Skocz do zawartości

[Suntour] Unibike Zethos 2016 - czy amortyzator jest poprawnie zamontowany?


Rekomendowane odpowiedzi

cześć

 

kupiłem używanego Unibike Zethosa 2016  (w b. dobrej cenie ), a równolegle posiadam Unibike Viper z 2012.

Coś jest chyba jednak nie tak z tym  Zethosem. Mianowicie problem jest taki, że już nawet przy niewielkich skrętach stopa mi obciera o koło. Zasadniczo nie chodzi tu o ustawienie stopy, bo w Viperze taki feler w ogóle nie występuje. Wiem, że geometria ramy jest inna dla obu rowerów, ale nie powinno chyba być aż tak źle z Zethosem..?

 

Zacząłem się więc przyglądać Zethosowi  i być może (??) odkryłem prawdopodobną przyczynę. Oś amortyzatora jest skrzywiona w stosunku do otworu w ramie. Widać to na zdjęciach w załączniku. Gdyby wszystko było ustawione centralnie, to parę centymetrów koło poszłoby do przodu..?

 

możecie zerknąć na te zdjęcia i ocenić, czy rzeczywiście montaż jest skopany? można to łatwo poprawić? amortyzator do wymiany? rower przy zakupie nie wyglądał jakby miał jakiegoś solidnego dzwona, w sumie jak go  kupowałem pare miesięcy temu to wyglądał jakby właśnie wyjechał z fabryki. Amortyzator  obraca się z kołem jak należy, nic nie hałasuje, żadnych luzów nie ma. O co tu chodzi_

niestety z tym obcieraniem stopy, nie da się komfortowo jeździć po mieście, pomóżcie:)

pozdrawiam

20190831_143425.jpg

20190831_143441.jpg

20190831_143458.jpg

20190831_143507.jpg

20190831_143542.jpg

20190831_143606.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździj, ,widelec ma skrzywioną sterówkę. Oddaj sprzedającemu, może on nie lubi swoich zębów!

//EDIT: Wysoce prawdopodobne że masz również nadwyrężone spawy w okolicy główki sterowej, co grozi złamaniem ramy. Bez obrazy, ale dałeś się nabić w bambuko na ładnych parę setek. Jak jest opcja to oddaj sprzedającemu, jak nie ma takiej opcji to żądaj zwrotu naprawy, (małe 300-400 pln)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm

dzięki za szybką odpowiedź. to mnie zmartwiłeś mocno.

 

na zwrot za późno - rower kupiłem na początku wakacji, nie mam jak udowodnić że wtedy już miał wadę. dopiero teraz zacząłem nim jeździć.

mam nadzieję że sama wymiana widelca pomoże? chociaż tanio nie jest (pobieżne sprawdzenie - ten model widelca to koszt ok 400pln plus koszt wymiany)..

Pewnie z powodu wady, cena była tak niska (ok 1500 - 1600 PLN, nie pamiętam)

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rower kupowałem od córki właściciela (właściciel już nie żyje -ale nic mi nie wiadomo że miał wypadek na tym rowerze, raczej nie..), nie wyglądało na to że ktoś mnie próbuje oszukać, chyba że dziewczyna ma zadatki na oskarową aktorkę. 

Na przednim kole zero śladów jakiegoś zderzenia. nie wiem w jakich okolicznościach doszło do uszkodzenia amortyzatora. jeśli był jakiś potężny dzwon, to koło musiałoby być wymienione, bo te co jest wygląda jak nowe (tylne zresztą też)..

 

no nic, amortyzator pójdzie do wymiany ale martwią mnie te ewentualnie naruszone spawy. Na oko - nic na nich nie widać.

pocieszam się że te wydane 1600+ nadchodząca naprawa, to chyba wciąż dobra cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za to pytanie o obręcz. już widze że jednak chyba zostałem oszukany.

z tyłu jest raczej oryginał jak w specyfikacji unibike czyli MACH1 NEO DISC , ale z przodu jest już jakiś wynalazek accent airplane 29 double wall..

