danielson Napisano 3 Września 2019 Napisano 3 Września 2019 Hej, wkręciłem nowy suport na octalink, Shimano model BB-ES25 i po całkowitym wkręceniu lewej miski, ośka obraca się z bardzo dużym oporem. Dopiero po konkretnym poluzowaniu miski ośka obraca się normalnie. Czy to normalne? Mufa i gwinty czyściutkie.
SoloTM Napisano 3 Września 2019 Napisano 3 Września 2019 Może jest krzywy gwint w mufie. Wykrec lewa miskę i zobacz czy caly suport idzie prosto. Czy nie skręca w jedną stronę.
danielson Napisano 3 Września 2019 Autor Napisano 3 Września 2019 Sprawdziłem na oko i suwmiarką - oś jest w takiej samej odległości od ścianek mufy na całym obwodzie.
danielson Napisano 3 Września 2019 Autor Napisano 3 Września 2019 Tak, z fabrycznie zapakowanego kompletu. Czy możliwe jest, że mufa jest minimalnie za wąska i dokręcając miskę do jej płaszczyzny kompresuję łożyska? Wydaje mi się to mało prawdopodobne, ale nie mam doświadczenia w tym temacie. A myślałem, że pakiety takie bezproblemowe..
SoloTM Napisano 3 Września 2019 Napisano 3 Września 2019 Mufa 68 mm ? Miska lewa chowa się na styk w mufę? Te suporty raczej bezproblemowe są. Niedoróbki bardzo rzadko się zdarzają. Wykręcić prawą jeszcze raz i zacząć od początku. Prawą wkręcić w 75 procentach, potem lewa w 75 procentach. Potem prawa na 100 i lewa na 100 procent. Oczywiście smar na gwint dac.
danielson Napisano 3 Września 2019 Autor Napisano 3 Września 2019 Mufa 68, zmierzone przed momentem. Przy dokręceniu na max lewa miska chowa się na styk, prawa też. Wykręciłem i wkręciłem tak jak opisałeś. Aż do momentu lewa 75->100%. Dokręcając powoli lewą miskę, cały czas kręciłem ośką (lewą ręką). Opór na ośce rośnie wyraźnie, kiedy zostaje ok. 1 mm między płaszczyzną kołnierza miski a mufą. Myślę, że to jeszcze ok. 2 obroty do całkowitego dokręcenia.