osobliwy_nick Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 (edytowane) Cześć. Nie mogę dokręcić górnej śrubki, podczas regulowania hamulca hydraulicznego. Śrubka daje się wkręcić do końca, ale nie daje się dokręcić. W wyniku czego hamulec nie jest dokręcony w swojej pozycji i można go poruszyć. Śrubka jest cała, czy to może być zatem wina uszkodzonego gwintu widelca? A może nie jest uszkodzony, tylko minimalnie za szeroki? Bo śrubka się wkręca, tylko nie daje się dokręcić. Po wyjęciu śrubki miała ona na sobie opiłki żelaza, ale gwint śrubki jest nienaruszony. Rower jest nowy. Nie wiem, czy ktoś przeholował przy montażu i zniszczył gwint, czy może te opiłki są konsekwencją tego, że śrubka od początku ślizga się wewnątrz, bo gwint minimalnie jest za duży i próba dokręcenia jej mocno drenuje gwint. Czy ktoś wie co mogę zrobić, żeby to naprawić i jakoś to dokręcić? Myślałem o kleju do gwintów jak na razie, ale ma to taką wadę, że zadziała jednorazowo. Edytowane 4 Września 2019 przez osobliwy_nick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Teraz, osobliwy_nick napisał: Czy ktoś wie co mogę zrobić, żeby to naprawić i jakoś to dokręcić? Myślałem o kleju do gwintów jak na razie, ale ma to taką wadę, że zadziała jednorazowo. Chwilowo klej do gwintów, naprawa "helicoil". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 A może masz za długą tą szpilkę i nie mieści się w gnieździe? Zmierz długość gwintu minus to co masz ponad widelcem, czyli zacisk i ewentualnie adapter, zmierz głębokość otworu i wyciągnij wniosek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Nie daje się dociągnąć, czy po lekkim oporze kręci się od nowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Jak wyżej - może śrubka za długa? Jak wszystko jest okej to wydaje mi się że niebieski Loctite wystarczy. W razie czego można wykręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osobliwy_nick Napisano 4 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2019 (edytowane) 34 minuty temu, cervandes napisał: A może masz za długą tą szpilkę i nie mieści się w gnieździe? Zmierz długość gwintu minus to co masz ponad widelcem, czyli zacisk i ewentualnie adapter, zmierz głębokość otworu i wyciągnij wniosek. Ok, zmierzę. Ale zastanawiam się, czy wówczas obserwowalibyśmy taki efekt? Chyba nie, śrubka doszłaby do końca i nie dała się wkręcić więcej, pomimo, że łepek by wystawał i końcówka gwintu przy łepku też. A gdybyśmy kręcili na siłę dalej, to pewnie gwint zostałby zniszczony zupełnie, tymczasem śrubka daje się wkręcić. Choć nie wiem w jakim stanie jest gwint, nie demontowałem wszystkiego, żeby tam zajrzeć. 1 minutę temu, skom25 napisał: Nie daje się dociągnąć, czy po lekkim oporze kręci się od nowa? Nie ma żadnego oporu. Wkręca się teoretycznie normalnie, po czym przestaje iść dalej, bez żadnego oporu, można kręcić bez przerwy. Teraz, MikeSkywalker napisał: Jak wyżej - może śrubka za długa? Jak wszystko jest okej to wydaje mi się że niebieski Loctite wystarczy. W razie czego można wykręcić. Tylko, że nie da jej się dokręcić tak, aby trzymała odpowiednio mocno mocowanie hamulca. Loctitem zablokuję ją, ale hamulec nadal będzie luźno. Moim zdaniem wygląda to tak, jakby gwint widelca miał za dużą średnicę. Jest na tyle mały, że śrubka się wkręca i nie da jej się wyciągnąć/wyrwać, ale nie da jej się dokręcić, bo przy końców za luźny gwint nie trzyma już wystarczająco mocno. Tylko jak to jest możliwe, żeby wyprodukować za szeroki gwint? PS Albo śrubka jest za wąska, spróbuję zamienić śrubki. Tylko ponownie - jak to możliwe, żeby wyprodukować za wąską śrubkę, skoro oni tam mają na pewno precyzyjne tolerancje i powtarzalne urządzenia? Edytowane 4 Września 2019 przez osobliwy_nick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 (edytowane) Teraz, osobliwy_nick napisał: Wkręca się teoretycznie normalnie, po czym przestaje iść dalej, bez żadnego oporu, można kręcić bez przerwy. Zerwany gwint w widelcu Edytowane 4 Września 2019 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osobliwy_nick Napisano 4 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2019 (edytowane) Teraz, Garlock napisał: Zerwany gwint w widelcu To by tłumaczyło dlaczego znalazłem opiłki po wykręceniu śrubki. I to chyba najprostsze