pamp11 Napisano 1 Września 2019 Udostępnij Napisano 1 Września 2019 (edytowane) Poszukuje roweru na początek, pojeździłem już rożnymi rodzajami i szukam roweru trekkingowego pod sakwy. Trasy mieszane asfalt/drogi leśne. Mam 187cm wiec pasuje mi rama 21. Planuje wydać do 2000zl. Przeglądając różne sklepy znalazłem takie modele: Kross Trans 5.0 2019 - 1759zł INDIANA X-Road 5.0 - 1999zł (ten mi sie najbardziej podoba i ma najlepsze wyposarzenie co do ceny, jednak nigdzie nie moge go znaleźć dostępnego) Romet WAGANT 4 - 2299zł HOPRIDER 900 - 2499zł Edytowane 1 Września 2019 przez pamp11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 1 Września 2019 Udostępnij Napisano 1 Września 2019 (edytowane) Nie lepiej doposażyć crossowy? osprzętowo najlepiej wypadnie w relacji do kosztów ... Względnie ile będziesz w stanie urwać z ceny https://allegro.pl/oferta/rower-trekkingowy-28-northtec-bergon-deore-2019-8129048958 Edytowane 1 Września 2019 przez Pablo59 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamp11 Napisano 1 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2019 Możesz jakiś zaproponować ? Znalazłem jeszcze dwa takie: MONTERIA MASSIVE 4.0 - 1759zł (tył Deore) MONTERIA MASSIVE 5.0 - 2159zł ( tył Deore + hamulce hydrauliczne tarczowe Shimano M315) czy za 2100zl znajdę crossa z takim wyposażeniem jak Massive 5.0 lub Indiana i starczy jeszcze na doposażenie w błotniki, bagażnik, oświetlenie, dynamo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 1 Września 2019 Udostępnij Napisano 1 Września 2019 Deore masz w kands maestro / avangarde , lazaro x-force / quantum , elitary v3 - alivio + hydrauliki, 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamp11 Napisano 1 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2019 (edytowane) "KANDS AVANGARDE" i "LAZARO QUANTUM V4" oba kosztują po 2100zł dokupując lampy (200zl), dynamo (200zl w piaście) i błotniki (100-200zl) = ok 2700zl co równa się z cena proponowanego wcześniej "Northtec Bergon 2019" wszystkie 3 są bardzo fajne. tylko na crossie jest troszkę inna pozycja a nie miałem okazji dłużej na takim pojeździć. 90-95% będę jeździł po asfalcie. Edytowane 1 Września 2019 przez pamp11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 1 Września 2019 Udostępnij Napisano 1 Września 2019 Portfel jest twój - ja podrzucam opcje Błotniki za 200 to pozłacane chyba ??? No ale masz przynajmniej wybór - graty montowane w standardzie na pewno tyle warte nie są. Dynamo w piaście ma tyle samo zwolenników, co przeciwników... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamp11 Napisano 1 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2019 Jestem wdzięczny za pomoc, muszę gdzieś dorwać crossa i trochę się przejechać bo nie wiem w którym będzie wygodniej na trochę dłuższe 2-3dniow trasy z sakwami, cross i prosta kierownica a trekking z wygiętą kierownica i bardziej prosta pozycją. podobno prądnica w piaście daje mniejsze obciążenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 1 Września 2019 Udostępnij Napisano 1 Września 2019 (edytowane) moc się z powietrza nie bierze A wymiana kierownicy na inaczej giętą to przecież żaden problem ... Edytowane 1 Września 2019 przez Pablo59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamp11 Napisano 1 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2019 a te modele są warte uwagi, czy lepiej "Northtec Bergon 2019" ? Romet WAGANT 5 - 2370zl ROMET WAGANT 6 - 2550zł Kross Trans 8.0 - 2550zl Zadaje dość głupie pytania, ale nie mam zielonego pojęcia o firmach rowerowych i za taka kwotę chciał bym kupić coś co posłuży długo. W moim miasteczku mam