Skocz do zawartości

[Kross Earth 3.0 4.0 2019] czy ktoś posiada?


kosmos

Rekomendowane odpowiedzi

To i ja napisze coś od siebie o napędzie 1x12.

W rowerze XC na kole 26" mam napęd 2x10 XT z korbą SLX 38x24. Ostatnio testuję Krossa Soil podstawową wersję 1.0 z napędem 1x12 ale w odróżnieniu od fabrycznej wersji mój ma korbę SX 32t i resztę napędu NX 11-50. Napiszę tak, oba napędy są fajne ale bardzo spodobał mi się 1x12 NX. Plusy 1x12: na szybko zmieniającej się trasie nie trzeba przerzucać przodu, tył wrzuca się szybko, działa precyzyjnie, kliknięcie i bieg siedzi, stopniowanie ok nie wybija mnie z rytmu. Minusem na początku jest pojedyncze zrzucanie po jednym kliku ale po godzinie jazdy w pofałdowanym terenie przestało przeszkadzać przyzwyczaiłem się. Duża masa NX to minus, a może i nie. Duża masa bo zębatki są stalowe i blat stalowy. Ma to pewną zaletę. Odporność na ścieranie i wytrzymałość. Stalowe sębatki SRAM są naprawdę długowieczne widzę to po innych rowerach. W mojej korbie SLX wydaje mi się, że szybko zjadłem alu zęby na blacie, również szybko skończyły się koronki kasety 13,15,17t, a dbam o sprzęt i nie zaniedbuję. Ja jestem zdecydowanie za 1x12. 2x10 to zostawiam sobie tylko na szosę. Na 1x12 wyjeżdzam wszystkie wzniesienia co wcześniej na 2x10, a może nawet lepiej, takie pierwsze odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ok, pojawił się pierwszy problem.

Jakimś cudem udało mi się wyrobić gniazdo na imbus tylnej osi. Czy jakiś posiadacz Earth'a mógłby zdemontować swoją oś i zmierzyć jej długość całkowitą?

Podejrzewam, że moją oś uda mi się odkręcić już tylko raz, więc wolałbym to zrobić mając już odpowiedni zamiennik w ręce. Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...

Fajnie, że dużo osób się wypowiada na temat tego modelu. Od czasu premiery już upłyneło troche czasu i popularne stają się rowery typu XC Trail, np nowy Canyon Lux Trail.

Czy uwwazacie ze teraz geometria Krossa to nadal dobry wybor?

W wersji 4.0 co byscie wymienili na poczatku? Kola, naped, hamulce?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz na myśli tzw. downcountry. Jak do Earth'a włożysz amor 120, to będzie właśnie downcountry. Geometria ma się dobrze. 

Odnośnie poprzedniego posta to ja nie mam luzów w zawieszeniu i nie wymieniałem łożysk w związku z tym.

W odniesieniu do seryjnej specyfikacji zmieniłem siodełko oraz dodałem droppera. Wymontowałem też blokadę zawieszenia. W następnej kolejności planuję zmienić kierownicę oraz mostek. Hamulce Level TL są niestety starszego typu i ich odpowietrzanie to jest zajęcie raczej depresyjne, ale jak działają to nie widzę powodu ich zmieniać. U mnie trzymają się dobrze już ponad rok od serwisu, natomiast w rowerze kolegi ten sam model notorycznie cierpi na zapadające się klamki.

Nie widzę żadnego sensu wymieniać napędu GX na cokolwiek innego dopóki nie zostanie całkowicie zajechany. 

Koła jeśli zmieniać, to tylko na karbonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...