wytłumaczenie. Muszę to zareklamować. Nawet nie chcę myśleć ile to potrwa i ile będzie problemów z odsyłaniem. O ile reklamacja zostanie w ogóle przyjęta. Edytowane 4 Września 2019 przez osobliwy_nick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Zerwany gwint. Idź do sklepu i zdecydowanie przedstaw sytuację. Może powiedzą że to nie ich wina, a może ktoś jednak się przyzna i coś z tym zrobią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 (edytowane) Mozesz próbowac znaleźć warsztat który osadzi ci helicoila, albo jesli jest dostatecznie dużo "mięsa" naprawić metodą tradycyjną, tzn rozwiecić pod wiekszy gwint (nastepny rozmiar) i nagwintować. Bedzie to wymagało też rozwiercenia otworu w hamulcu. Ew jeśli otwór z uszkodzonym gwintem jest przelotowy, to dać dłuższą śrubę i skontrować nakrętką (o ile o nic nie będzie zaczepiać). P.S. Nie doczytalem, ze to nowy rower. W takim przypadku tylko reklamować. Edytowane 4 Września 2019 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osobliwy_nick Napisano 4 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Śrubka wychodzi jednak luźno, można ją wyciągnąć i włożyć do końca, nawet bez wkręcania. Czyli z gwintu nie pozostało praktycznie nic. Teraz, Garlock napisał: Mozesz próbowac znaleźć warsztat który osadzi ci helicoila Jestem w Holandii. Nie wiem, czy znajdę tu taki warsztat. Raczej w zwykłym rowerowym mi tego nie zrobią. A nawet, jeśli zrobią, pewnie wezmą za to z 50 euro. A 50 euro kosztuje chyba nowy taki amortyzator. Bo to jest XCT Suntor. Łatwiej i taniej będzie go chyba wymienić. Teraz, Garlock napisał: jesli jest dostatecznie dużo "mięsa" naprawić metodą tradycyjną, tzn rozwiecić pod wiekszy gwint (nastepny rozmiar) i nagwintować. Bedzie to wymagało też rozwiercenia otworu w hamulcu. No właśnie, to kolejne problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Na początek reklamuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 oj na to jest patent "druciarski" który ma sto lat. Klej do metalu, gwintowany pręt albo odpowiednio długa śruba z obciętym łbem na wymiar i nakrętka z podkładką. Wklejasz w gniazdo widelca gwintowany pręt, zostaje poczekać aż zwiąże, zakładasz zacisk i dokręcasz nakrętkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osobliwy_nick Napisano 4 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Dobry patent, pomyślę o tym, jeśli sklep nie uzna reklamacji albo będzie robił problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawstorant Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Nie mówię tutaj, że było to rozwiązanie lepsze bo sztywność nie ta, ale jednak za to lubię mocowanie IS-PM. Jak rozwalisz gwinty to wystarczy wymienić adapter, który może kosztować poniżej 20 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 34 minuty temu, abdesign napisał: Klej do metalu Przy tym rozwiązaniu lepiej użyć preparatu typu liquid metal czy fast metal https://motostacja.com/p/PERMATEX-MA-60-003 https://www.rshughes.com/p/Loctite-PC-3967-Thread-Repair-Kit-Kit-28654-IDH-236382/079340_28654/?gclid=EAIaIQobChMI7MW0n4a35AIVSdiyCh1zawzQEAAYASAAEgJK7vD_BwE&s_kwcid=AL!4414!3!226271074283!b!!g!!%2bloctite %2b28654&ef_id=EAIaIQobChMI7MW0n4a35AIVSdiyCh1zawzQEAAYASAAEgJK7vD_BwE:G:s Śruba wklejona czymś takim będzie "na zawsze". To można wiercić i toczyć. Teoretycznie można nawet troche otwór rozwiercić, włożyć zamiast śruby plastikowa rurkę (mniejszą od średnicy wiertła pod gwint) po stwardnieniu rozwiercic i nagwintować oryginalnym rozmiarem gwintu. Naprawialem czymś takim wytarty czop wału. Zdało egzamin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Teraz, Garlock napisał: Śruba wklejona czymś takim będzie "na zawsze". To można wiercić i toczyć. jasne że można... tyle że w tym "amortyzatorze" to albo naprawa pochłonie 15zł albo się nie opłaca za to zabierać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Ten Permatex kosztuje 13zł, więc jak odbierzesz osobiscie, to się mieścisz w budżecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 (edytowane) Najpierw przeczytałem, poszedłem zrobić kawę i odpowiedziałem nie rozumiejąc już wypowiedzi , jakoś mi się ułożyło w to że proponujesz przetaczanie gniazda śruby. Tak Permatex jest jak najbardziej dobrym wyborem. Edytowane 4 Września 2019 