odyniec Napisano 2 Września 2019 Napisano 2 Września 2019 Cześć, podawałem już w dziale napęd posiadany osprzęt, przytoczę go dla tego tematu ponownie: Rama: LAZARO aluminiowa AL.-6061 21” Amortyzator przód: SR-SUNTOUR NEX SF-13 amortyzowany, aluminiowy z regulacja twardości Przerzutka tył: SHIMANO ALIVIO RDM-430 Przerzutka przód: SHIMANO ALIVIO FD-M412 Manetki: SHIMANO ALIVIO ST-M410 3 x 8 Klamki hamulca: SHIMANO ALIVIO Kaseta: Shimano CS HG51 Deore (8 rz.) Łańcuch: KMC X8.93 Mechanizm korbowy: SHIMANO FCM-311 ramiona 175mm (chęć wymiany) Suport: NECO na łożyskach maszynowych (chęć wymiany) Hamulec przód: SACCON V-brake aluminiowy (klocki Author ABS-3CC) Hamulec tył: SACCON V-brake aluminiowy (klocki Author ABS-3CC) Obręcze: KANDS MAXX aluminiowe wzmacniane dwukomorowe Piasty: JOY TECH kasetowe aluminiowe na szybko-zamykacze Siodło: Accent Veno Opony: KENDA Kwest K193 700x28c (Dętka CONTINENTAL Race 28) Mostek: ZOOM aluminiowy typu a-head Kierownica: ZOOM profilowana Sztyca siodła: ZOOM aluminiowa Rower z przebiegiem około 6000 km, 5-letni. Przebieg kasety, łańcucha i opon około 1000 km. Siodełko i klocki świeżo wymienione. Chce wymienić na nowe obręcze i piasty kół, pozostawiając aktualne opony i kasetę. Do jakiej kwoty, biorąc pod uwagę resztę osprzętu zakup byłby rozsądny? Przymierzam się do wymiany ponieważ: 1. Wymieniałem opony z 700x38 na 700x28, zaś obręcz mam z tego co pamiętam 19mm - więc 700x28 są "na styk". Chciałbym teraz węższa obręcz - np 15 mm, aby mieć widełki szerokości opony 23-32 mm. Idę w kierunku zwiększania szybkości, więc następna wymiana opon mogłaby być wtedy na 25mm; 2. Piasta przedniego koła bardzo hałasuje - ostatnimi czasy potrafię ją usłyszeć jeżdżąc nawet w słuchawkach. Przy wymianie opon rok temu serwisowałem obydwie piasty, ale powoli chyba kończą żywota; 3. Koła są trochę scentrowane - zarówno poprzecznie, jak i wzdłużnie. Próbowałem coś z tym zrobić (regulacja szprych) i o ile scentrowanie się zmniejszyło to przekręciłem tylne koło troszkę w prawo i rower nie jest idealnie zbieżny (przy puszczeniu kierownicy ucieka delikatnie w lewo). W dodatku 2-3 nyple są wyrobione. Biorąc pod uwagę powyższe oraz fakt, że aby doprowadzić obecne koła do porządku musiałbym i tak chyba wymienić piasty i oddać obręcze do profesjonalnego centrowania chyba lepiej kupić nowe koła w rozsądnych pieniądzach? Co myślicie? 300-400 zł za komplet w kontekście reszty sprzętu będzie wystarczające?
odyniec Napisano 4 Września 2019 Autor Napisano 4 Września 2019 Może ktoś da radę pomóc w wyborze :) Podsumowując, rower kupiony za 1200 zł, na wymienione części (dętki, opony, kaseta, łańcuch, klocki, siodełko) poświęcone jakieś 350 zł. Koła z piastami na których obecnie jeżdżę od nowości warte razem jakieś 180 zł i tak wymagające serwisu=chyba nieopłacalny interes cokolwiek z nimi robić. Koła za 370 zł do takiego roweru powinny być wystarczające? (zyskuje przy okazji optymalną szerokość obręczy do obecnych opon - teraz średnio się układają w tak szerokiej obręczy) Z drugiej strony koła typu Mavic Aksium, czy Fulcrum racing 7 to wyższy level - szczególnie piasty. Ale koszt to już około 700 zł, co do tego roweru byłoby chyba przesadą. Też tak myślicie i koła shimano wh-r501 watro kupić w mojej sytuacji?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.