ekous Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Cześć! Chciałbym się dowiedzieć powołując się na Wasze doświadczenie, czy jest sens przerabiać 9-letniego crossa na gravela. Dysponuje Herculesem z 2010r na Alivio p/t, v-brake. W rowerze praktycznie nic nie zmieniałem, prócz nowego koła, które kiedyś mi pękło. Dojeżdżam nim codziennie do pracy i sporadycznie jakieś wycieczki w teren typu sztury, nic poważnego. Zacząłem śmigać na szosie, wkręciłem się i z tego powodu szukam czegoś, co pozwoli mi na rekonesans dużo większej ilości tras + jakieś kilku dniowe wyjazdy w rodzaju Green Velo czy przejazdu wzdłuż wybrzeża. Powiedzmy, że jestem w stanie na ten cel przeznaczyć 2000PLN i jak pobieżnie szukałem to może być ciężko z wymianą wszystkich komponentów: kół, kiery, napędu (ten to absolutna podstawa, bo ledwo zipie) i nie wiem czy nie lepiej kupić coś za 2500/3000 już typowo gravelowego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polmaj Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Jaki rozmiar ramy , może poszukaj używki w dobrym stanie za trochę ponad 2000 da się to zrobić , podstawowe nowe modele to ok 3000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekous Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Teraz, polmaj napisał: Jaki rozmiar ramy , może poszukaj używki w dobrym stanie za trochę ponad 2000 da się to zrobić , podstawowe nowe modele to ok 3000 182cm, na szosie latam na 56, crossa mam 52. Zastanawiałem się czy nie kupić tanio jakiejś zwykłej szosy z większą ilością miejsca na gumę, do 35mm. Nie wiem jak ma się trwałość i użyteczność ram alu pod gravel. Interesuje mnie też coś na 105, bo nie wiem jak tam jest z Sorą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Najtaniej zwykły triban 520 (nie rc) i dać szersze gumy. Inwestować/przerabiać to sztuka dla sztuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekous Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Teraz, Quell napisał: Najtaniej zwykły triban 520 (nie rc) i dać szersze gumy. Inwestować/przerabiać to sztuka dla sztuki. czemu nie RC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polmaj Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Teraz, ekous napisał: 182cm, na szosie latam na 56, crossa mam 52. Zastanawiałem się czy nie kupić tanio jakiejś zwykłej szosy z większą ilością miejsca na gumę, do 35mm. Nie wiem jak ma się trwałość i użyteczność ram alu pod gravel. Interesuje mnie też coś na 105, bo nie wiem jak tam jest z Sorą Tu cię muszę rozczarować w tym budżecie to Claris lub Sora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_gregorio Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Skoro teraz jeździsz na Alivio i nie widziałeś jak dotąd potrzeby zmian to czemu Sora miałaby być zła. W szosie Sora to właściwie odpowiednik Alivio w MTB, działa dobrze, komponenty z tej grupy są trwałe. Poza tym przy takim budżecie to właściwie Claris i Sora przy chęci zakupu nowego roweru. Ew. niepełna 105 w Tribanie RC520 jakbyś planował budżet zwiększyć do powyżej 3tys.. Przebudowa obecnego roweru ma mały sens, lepiej pomyśl o zmianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 2 godziny temu, ekous napisał: czemu nie RC? Bo miał być budżet 2,5/3k. