pilotrc Napisano 9 Września 2019 Napisano 9 Września 2019 Po ostatnim problemie z piastą w przednim kole (sama się skontrowała) prawdopodobnie będzie konieczna jej wymiana w niedługim czasie. Na razie poskładałem ale bieżnia ma już lekkie wżery. Docelowo chciałbym dać na łożyskach maszynowych. Pytanie czy można rozpleść koło, wymienić piastę i zakładając, że PCD kołnierza będzie jednakowe dać te same szprychy i nyple czy lepiej wymienić ?
SoloTM Napisano 9 Września 2019 Napisano 9 Września 2019 Zależy od szprych, jak nierdzewne i w bdb stanie ( nieuszkodzone, powyginane - nyple też ) to mogą zostać. Jak zwykłe szprychy to lepiej wymienić na nierdzewne.
pilotrc Napisano 9 Września 2019 Autor Napisano 9 Września 2019 Szprychy wyglądają na dobre, nie są pordzewiałe (czernione). Rower jest stosunkowo młody, ma 3 lata i ok. 6500 km. Ekonomicznie najlepszym rozwiązaniem byłaby tylko wymiana piasty ale jak się okaże, że PCD jest inne to i tak czeka mnie zakup szprych. Albo od razu całego koła
Dokumosa Napisano 9 Września 2019 Napisano 9 Września 2019 Zależy co to za koło jest. Przednie czasami w śmiesznie niskiej kwocie da się kupić.
pilotrc Napisano 9 Września 2019 Autor Napisano 9 Września 2019 Teraz, Dokumosa napisał: Zależy co to za koło jest. Przednie czasami w śmiesznie niskiej kwocie da się kupić. Koło GX28 z roweru GIANT Roam 1 2017. Ze różnych względów wolałbym jednakowe koła więc bardziej stawiam na przeplot. W ostateczności (najmniej ekonomicznie) zakup 2 kół na maszynach.
SoloTM Napisano 9 Września 2019 Napisano 9 Września 2019 Weź jakiś magnes. Nierdzewne dużo słabiej przyciągają magnes ( są dużo mniej ferromagnetyczne ) niż zwykłe stalowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.