przez abdesign Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 2 godziny temu, Lawstorant napisał: Jak rozwalisz gwinty to wystarczy wymienić adapter, który może kosztować poniżej 20 zł. Dlatego w przypadku PM-PM od razu wymienia się adaptery z przelotowych na takie z własnym gwintem i czterema otworami. Problem praktycznie znika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osobliwy_nick Napisano 4 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Napisali mi, że zazwyczaj połączenia śrubowo-gwintowe nie podlegają gwarancji, ale chcą zdjęcia śruby i widelca. Piszą, że prześlą je do firmy Romet, do ekspertyzy. Czyli niby jest dobra wola, ale nie do końca. Bo jak znam życie to faktycznie okaże, się, że Romet stwierdzi, że to nie podlega reklamacji i po temacie. I tu zaczynają się schody. Oni uznali, że ja chcę to zareklamować w ramach gwarancji producenta, a jest jeszcze coś takiego jak rękojmia, czyli odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne (a pewne jest, że rower od początku przyszedł z tą wadą). A zatem mogę to zareklamować po prostu u nich, jako sprzedawcy, zaś ich ustalenia z producentem mnie wówczas nie obchodzą. Tym bardziej, że to niekoniecznie musiał zrobić sprzedawca. Zanim kupiłem rower, ustaliłem z nimi, że wyregulują mi ten rower i przyjdzie wyregulowany. Zakładając, że regulowali hamulce lub poprawiali po sprzedawcy - to oni mogli to zrobić (i wówczas nie ma możliwości, żeby tego nie zauważyli). No chyba, że nie było potrzeby regulacji przedniego hamulca, bo przyszedł od producenta już wyregulowany i niczego tam nie ruszali. Ale nawet wówczas - to jest ich odpowiedzialność, że nie zauważyli tego problemu i sprzedali wadliwy towar. Wyślę im te zdjęcia, ale zaznaczę, że chcę reklamacji z rękojmi, a nie z tytułu gwarancji producenta. I tak skończy się pewnie na tym, że rower będzie musiał jechać do nich, a zdjęcia posłużą tylko do wstępnej analizy. Tylko co tu analizować i fotografować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawstorant Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 @Fenthin racja, zapomniałem, że takie istnieją bo sam ciągle jestem w erze IS na widelcu i ramie. Gorzej jak masz widelec od razu pod 160 i tarcze 160. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 (edytowane) @Lawstorant Faktycznie nawet nie pomyślałem. Ale zawsze można też zmienić tarcze na 180mm. Edytowane 5 Września 2019 przez Fenthin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 8 Września 2019 Udostępnij Napisano 8 Września 2019 Ja bym zrobił jak napisane a trzecim poście i miał byś po problemie,nie sądzę by uznali gwarancję https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-naprawy-gwintow-m6-x-1-00-vcoil-helicoil-7367104216?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_akcesoria_narzedzia_i_sprzet_warsztatowy&ev_adgr=Narzędzia+i+sprzęt+warsztatowy&gclid=CjwKCAjwzdLrBRBiEiwAEHrAYryKIglMFUPry0XCotRsrruprci1rmEmTQROcmU3hztlyc0f694ByhoCqm0QAvD_BwE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osobliwy_nick Napisano 13 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2019 (edytowane) Ostatecznie sprzedałem ten rower koledze, który oferował mi pomoc w gwintowaniu i mówi, że wie jak to zrobić. Tyle, że ja miałem już dosyć kłopotów z tym rowerem i po prostu wolałem go sprzedać. Nie mogłem znaleźć faktury za rower, a sklep napisał mi, że potrzebuje jej do rozpatrzenia reklamacji, razem z kartą gwarancyjną z podbitym wstępnym przeglądem. Ostatecznie przyjęliby pewnie reklamację na podstawie choćby dowodu przelewu, ale rower mam w Holandii. Odsyłanie tego do Polski, użeranie się ze sklepem, bez gwarancji pozytywnego rozpatrzenia skłoniły mnie do takiej decyzji. Przegląd wstępny miał wykonać sklep, jednak ostatecznie nie wiem, czy oni to zrobili i, czy to się liczy jako przegląd zerowy, czy tylko wyregulowali rower (przerzutki i hamulce), a przegląd zerowy to osobna sprawa. Romet własnie ponoć do uznania gwarancji wymaga takiego przeglądu lub złożenia roweru w autoryzowanym przez nich serwisie (absurd, bo gdzie go szukać, zwłaszcza tu w Holandii). Chciałem to i tak reklamować z rękojmi konsumenckiej, ale odpuściłem. Edytowane 13 Grudnia 2019 przez osobliwy_nick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.