Skocz do zawartości

[Opony] Marin Muirwoods - jakie opony?


stpman

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

za waszymi radami stałem się posiadaczem (czy szczęśliwym to się okaże) roweru Marin Muirwoods.

Rower ma fabrycznie opony Schwalbe Citizen 1.75

Chciałem je wymienić na coś szerszego, z "amortyzacją", o niskich oporach toczenia, fajnie wyglądającego, coś co sprawdzi się na asfalcie o na leśnych szutrach.

No i zamówiłem Schwalbe Big Apple 2.15...

I dopadła mnie teraz refleksja czy to była mądra decyzja...

Opony chyba się zmieszczą (z tyłu będzie też chyba ok, bo napęd 1x10), ale czy nie przesadziłem z szerokością?

Całe lata jeździłem na Race Kingach 2.2...

Pozdrawiam

Napisano

Mogą się nie zmieścić. Do tego Big Apple to jest raczej bulwarowa opona, a nie wyścigowa. Możesz tęsknić za Race Kingiem, ale jak już zamówiłeś to chyba najlepiej będzie się przekonać samemu...

Napisano

@seraph

Opony zamówione, ale jeszcze nie przyszły. Póki ich nie założę to mogę je odesłać.

Chyba zbyt pochopnie je kupiłem, zwyczajnie mi się podobały...

A teraz przyszło otrzeźwienie :)

Po jeden, 2.15 to za szeroko do takiego roweru, po dwa do lasu to chyba średnio.

 

A MAXXIS grifter?

Napisano

No właśnie mi się podobają i tutaj jest problem :D

Bo takie Race Kingi to rozsądny wybór za rozsądne pieniądze. 

A takie Big Apple jakoś mi pasuje do mojej wizji tego Muirwoods...

W sumie to martwię się czy te Jabłka 2.15 się zmieszczą i czy ogarną mokry asfalt...

Napisano

@some1

Dzięki za linka :) trochę mnie pocieszyłeś.

Chyba trzeba podjąć decyzję czy jednak nie kupić Race King 2.0...

@seraph jakoś w mojej głowie utarło się, że gładki bieżnik to niskie opory toczenia, plus niby amortyzacja Big Apple.

Choć sam nie wiem jak Big Apple da radę w lesie, na szutrze, choć czasem (ale rzadko) jest jakiaś ujeżdżony ziemia...

 

Napisano
9 godzin temu, stpman napisał:

jakoś w mojej głowie utarło się

Wydaje mi się, że lepiej się przekonać, że to nie do końca prawda niż irytować się, że opona pływa na szutrze i nie idzie się w zakręt złożyć poza asfaltem, bo bocznych klocków brak;)

WTB Nano nawet na asfalcie też zasuwa, a bez dętki to już w ogóle. Ogólnie jeśli Ci zależy na niskich oporach o wywalenie dętki też je odczuwalnie zmniejsza, bo jest mniej gumy do uginania. Mezcal ma dość podobny bieżnik. Vittoria Saguaro, albo Maxxis Crossmark też... Jak na grzbiecie opony bieżnik układa się w miarę zwarty pasek, bo już można ją uznać za "semislick":P Race King zresztą to też jest nadal dobra opcja.

Tylko nie myśl czasem o wyścigowych oponach typu Schwalbe Furious Fred, albo Thunder Burt, bo są z tak miękkiej gumy, że na asfalcie w oczach znikają.

Napisano

Ok, dzięki za rady.

Zamontuje te Schwalbe, zobaczę jak to wygląda na rowerze w rzeczywistości i albo je odeśle i wybiorę coś z zaproponowanych przez was opon, albo kupię Race King 2.0.

Napisano

Ostatecznie zakupiłem Continental Double Fighter III 2.0

Chyba rozsądniejszy (i o wiele tańszy) wybór niż Big Apple, zwłaszcza na wypady do lasu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...