Skocz do zawartości

[rower] Canyon Exceed CF SL 6.0 vs Trek X-Caliber 9


PawelW84

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli chodzi o stosunek jakości do ceny to chyba Gate 90 za 4800   nie prezentuje się źle na tle konkurencji , ustępuje niewiele w szczegółach XC 500 , ale ma za to lepsze hamulce co jest istotne na dzień dobry masz gotowy do jazdy rower z nowoczesnymi standardami ,   no i  z dostępnością rozmiaru nie ma problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, PawelW84 napisał:

Sprzętowo i cenowo jest super.

Jednak jeśli waży tyle co Gate 70 ( znalazłem gdzieś, że 13,5 kg), czyli tyle co jeżdżony przeze mnie X-caliber 9.0 ( XL 13,7kg) to niestety w porównaniu z XC 500 to kloc :(

 

Ma cięższy amortyzator od rockridera i opony mają spory wpływ na nadwagę 790 gram jedna , więc możesz te nadwagę zrzucić zmieniając oponę na zwijaną, Gate 90 ma też chyba lżejsze koła od 70 , dodatkowo jest jeszcze wiele drobnych elementów na których można zrzucić tę nadwagę nie wydając poważnych sum , ktoś tu pisał że rockrider waży realnie ponad 12 kg ,więc po kilku drobnych korektach różnica może się zatrzeć , najlepiej przymierz bo to tylko teoria

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Chciałem wszystkim podziękować za pomoc

Dzięki wam stałem się posiadaczem Rockridera XC 500 w rozmiarze XL.

Rower kupiłem na wyprzedaży za 4500 zł

Żeby rozwiać wszelkie dyskusje odnośnie jego wagi od razu po zakupie zważyłem go w oryginalnej specyfikacji z pedałami 

Dla ramy XL wyszło 12,62 kg

Według specyfikacji dla ramy w rozmiarze L i bez pedałów powinno być 12 kg.
710fe728-a2ec-4577-a878-496337db9943.thumb.jpg.c5b087850d3ccaaa10617f4e60973c3f.jpg

064df8ad-a5db-4714-879a-0af54cb17431.thumb.jpg.920eaec9634eb437871d44c9ff0a8c01.jpg

 

Po zmianie opon na Vittoria Barzo 29x2,1 TLR waga spadła do 12,23kg

36c1f2e6-c161-4d64-b96d-d62d886f4471.thumb.jpg.25f65c510f8299f44562a5fe17bfba9d.jpg

22c558e0-f024-4ea8-9486-40d60424fd71.thumb.jpg.721234198fe326b36881f5526acf045d.jpg

W wolnej chwili planuję je jeszcze zalać mlekiem, zobaczymy ile da pozbycie się dętek.

 

 

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to ciężko wygląda ... dętki powinny dac z 200-250g jeżeli są ciężkie, 100g mogłoby zejść ze sztycy, nie wiem ile waży siodło. Chwyty tez nie wyglądają na lekkie. Ale z napędem 1x  myślałem, że będzie koło 11.

Ciekawe, ile ważą koła.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wkg napisał:

Trochę to ciężko wygląda ... dętki powinny dac z 200-250g jeżeli są ciężkie, 100g mogłoby zejść ze sztycy, nie wiem ile waży siodło. Chwyty tez nie wyglądają na lekkie. Ale z napędem 1x  myślałem, że będzie koło 11.

Ciekawe, ile ważą koła.

Przyznaję, że mnie również zaskoczył ten wynik. Obstawiałem coś bliżej 12,3 kg. 

Jak uporam się z kilkoma tematami i będę miał więcej czasu na jazdę, zaleję mleko i napisze o efekcie.

W większe odchudzanie nie zamierzam się juz bawić, bo uzyskane efekty będą raczej nie adekwatne do poniesionych nakładów, nie jeżdżę wyczynowo. 

 

Teraz, some1 napisał:

Gratulacje i dzięki za ważenie :)

Coś tej XL'ce się przytyło, ale cóż, taki urok dużego rozmiaru. Poza tym widzę ważony z pedałami a sklepy przeważnie podają bez. 

Dokładnie, dec podaje dla rozmiaru L bez pedałów, ale 600 gr "nadwagi" z powodu rozmiaru i pedałów to jednak sporo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, PawelW84 napisał:

Dokładnie, dec podaje dla rozmiaru L bez pedałów, ale 600 gr "nadwagi" z powodu rozmiaru i pedałów to jednak sporo 

Czy ja wiem... pedały moga dac 300 i wiekszy rozmiar drugie 300. To jest bardzo dobra waga. Jeżeli chodzi o aluminium to wyraźnie lżejsza jest tylko rama Specialized Chisel. Trek jest znacznie cieższy, Scott Scale waży chyba podobnie co Rockrider. Krossy i Kellys też są cięższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten RR jest całkiem OK. Rama i amor - to podstawa. Reszta osprzętu - dolne  strefy stanów średnich ale to sie wymienia w miarę zużycia. Koła jak koła - przynajmniej mocne. Solidny rower w niezłej cenie i tyle. 

To co mnie martwi to kąt podsiodłowy jak w starym Gate 72 stopnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Sabarolus napisał:

Najlżejszą z tych łatwo dostępnych jest Chisel - 1.450 z osią przelotową. Podobno jest dość wiotki. 

1600 w rozmiarze XL jeśli wierzyć internetom. 

Nie ma co czarować, okolice 12 kg bez pedałów za rower XL z aluminiową ramą prosto ze sklepu to i tak bardzo dobry wynik. Mój Scott Scale ważył podobnie. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.05.2020 o 15:27, wkg napisał:

Ten RR jest całkiem OK. Rama i amor - to podstawa. Reszta osprzętu - dolne  strefy stanów średnich ale to sie wymienia w miarę zużycia. Koła jak koła - przynajmniej mocne. Solidny rower w niezłej cenie i tyle. 

To co mnie martwi to kąt podsiodłowy jak w starym Gate 72 stopnie. 

Dla XL to 73 stopnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...