Alsew Napisano 28 Sierpnia 2019 Napisano 28 Sierpnia 2019 W temacie 'zamleczania' opon jestem zielony. Chociaż pierwsza próba za mną... Ale od początku. Mam koła DT Swiss XM1501 obklejone fabrycznie taśmą DT i do kompletu dostałem zestaw zaworków. Do tego opony Vittoria Barzo zwijane niestety bez TNT. Patrząc jednak na opinie z forum to nie spotkałem się z opinią jakoby były jakieś problemy z zamleczeniem tych opon. A jednak. Pewnego cudownego dnia wpadłem na pomysł żeby pozbyć się dętek i kupiłem w Decu mleko od Vittorii. Spuściłem powietrze z koła, łyżką do opon z jednej strony obręczy zdemontowałem oponę (na drugim rancie opona została nieruszona), wyciągnąłem dętkę i zamontowałem zaworek. Posmarowałem stopkę opony płynem do naczyń i z powrotem osadziłem oponę na rancie. W zasadzie jedno porządne dmuchnięcie kompresorem i opona wskoczyła na rant (bez mleka). Odłączyłem kompresor i coś mnie podkusiło żeby oponę dopompować pompką stacjonarną, żeby dobrze ułożyła się na obręczy. I tak dociągnąłem do 3,5 bara. Odłączyłem pompkę odstawiłem koło na bok i … BUUUM! Koło leży na ziemi, a opona metr obok! Najgorsze w tym było to, że cała operacja odbywała się w piwnicy, a huk był tak konkretny że przez kilka dni miałem zakłócenia w słyszeniu... Zniechęciłem się trochę do dalszych prób. Rozumiem że trochę przesadziłem z ciśnieniem ale z drugiej strony lepiej że opona zeskoczyła z obręczy przy 3,5 bara na sucho niż przy 2,5 bara w terenie. A może zrobiłem coś innego nie tak?
m0d Napisano 28 Sierpnia 2019 Napisano 28 Sierpnia 2019 Miałem raz taką sytuację, ani opona ani obręcz nie były "tjubles redi". Dobiłem bodajże do 4 barów i bum Zasyfiłem mlekiem balkon, a opona wylądowała za barierką. Tak czy siak na wszelkie trudne sytuacje tego typu powinna pomóc metoda "ghetto tubeless", czyli opaska z dętki.