przedstawiciela firmy Romet z ich serwisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 1 Września 2019 Udostępnij Napisano 1 Września 2019 https://trekking24.pl/cs/romet-2017/2293-rower-romet-orkan-5-m-2017.html#/422-rozmiary_romet-21 Powietrzny amortyzator, bardzo dobry napęd. Bardzo ważne - nie ma ciężkiej, stawiającej opory prądnicy w piaście. Lampki, błotniki to grosze i masz porzadny rower. Tylko rocznik 2017 i 2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamp11 Napisano 2 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2019 (edytowane) fajny tylko ten amortyzator na pewno jest powietrzny ? nigdzie to nie pisze w opisie, a w sprzedazy ten amortyzator jest w dwuch wersjach "SR SUNTOUR NRX D-RL" i "SR SUNTOUR NRX D-RL Air" spreżynowy i powietrzny. Edytowane 2 Września 2019 przez pamp11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 W tych latach montowali powietrzne. https://allegro.pl/oferta/romet-orkan-5-rower-crossowy-deore-rama-21-srebrny-7940650780 tu jest powietrzny. Ten Romet wypada najlepiej cena/wyposażenie - tu nie ma dwóch zdań. Inną sprawą jet czy rower się podoba - bo rower musi się podobać ! To rowery z 1017 - 2018 więc trzeba zobaczyć, czy gdzieś nie ma odprysku farby itd ... mogą być przebrane. Tak czy inaczej napęd Deore, przerzutka jako świecidełko XT Bagażnik to koszt z 80 złotych - w każdym razie taki, jaki zakładają do trekkingów, dynamo w piaście tylko zabiera cenna energię. Coż - ja wole na dłuższe jazdy wziąć power banka - taki 5000 mA wystarczy na kilka ładowań - pojemność aku w lampkach jest znacznie mniejsza niż w przeciętnym smartfonie. Błotniki to też wydatek około 100 złotych. Nie wiem po jakich to lasach chcesz jeździć - czy w piachu czy po utwardzonych duktach - jeżeli to drugie to warto tez spojrzeć na gravela - to rower właśnie do takich celów o bardzo komfortowej geometrii ale z barankiem i bez przedniego amortyzatora. Np: https://rower.com.pl/fuji-jari-2-3-1764691 Ale tu juz większy budżet nawet po negocjacjach Dla Ciebie rozmiar 56 lub raczej 58. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamp11 Napisano 2 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2019 w sumie nie pomyślałem o lampach na aku ładowanych np. pod usb. mam akurat porządny power-bank który utrzymał by je wiele razy + telefon. Jeździć będę głównie asfalt 90-95% a a trakty leśne tylko utwardzone. Tego typu rowerów nie miałem okazji przymierzyć, a wygląda zaj***cie. Kwota sporo ponad mój budżet ale chyba warto poczekać miesiąc na zakup. Co miałeś na myśli pisząc: Cytat Tak czy inaczej napęd Deore, przerzutka jako świecidełko XT Fuji Jari 2.3 akurat nie posiada napędu Deore tylko Sora/Alivio ale czy to źle przy tej cenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 (edytowane) W tym Orkanie 5 napęd Deore. Wrzucili tylko tylną przerzutkę XT - standardowy zabieg dla podniesienia atrakcyjności ale akurat ja na takiej zrobiłem w mtb 12 tkm i pracuje jak nowa : ) Źle nie źle .. ludzie latami jeżdżą, zresztą napęd się wymienia w miarę zużycia. To rower zupełnie inny niż cross - dla jednych gorszy ze względu na baranka, niższe posadowienie rowerzysty - jesteś bardziej w rowerze a nie na rowerze. Dla innych do zastosowań takich jak twoje - rower jedyny i wymarzony. Nie piszę tu konkretnie o tym Fuji choć bardzo lubię ale generalnie o gravelu (taka komfortowa, uterenowiona szoska pod sakwy). Marin Four Corners tez jest chwalony ale ja na nim nie jeździłem. Podobno już zbyt komfortowy - pozycja prawie jak na mieszczuchu. Tak czy owak przed zakupem trzeba się przejechać. No i przyzwyczaić się do słabszych hamulców. https://rower.com.pl/fuji-jari-1-5-1764692 tu model wyżej - alu rama, karbonowy widelec, Tiagra więc wszystko o 3 kg lżejsze - rakieta 10,5 kg Po takim Krossie touringowym o wadze 17 kg to ten rower sam spod tyłka wyjeżdża Taperowana główka i sztywne osie - to nieźle jak na tą cenę. Pewnie z 15 % się utarguje bo jesień nie w tym sklepie to w innym. Ja bym celował w taki. Rowery niestety nie są tanie ; ( Tyle, że potem latami na nim jeździsz ... 