Więc przód i tył to różne obręcze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no super, coraz bardziej się "cieszę".  Jaki serwis w trojmieście może mi sprawdzić tę ramę? jaki model powietrznego proponujesz? ja sporo jezdze ale raczej po mieście a w wakacje jedna lub dwie wyprawy po ok 1000km, ale trekingowe (szosa, drogi szutrowe). Ten amor co go daje fabryka, nie jest dobry?

 

PS ja bym nie potrafił bez mrugnięcia okiem sprzedawać rower po poważnej kraksie. trochę się wkurzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli rama będzie OK, to możesz pomyśleć o sztywnym widelcu - najlepiej karbonowym, dzięki temu rower będzie znacznie lżejszy.
Pod wyprawy można ewentualnie szukać jakiegoś widelca z mocowaniami pod bagaż, ale już raczej stalowego.
Jak nie masz problemów z nadgarstkami, to o amortyzatorze zapomnij - przy planowanym sposobie użytkowania będzie po prostu zbędny ( według mnie ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety, nie zauważyłem tej geometrii. rower ładnie wyglądał, jak nówka, plus historia o tacie - poprzednim właścicielu, który nie żyje a rower dla córki jest za duży,  więc go sprzedaje. Rybka chwyciła haczyk..

już chyba nigdy się nie skuszę na rower z olxa..  no chyba że ta rama okaże się jednak ok. nie wiem tylko gdzie ją dac do sprawdzenia i jak to sprawdzenie ma wyglądać. Ktoś będzie mierzył odległości w charakterystycznych punktach wg rysunku specyfikacji producenta? oglądał spawy przez lupę? jakiś rentgen?:)

 

ile to może (powinno) kosztować? chciałbym mieć pewność że rower jest bezpieczny. niestety tak mnie nastraszyliście, że jak oglądam zdjęcie ze strony unibike (specyfikacja unibike zethos 2016) i patrze na moją ramę to wydaje mi się że ma inny kształt.. jak uda mi się zrobić porządne zdjęcie z boku mojego roweru na jasnym tle to jeszcze porównam w jakimś programie graficznym kształty   (nakładając na siebie zdjęcia ram mojego roweru i wzorca ze strony unibike..). Oczywiście to takie amatorskie, ale chciałbym czym prędzej czegokolwiek się dowiedzieć

 

pocieszam się jeszcze tym, że ktoś zostawił oryginalny  amortyzator, który sie "tylko" przekrzywił ale nie złamał (destrukcja totalna). mam nadzieje ze ramy są mocniejsze niż amory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, mrcin26 napisał:

Ktoś będzie mierzył odległości w charakterystycznych punktach wg rysunku specyfikacji producenta? oglądał spawy przez lupę? jakiś rentgen?:)

Ogarnięty serwisant,z dużą dozą prawdopodobieństwa da radę ocenić czy nie ma uszkodzonych spawów,pęknięć,czy pokrzywionej/uszkodzonej główki ramy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rama - główka jet skrzywiona to trzeba by iść do dobrych specjalistów, samemu można to sprawdzić wybijając miski sterowe z ramy i porównując szerokość-średnicę  główki ramy mierząc góra-dół i bok-bok - linie czerwona i niebieska ( gdy będzie różna - czyli otwór z okrągłego zmieni się w eliptyczny - to nic dobrego nie wróży ) Bo spawy i deformacje to można obejrzeć z bliska "na oko". I takie samemu sprawdzenie to już coś.

 

główkaramy.png

Oczywiście oba końce główki ramy sprawdzić. Ta dolna pierwsza do pomiarów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli rama ma jakieś uszkodzenia - to też nie kosztuje majątku, spokojnie można kupić używaną za 2-3 stówki czy nawet taniej. Albo nową, żeby mieć spokojną głowę. Gorzej że bez kompletu narzędzi i wiedzy trudno przełożyć wszystkie klamoty samemu, a serwis policzy za to koło 150zł. 

Unibike robi solidne ramy także są spore szanse że obecnej nic się nie stało, ale sprawdzić trzeba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby tak uszkodzić widelec, uderzenie musiało być naprawdę mocne. Pytanie jeszcze jak zniosły to stery, ale na to powinien Ci odpowiedzieć serwisant po oględzinach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

 

na zdjęciu nałożone zdjęcia mojego roweru i "wzorca" ze strony unibike.

po naprawie, koło elegancko powinno pójść do przodu..

