła na 36 szprychach (tematu obręczy, szprych czy nakrętek na szprychy jeszcze nie badałem).

To biorąc te wszystkie założenia pod uwagę to co powinien wybrać? Z tego co widzę niedoceniony Tourney TX nie występuje w wersji z 36 otworami a Alivio FH-M4050 według tabelki ma taką wersję ale nie widzę takiej na Allegro.

Napisano
Teraz, Ntkgzd napisał:

Co do przekładania "bebechów" z nowej piasty do starej to rozumiem, że cenowo wychodzi to korzystniej niż zaplatanie nowej piasty z centrowaniem koła? Pytam, ponieważ brzmi to raczej jak czasochłonne zajęcie hobbistyczne.

Pół h roboty nie spiesząc się. Jakieś tam narzędzia potrzebne są. Jeśli nie potrafisz to serwis sobie policzy za taką usługę nawet i 30-50 pln. ( koło w ręce i druga piasta w drugiej ręce )  Wolą wymienić piastę bo nie ma babrania w smarze i de facto bezpieczniej przepleść piastę niż bawić się w czyszczenie starego korpusu i przekładanie konusów, osi, nakładanie smaru itp. i co najważniejsze - właściwe zakontrowanie piasty ( nie potrafi się - można zrobić za mocno i za kilka dni konusy mają wżery, itp ) I tez 50 pln skasują za przeplecenie całej piasty.

Teraz, Ntkgzd napisał:

Alivio FH-M4050 według tabelki ma taką wersję ale nie widzę takiej na Allegro.

http://e-bmx.pl/opis/9262217/piasta-tyl-shimano-alivio-fh-m4050-centerlock.html

Weź to : ( jeśli chcesz dłubać jak najrzadziej ) szara 36 otworów

http://e-bmx.pl/opis/9032862/piasta-tyl-shimano-deore-lx-fh-t675.html

( tu w tabelce masz opis piasty )

https://kastor-bike.pl/Piasta-tylna-Shimano-Deore-LX-FH-T670-10rz-36H-czarna

lub to :

http://e-bmx.pl/opis/1829700/shimano-fh-m526-centerlock-tyl-36otw-89-rz.html

Napisano

Do tx505 bym nie podchodził nawet. Bardzo słabej jakości są.  Kulki, konusy rdzewieją od kropli wody. Co chwila czyszczenie i kasowanie luzów ...z tego się chyba wzięło sh*tmano

Napisano
22 minuty temu, Ntkgzd napisał:

co ile wymienia się obręcze i szprychy + nakrętki?

Jak dobre to na lata wystarczy. Prędzej obręcz padnie. Szprychy 2mm, nierdzewne, nyple mosiężne i spokój będzie.

Napisano

Czy nie taniej wyjdzie,  w długim okresie czasu, pójście w jakieś znacznie lepsze piasty na "maszynach" i mocne obręcze z górnej półki, niż babranie się w tanich co kilka miesięcy?

Tylko pytam, bo nie mam doświadczenia w katowaniu sprzetu w mieście zimą w solance po 800km miesięcznie.

  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...