1k w lewo czy w prawo na kilka lat to znowu nie tragedia ale oczywiście zawsze są uwarunkowania - pieniądze nam na drzewach nie rosną : ( Ja osobiście bym na takie traski crossa nie kupił bo to taki skundlony mtb ale to moje zdanie w którym mogę być odosobniony. Tak czy owak ten Romet za te pieniądze daje najlepszy osprzęt. Choć taperowanej główki i sztywnych osi nie ma : ( Edytowane 2 Września 2019 przez wkg 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamp11 Napisano 2 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2019 Jak dokładnie zmierzyć przekrój do wielkości ramy typu gravel, na ciasno? Powiedzmy że wychodzi mi 91-93cm. Zakochałem się w tym Fuji Jari 2.3, wersja 2.5 jest tańszy o 500zl. U mnie w miejscowości nigdzie takiego nie znajdę. Będę chyba musiał poszukać go w jakimś większym mieście, podjechać i się do niego przymierzyć ale chyba będzie ciężko z mojej lokalizacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamp11 Napisano 2 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2019 Nie mogę edytować poprzedniego postu wiec zmuszony jestem napisać kolejny, znalazłem fajny poradnik jak mierzyć wysokość kroku u mnie wynosi 90-91cm z poradnika krok * 0,665= rozmiar ramy wychodzi 59,8 tak jak pisałem wcześniej będę zmuszony pojechać do jakiegoś dużego miasta i przymierzyć się do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 Stawiał bym na rozmiar 58, tu masz wątek z osobą o podobnych gabarytach, jest mowa o Jari 1.3, ale z tego co pamiętam wszystkie modele mają taką samą geometrię : Cytat Co do rozmiarówki, to jeżdżę na 58cm mając 188cm wzrostu i 91cm nogę. O ile dobrze pamiętam rozmiarówkę Fuji, to rozważałem nawet przymierzanie 56cm, chociaż ostatecznie tego nie zrobiłem, bo 58cm pasowała idealnie. Cały wątek : https://forum.szajbajk.pl/topic/10828-fuji-jari-vs-cross/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamp11 Napisano 2 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2019 (edytowane) Bardzo dziękuje za pomoc, mam bardzo ograniczony dostęp do dobrych sklepów z rowerami wiec chciałem jak najwięcej szczegółów ustalić wcześniej. Cały czas myślałem ze trekking bedzie idealny do moich potrzeb, dopiero tutaj dopwiedziałem sie że istnieje taka grupa jak Gravel. Edytowane 2 Września 2019 przez pamp11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 (edytowane) Typowy trekking jest rowerem bardziej do miasta, nazwa jest myląca. Dużo asfaltu i sakwy, to bardziej bym widział albo jakiś model fitnessowy albo właśnie gravel. Różnica między nimi to głównie kierownica, w fitnessie prosta, w gravelu baranek. Fitness to na przykład taki model: https://www.rowerymerida.pl/produkt1783/speeder-100-rower-merida.html . Gravel w podobnej cenie, wspomniany już Jari 2,5 ewentualnie Kross Esker 2.0 : https://allegro.pl/oferta/kross-esker-2-0-wisniowy-srebrny-m-20-8445656508 . Obydwa typy rowerów umożliwiają montaż bagażnika, błotników, itp. Różnice, to właśnie inna kierownica, fitnessy lepiej tez zwykle nadają się do jazdy w górach, mają większy zakres przełożeń. Możesz też jeszcze popatrzeć na ofertę Decathlonu. Maja rowery obydwu typów w różnym budżecie, czyli np. gravel : https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-id_8505088.html, ewentualnie wyższy model z prostą kierownicą (fitness): https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-fb-id_8548314.html : masz wszystkie mocowania pod bagażniki, sakwy, do tego dobry osprzęt klasy Sora. Ewentualnie wersja z barankiem : https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-id_8502354.html Z tym, że pozycja na tych rowerach będzie dość sportowa, czyli z większym pochyleniem ciała do przodu. Czasem bardziej czasem mniej w zależności od modelu. Jeżeli preferujesz bardzo wyprostowaną pozycję, to lepszy może być mimo wszystko jakiś trekking lub cross. Edytowane 2 Września 2019 przez pp516 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamp11 Napisano 2 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2019 (edytowane) Ile to zdjęcie z strony producenta Indiana ma się do rzeczywistości ? czy jest aż taka różnica między nimi dla początkującego ? i jak ma sie do tego Claris ? Ja głównie będę jeździł 3-4x w tygodniu poza miastem, a z sakwami raz na 2-3 miesiące po 2-3dni. Edytowane 2 Września 2019 przez pamp11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 Po pierwsze odpowiedz sobie na pytanie na czym Ci bardziej zależy, ma to być: - niezbyt szybka jazda w wyprostowanej pozycji, ma być przede wszystkim komfortowo, w tym przypadku taki trekking jak ta Indiana (16 kg wagi) będzie niezłym wyborem - szybsza jazda w pozycji bardziej aerodynamicznej, może być bardziej sztywno, ale za to bardziej dynamicznie, w tym wypadku lepszy będzie fitness lub gravel (12-13 kg) Wygląd roweru jest mniej istotny. osprzęt podobnie. Do wszystkich w/w typów bez problemu założysz bagażnik, błotniki, oświetlenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamp11 Napisano 2 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2019 Będzie problem w jakiejś sieciowce np. Decathlon z jazda próbną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 Pozwola sie przejechac po salonie. Fuji jexdzilem sobie z godzine po miescie. Gravele maja baaaaardzo komfortowa pozycje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp516 Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 Teraz, wkg napisał: Gravele maja baaaaardzo komfortowa pozycje. No nie wiem. Całe lata jeździłem crossem, od kilku lat rowerem mtb 29 er. Ostatnio testowalem kilka graveli i jeden w końcu kupiłem. Pozycja na gravelu, mimo że dla mnie komfortowa była jednak bardziej wyciągnięta do przodu i pochylona niż na crossie czy 29erze mtb. Do tego duża sztywność ramy i widelca. Dla mnie to jest ok, bo pozwala jeździć szybciej, ale dla większości osób niewprawionych typowy gravel będzie raczej postrzegany jako rower po prostu niewygodny. Zawsze można zresztą samemu spróbować. W Decathlonie jest to o tyle wygodne, że mają sporo modeli gotowych do testów i nie ma z tym problemu. Mają też coś z crossów, można od razu porównać (cross i trekking to praktycznie to samo). Np taki dość ciekawy model z 10 przełożeniami : https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside900-id_8405264.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamp11 Napisano 3 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Taka odpowiedź dostałem na zapytanie od Decathlon o jazdę próbną : "dziękuję za Twoją wiadomość. Uprzejmie informuję, że istnieje możliwość wypożyczenia roweru na 3 dni. W tym celu należy się skontaktować bezpośrednio ze sklepem stacjonarnym ponieważ każdy sklep ma inne rowery, które może wypożyczyć." Ciekawi mnie jeszcze jak to dokładnie wygląda, i ile trzeba zapłacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.