 

mam nadzieje że się uda bez większych problemów wymienić amortyzator i nie będzie problemu z ramą (główką ramy) . W  sobote podjadę z tym do serwisu.

 

Nie znam się na częściach, w oryginale był: "SR SUNTOUR NCX-D LITE / SKOK 63MM / BLOKADA HYDRAULICZNA ", więc najprościej by było znaleźć taki sam, ale oczywiście brak go na olx/ allegro/ ceneo / innych sklepach.

 

Póki co, zorientowałem się że dopisek RL to remote lock (dźwigienka blokady montowana przy kierownicy), LO to lockout - blokada dźwignią przy amorze.

 

katalogu Sr suntura nie kumam niestety (a na ich stronie SR SUNTOUR NCX-D LITE nie udaje się odnaleźć..). Informacja że widelec jest taperowany , nic mi nie mówi. Ktoś wie dodatkowo, co  np. oznacza LITE? że nie ma mocowania do v-brake'ow?

Może powinienem kupić  następcę (chyba ncx-e?, np.: https://www.srsuntour.com/pl/products/fork/NCX-E-5897.html) . Najczęściej w ogłoszeniach widać amory z połączeniem między goleniami, u mnie mocowanie jest raczej na takie haki..

 Potrzebuję  amortyzator  do  kół 28 cali, hamulce tarczowe, głównie do jazdy asfalt / miasto / szutry. I koniecznie w ciemnym kolorze żeby się nie gryzł z resztą roweru:)  

Ktoś może polecic konkretny model jakiego szukac ? dzięki

IMG-20190901-WA0003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz widelca z prostą (nie "taperowaną") rurą sterową. Pasowały bedą właściwie wszystkie trekingowe pod takie koło o zbliżonym skoku więc NEX, NVX, NCX, NRX a ze stajni RockShox np. Paragon. Zwróć uwagę, że możesz mieć różne wykonania tych widelców np. NRX-D i NRX-S to diametralnie inne konstrukcje ze względu na materiał z jakiego wykonano golenie górne oraz element sprężynujący (sprężyna stalowa vs. powietrzna) dlatego cena -S bywa 3x większa niż -D. 

Tu masz taniego NEXa, który będzie pasował...

https://www.bike-discount.de/en/buy/suntour-nex-e25-hlo-28-disc-63-839933

(nawiasem pisząc to realna wartość za taki "amortyzator").

Tutaj to samo padło na grubszych o 2mm nóżkach: https://www.bike-discount.de/en/buy/suntour-sf13-nrx-d-lo-28-disc-730365

a tu rozwiązanie górnopółkowe: https://www.bike-discount.de/en/buy/rockshox-paragon-gold-rl-28-solo-air-65-531360

IMHO nawet doliczając te 10EUR za przesyłkę to w PL taniej, nowego nigdzie nie kupisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. NRX-D Air są powietrzne. Tyle, że górne golenie to stal, lubią sobie rdzewieć ;) i waży to ze 2,5kg. 

Najbardziej bezproblemowym rozwiązaniem jest sztywny wideł a jeśli musi być amortyzator to brałbym coś co działa i nie boi się byle deszczu (czyli powietrze i alu golenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ciąg dalszy tego wątku , chciałem opisać swoje doświadczenia z serwisami.

 

otóż przygotowałem opis uszkodzenia widelca + zdjecia, i wysłałem to do 3 serwisów z prośbą o wycenę wymiany + zakupu widelca w danym serwisie / sklepie.

maila wysłałem do 3 serwisów/ sklepów,  żaden nie odpisał:)

 

wysłałem też maila do https://activia.sgl.pl/czesci/amortyzatory-suntour/ncx/28-cali/150  z prośbą o oferte na zamiennik, też cisza:)

 

 

wydawało mi się ze kontakt mailowy dzisiaj to standard, ale chyba serwisy, sklepy wolą jednak  telefonowanie do nich lub osobiste wizyty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...