Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

Od paru miesięcy posiadam Fuela EX 8 od Treka i ogólnie jestem bardzo zadowolony z niego, ale pojawiło się kilka tematów, które chciałbym poruszyć. 

Najbardziej zależało by mi na opinii właścicieli tego modelu albo serwisantów z Treka ;)

Mam przejechane jakieś 1500km z czego 50% to Beskidzkie góry.

 

1. Rama skrzypi / cyka w 2 miejscach. Czasami na zawiasach w trójkącie, praktycznie ciągle od ostatnich kilkuset km w okolicach sterów. 

Cykanie w okolicach sterów pojawia się tylko gdy jadę trzymając kierownicę. Wzmaga się gdy naciskam ją góra dół, podczas jazdy. Gdy jadę bez trzymanki nie ma cykania.

 

2. Głośna praca napędu Sram GX 1x12. Pomimo czyszczenia łańcucha po każdej jeździe i oliwienia Linefinisherem Dry, napęd mocno trzeszczy, szczególnie na niższych biegach.

Konieczna będzie wymiana łańcucha jako że przekroczyłem 1000km ?

 

3. Luzy w przednim amorze. Jak to jest z tym FOXem RHYTHM 34 FLOAT? Może mieć lekkie luzy czy jednak nie i ma być spasowane dobrze, szczególnie że rower ma kilka miesięcy a nie lat?

Ten luz dobrze wychodzi w momencie hamowania, takiego z dużej prędkości ale z 50% ściskiem, wtedy widelec wpada w drganie i terkocze.

 

4. Luzy sztycy regulowanej. Serwis twierdzi, że to normalne ... ?

IMG_20190815_155843.jpg

Napisano

Rower miał robiony przegląd zerowy?

Być może zawiasy wahacza i stery wymagają wyczyszczenia, nasmarowania i odpowiedniego dokręcenia.

Dodatkowo, zawiasy mogą wymagać dokręcenia z odpowiednim momentem (kluczem dynamometrycznym).

 

Jeśli łańcuch nie jest rozciągnięty do 0,6-0,7, to wymiana nie ma sensu. Najpierw bym popracował nad czyszczeniem napędu i smarowaniem łańcucha.

 

W ogóle w jaki sposób czyścisz łańcuch?

Do regularnego czyszczenia polecam taki przyrząd +  taki detergent (do kupienia np. w Rossmanie). Wlewasz nakrętkę detergentu, a resztę uzupełniasz wodą. Kręcisz korbą powiedzmy 100x, potem wlewasz czystą wodę i kolejne 50x, żeby spłukać detergent. Suszysz przepuszczając łańcuch przez suchą szmatkę, np 2x po 30 obrotów. Kilka minut roboty i łańcuch jest gotowy do smarowania. 

Następnie spróbuj potraktować go takim smarowidłem. Jest to bardzo gęste mleczko, które nie ścieka i nie roznosi się po całym napędzie, pod warunkiem, że aplikujesz je wyłącznie od góry. Dajesz kroplę na każde ogniwo, a potem robisz powiedzmy znowu 100 obrotów. Ważnym jest, żeby po smarowaniu wyczyścić łańcuch suchą szmatką, np. znowu 2x 30 obrotów. Może też być konieczne przetarcie górnego kółka przerzutki.

Polecam również regularne czyszczenie zębatek napędu (wystarczy na sucho): blat traktuj szczotką i szmatką (warto wjeżdżać między zęby), kasetę szczotką (byle nie zbyt miękką), a kółka przerzutki szmatką.

 

Co do widelca, to polecam kontakt ze Spider Suspensions (autoryzowany serwis). Najlepiej gdybyś podjechał do nich z rowerem, bo masz ich na miejscu.

 

Zapewne masz sztycę Treka (Bontrager), więc tu musiałbyś się skonsultować z nimi,czy luz nie jest za duży.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dzięki Kuba za odpowiedź.

Tak miał przegląd zerowy, tam gdzie kupiłem czyli w PM w Zabrzu, już wtedy przesmarowali mi wszystkie zawiasy.

Nie mam narzędzia do pomiaru rozciągnięcia, kupię i sprawdzę.

Co do czyszczenia napędu to tak jak piszesz tak robię. Mam maszynkę, nie używam akurat tego płynu ;)

Smaruję ogniwa od góry, nie zalewając tym Finish line dry teflon plus.

Co do amora to w sumie po to mam gwarancję aby mi to Trek ogarnął, czyż nie? ;) Chyba że mogą mi tam potwierdzić, że taki luz to już za dużo i można reklamować u Treka.

Tak Bontrager, serwis mówi że to normalne ... nie mam porównania bo to moja pierwsza regulowana sztyca :) Poszperam na forach jeszcze.

Napisano

Nie ma sensu zanoszenie widelca do Treka, skoro na miejscu masz autoryzowany serwis Foxa, gdzie najlepiej Ci powiedzą, czy wszystko jest OK.

Ja bym spróbował posmarować łańcuch czymś innym, n. tym, co Ci poleciłem. 

Napisano

Producent roweru bezpośrednio odpowiada za ramę i komponenty swojej produkcji. 

Natomiast komponenty firm trzecich leżą w ich gestii.

Kontaktując się bezpośrednio z autoryzowanym serwisem danej marki (tutaj Foxa) skracasz czas rozpatrzenia reklamacji, bo odpada pośrednirk (sklep).

Napisano

Napędy 12x nie są bezgłośne, to, że na dużych zębatkach łańcuch hałasuje to raczej norma. Chyba że brzęczy/cyka jakby chciał przeskoczyć albo są problemy ze zmianą biegu, wtedy do regulacji. 

Co do widelca, to na pewno luz na widelcu a nie hamulce? 

Napisano

some1: W moim odczuciu właśnie coś "sztyrka" na tych niższych zębatkach, tak od połowy w dół.

Tak na widelcu, przy uderzeniu np. kołem w schody, przy wyprowadzaniu z piwnicy, czuć ten luz moim zdaniem.

Napisano

A, masz na myśli małe zębatki? W takim razie spróbuj dokręcić 0,5 - 1 obrót śrubę baryłkową przy manetce. Jeśli pomoże, to sprawdź też czy po takiej zmianie łańcuch nadal dobrze wchodzi na duże zębatki. 

Napisano

Do prawidłowego wyregulowania Eagle'a potrzebny jest specjalny przymiar

Używasz go tak:

Zawieszenie musi być skompresowane do punktu SAG-u (ugięcia wstępnego), jak w czasie jazdy. 

Ustawiasz odległość wózka przerzutki od kasety tak, żeby zęby górnego kółka i największej zębatki pokryły się z wcięciami na przymiarze.

Napisano (edytowane)

Albo linijka (14mm o ile pamietam), choć z przymiarem wygodniej. W każdym razie to jeśli robisz pełną regulację. 

Edytowane przez some1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...