DaSt Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Drodzy forumowicze, Przez zimę zamierzam troszeczkę zmodernizować, albo raczej "odświeżyć" swój rower. Jedną z tych rzeczy jest hamulec przód. Rower to Kross Level A5 2014 i z hamulce to Avid DB1. Na tył założyłem tarczę Shimano RT76 180 mm i jest dla mnie wystarczająco. Natomiast na przód planuję zmienić cały hamulec. Po przewertowaniu wielu treści na forach krąg zainteresowania zawężyłem do kilku hamulców. Te hamulce to Shimano SLX, Shimano MT520, Shimano ZEE, Magura MT5. Dodam, że zakres cenowy na sam hamulec, to zakres 400-500 zł. Tarczę już mam, kupiłem również Shimano RT76 180 mm (apetyt był na 203, lecz 185 mm to maks jaki producent amortyzatora zaleca). Rowerem jeżdżę 95% miasto i raczej w pogodne dni. Natomiast problemem jest moja masa. Ważę 115 kg stąd konieczność wymiany hamulca. Proszę o pomoc i poradę, któy z tych hamulców najlepiej się sprawdzi ? Masa zestawu nie ma dla mnie znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Jeśli nie planujesz 'nigdy' wymieniać tyłu to bym zaszalał i kupił ZEE , a co , niech 4 tłoczki cisną Jeśli jednak myślisz też o tyle to , ze względu na nieco mniejsze koszty, kupiłbym najpierw BR-M7000 z metalikami na przód, potem to samo dokupił na tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Raczej celowałbym w magurę mt5 mają lepszą modulacje co przyda się w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 3 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Nie wiem, czy nigdy, bo jak pewnie się zepsuje, to wymienię. Na ta chwile na tarczy 180 wystarcza, ponadto mam tendencję do hamowania równomiernie przodem i tyłem, ewentualnie mocniej przodem, więc tył nie jest tak istotny. 26 minut temu, RafalxM napisał: Jeśli nie planujesz 'nigdy' wymieniać tyłu to bym zaszalał i kupił ZEE , a co , niech 4 tłoczki cisną Jeśli jednak myślisz też o tyle to , ze względu na nieco mniejsze koszty, kupiłbym najpierw BR-M7000 z metalikami na przód, potem to samo dokupił na tył. Z tego co widziałem i magura i MT520 tez jest 4 tłoczkowy ? P.S. A pro po magury, ktoś w jakimś opisie pisał, że w hamulcach shimano siłę hamowania moduluje się siłą z jaką wciskam klamkę, natomiast magure "ilością" - głębokością wciśnięcia klamki, czy to znaczy, ze klamka na całym skoku stawia identyczny opór i nie trzeba wkładać dużej siły w hamowanie ? W aktualnych avidach jak chce mocno zahamować, to po prostu muszę mocno wcisnąć klamkę (głęboko oraz użyć więcej siły). kiedyś w rowerze do FR miałem HOPE mono 4, to tam jednym palcem blokował przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 2 godziny temu, RafalxM napisał: Jeśli nie planujesz 'nigdy' wymieniać tyłu to bym zaszalał i kupił ZEE , a co , niech 4 tłoczki cisną Chyba dla szpanu. Owszem, 115kg to dużo, niemniej nie potrzeba tu "zjazdowych" hebli do: 3 godziny temu, DaSt napisał: Rowerem jeżdżę 95% miasto i raczej w pogodne dni. IMHO jakiekolwiek Shimano/SRAM ze "średniej półki" i będzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 3 Września 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Września 2019 2 godziny temu, DaSt napisał: A pro po magury, ktoś w jakimś opisie pisał, że w hamulcach shimano siłę hamowania moduluje się siłą z jaką wciskam klamkę, natomiast magure "ilością" - głębokością wciśnięcia klamki Zawsze myślałem, że skuteczność hamowania jest uzależniona od włożonej siły w linkowcach a nie hydraulikach. Silnie zdziwiony jestem tą opinią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 3 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Teraz, michuuu napisał: Zawsze myślałem, że skuteczność hamowania jest uzależniona od włożonej siły w linkowcach a nie hydraulikach. Silnie zdziwiony jestem tą opinią. Patrząc na to z perspektywy mechaniki płynów, to płyn jest tylko elementem przenoszącym siłę, tak samo jak linka z resztą, jednak o znacznie wyższej sprawności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 3 Września 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Teraz, DaSt napisał: to płyn jest tylko elementem przenoszącym siłę Niby tak ale w lince masz "przełożenie" 1;1 a w hydraulicznym masz przekładnie. Znaczy się prawo Pascala działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Na pewno ? : ) Przełożenie między czym a czym ? : ) Skokiem linki przy dźwigni hamulca i skokiem tłoczka ? Jesteś pewien ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 3 Września 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Teraz, wkg napisał: Przełożenie między czym a czym ? Mały tłok w klamce na duży tłok w zacisku. No nie doktoryzowałem się z mechaniki płynów ale tak działają hamulce hydrauliczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 To oczywiste, zgoda ale pytałem o linkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 3 Września 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Teraz, wkg napisał: To oczywiste, Ile wciśniesz tyle linki wyciągniesz, nie ma "wspomagania", to oczywiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 (edytowane) Nie do końca : ) Przekładnia jest na dźwigience poruszającej tłoczkami EDIT: (a precyzyjniej klockami czy popychaczami klocków bo tłoczków jako takich przecież tam nie ma) A linka to przelotka 1:1. W hydraulikach nie ma tej dźwigni - jej rolę pełni różnica powierzchni tłoczków w klamce i zacisku. 18 minut temu, michuuu napisał: Zawsze myślałem, że skuteczność hamowania jest uzależniona od włożonej siły w linkowcach a nie hydraulikach. A to już zupełnie nie jest tak : ) Edytowane 3 Września 2019 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 3 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Kończąc wywód... w takim razie skoro cztery tłoki to przerost formy nad treścią, to w takim razie co na ten przód ? Biker 115 kg tarcza 180 rt76. SLx dwa tłoki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Wtrącę swoje 3 grosze. 4 tłoki. 1) Lepszy przerost niż niedostatek, 2) W mieście jak Ci dzieciak czy auto zajedzie drogę musisz mieć coś na czym możesz polegać. Magury są tanie ale pytanie czy manetkę przerzutki masz na ISPEC czy na obejmę ? Wziąłbym dobry przedni hamulce a tył zostawił, i tak w mieście w krytycznych sytuacjach tylne koło jest w powietrzu. Ja zmieniłem hamulec na dwutłoczkowy XT i jest OK ale ważę znacznie mniej. Różnica wobec poprzedniego jest bardzo widoczna. Ale gdyby waga nie miała znaczenia wziąłbym 4 tłoczkowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Jako użytkownik Magury MT5 odradzam zakup do jazdy miejskiej. To są bardzo dobre hample, ale żeby działały jak należy to od czasu do czasu trzeba je porządnie przygrzać. W mieście raczej tego nie zrobisz, a same lekkie hamowania to zaraz jest piszczenie i brudzenie się klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 3 Września 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Września 2019 3 godziny temu, wkg napisał: A linka to przelotka 1:1. W hydraulikach nie ma tej dźwigni - jej rolę pełni różnica powierzchni tłoczków w klamce i zacisku. Nie sądzisz, że piszesz dokładnie to samo co ja mimo 3 godziny temu, wkg napisał: Na pewno ? : ) 3 godziny temu, wkg napisał: Nie do końca : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 No raczej nie bo przyczynkiem do dyskusji było zdanie: 3 godziny temu, michuuu napisał: Zawsze myślałem, że skuteczność hamowania jest uzależniona od włożonej siły w linkowcach a nie hydraulikach. Ale w sumie nieważne, ważne, że wiadomo o co chodzi w tych przełożeniach : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 3 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Ok, wiec zapytam inaczej. Jakie są w takim razie Wasze propozycje dobrych hamulcow w tym przedziale cenowym, odpowiednie do miasta ? Proszę o jakiś przykład i z góry dziękuje. XT/SLX dwutloczkowy ? Manetki zwykle alivio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Magura MT5 jest świetna ale czytałem gdzieś, że wymaga umiejętności przy odpowietrzaniu. No i pewnie standardowe klocki piszczą nierozgrzane - z postu powyżej. Kolega zmienił SLX na Sainty i jest zachwycony ale cóż - każdy by był Chyba to jednak strzał z armaty do wróbla. Wziąłbym czterotłoczkowe XT - przynajmniej nie zastanawiałbym się potem, że mogłem wziąć lepsze. A jak po taniości to jednak Magura. MT5 jest tania i dobra, Sainty najmocniejsze (jeżeli wybierasz się czasem w góry) a zarazem najdroższe, czterotłoczkowe XT imho złoty środek (piórkiem nie jesteś) a dwutłoczkowe XT tez powinny wystarczyć. W budżecie mieszczą się https://www.bike-discount.de/en/buy/magura-mt5-disc-brake-495467 i https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-xt-br-m8100-disc-brake-1000mm-front-847381. Ja bym się szarpnął na przód https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-saint-br-m820-b-disc-brake-front-86989 dla świętrgo spokoju ale nie byłby to raczej racjonalny wybór. Wciąż nie napisałeś czy masz ISPEC czy obejmę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 4 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2019 9 godzin temu, DaSt napisał: Manetki zwykle alivio Raczej obejma. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Krótko, zwięźle i na temat :) P.S. umiejętności w odpowietrzaniu jakieś mam. Wcześniej jeździłem trochę w FR i hamulec HOPE sam odpowietrzałem. Rower cały czas sam serwisowałem, więc coś tam umiem :) . Pytanie, czy do odpowietrzania magury jest konieczny zestaw czy nie ? Miałem HOPE Mono 4 i Deore M525 i radziłem sobie za pomocą strzykawek i wężyków z apteki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 4 minuty temu, DaSt napisał: Raczej obejma. Pytanie, czy do odpowietrzania magury jest konieczny zestaw czy nie ? Miałem HOPE Mono 4 i Deore M525 i radziłem sobie za pomocą strzykawek i wężyków z apteki To sprawdź bo wygląda, że się nie rozumiemy. Jak manetka jest przymocowana do klamki Shimano z ISPEC to gdy kupisz Magurę będziesz musiał tez kupić manetkę więc jakby pole manewru się zawęża. Nie wiem co jest potrzebne - poczytaj w necie, na pewno znajdziesz filmiki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 4 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Godzinę temu, wkg napisał: To sprawdź bo wygląda, że się nie rozumiemy. Jak manetka jest przymocowana do klamki Shimano z ISPEC to gdy kupisz Magurę będziesz musiał tez kupić manetkę więc jakby pole manewru się zawęża. Nie wiem co jest potrzebne - poczytaj w necie, na pewno znajdziesz filmiki. Mam manetkę zamocowana aktualnie samoistnie, więc nie sądze, by był to ISPEC. Tym bardziej, ze aktualnie jak pisałem mam hamulce Avid wiec i klamka jest AVID. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 OK, to masz pole manewru : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DaSt Napisano 4 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2019 OK, W kręgu zainteresowania więc został Magura MT5, SLX/XT(w wersji 8100) jednotłoczkowy, oraz ZEE :) Kupie ten, który będzie w dobrej cenie(promocji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.