Skocz do zawartości

Kilka pytań w temacie Trek Fuel Ex8 2019


mastafu99

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Od paru miesięcy posiadam Fuela EX 8 od Treka i ogólnie jestem bardzo zadowolony z niego, ale pojawiło się kilka tematów, które chciałbym poruszyć. 

Najbardziej zależało by mi na opinii właścicieli tego modelu albo serwisantów z Treka ;)

Mam przejechane jakieś 1500km z czego 50% to Beskidzkie góry.

 

1. Rama skrzypi / cyka w 2 miejscach. Czasami na zawiasach w trójkącie, praktycznie ciągle od ostatnich kilkuset km w okolicach sterów. 

Cykanie w okolicach sterów pojawia się tylko gdy jadę trzymając kierownicę. Wzmaga się gdy naciskam ją góra dół, podczas jazdy. Gdy jadę bez trzymanki nie ma cykania.

 

2. Głośna praca napędu Sram GX 1x12. Pomimo czyszczenia łańcucha po każdej jeździe i oliwienia Linefinisherem Dry, napęd mocno trzeszczy, szczególnie na niższych biegach.

Konieczna będzie wymiana łańcucha jako że przekroczyłem 1000km ?

 

3. Luzy w przednim amorze. Jak to jest z tym FOXem RHYTHM 34 FLOAT? Może mieć lekkie luzy czy jednak nie i ma być spasowane dobrze, szczególnie że rower ma kilka miesięcy a nie lat?

Ten luz dobrze wychodzi w momencie hamowania, takiego z dużej prędkości ale z 50% ściskiem, wtedy widelec wpada w drganie i terkocze.

 

4. Luzy sztycy regulowanej. Serwis twierdzi, że to normalne ... ?

IMG_20190815_155843.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower miał robiony przegląd zerowy?

Być może zawiasy wahacza i stery wymagają wyczyszczenia, nasmarowania i odpowiedniego dokręcenia.

Dodatkowo, zawiasy mogą wymagać dokręcenia z odpowiednim momentem (kluczem dynamometrycznym).

 

Jeśli łańcuch nie jest rozciągnięty do 0,6-0,7, to wymiana nie ma sensu. Najpierw bym popracował nad czyszczeniem napędu i smarowaniem łańcucha.

 

W ogóle w jaki sposób czyścisz łańcuch?

Do regularnego czyszczenia polecam taki przyrząd +  taki detergent (do kupienia np. w Rossmanie). Wlewasz nakrętkę detergentu, a resztę uzupełniasz wodą. Kręcisz korbą powiedzmy 100x, potem wlewasz czystą wodę i kolejne 50x, żeby spłukać detergent. Suszysz przepuszczając łańcuch przez suchą szmatkę, np 2x po 30 obrotów. Kilka minut roboty i łańcuch jest gotowy do smarowania. 

Następnie spróbuj potraktować go takim smarowidłem. Jest to bardzo gęste mleczko, które nie ścieka i nie roznosi się po całym napędzie, pod warunkiem, że aplikujesz je wyłącznie od góry. Dajesz kroplę na każde ogniwo, a potem robisz powiedzmy znowu 100 obrotów. Ważnym jest, żeby po smarowaniu wyczyścić łańcuch suchą szmatką, np. znowu 2x 30 obrotów. Może też być konieczne przetarcie górnego kółka przerzutki.

Polecam również regularne czyszczenie zębatek napędu (wystarczy na sucho): blat traktuj szczotką i szmatką (warto wjeżdżać między zęby), kasetę szczotką (byle nie zbyt miękką), a kółka przerzutki szmatką.

 

Co do widelca, to polecam kontakt ze Spider Suspensions (autoryzowany serwis). Najlepiej gdybyś podjechał do nich z rowerem, bo masz ich na miejscu.

 

Zapewne masz sztycę Treka (Bontrager), więc tu musiałbyś się skonsultować z nimi,czy luz nie jest za duży.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kuba za odpowiedź.

Tak miał przegląd zerowy, tam gdzie kupiłem czyli w PM w Zabrzu, już wtedy przesmarowali mi wszystkie zawiasy.

Nie mam narzędzia do pomiaru rozciągnięcia, kupię i sprawdzę.

Co do czyszczenia napędu to tak jak piszesz tak robię. Mam maszynkę, nie używam akurat tego płynu ;)

Smaruję ogniwa od góry, nie zalewając tym Finish line dry teflon plus.

Co do amora to w sumie po to mam gwarancję aby mi to Trek ogarnął, czyż nie? ;) Chyba że mogą mi tam potwierdzić, że taki luz to już za dużo i można reklamować u Treka.

Tak Bontrager, serwis mówi że to normalne ... nie mam porównania bo to moja pierwsza regulowana sztyca :) Poszperam na forach jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do prawidłowego wyregulowania Eagle'a potrzebny jest specjalny przymiar

Używasz go tak:

Zawieszenie musi być skompresowane do punktu SAG-u (ugięcia wstępnego), jak w czasie jazdy. 

Ustawiasz odległość wózka przerzutki od kasety tak, żeby zęby górnego kółka i największej zębatki pokryły się z wcięciami na przymiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...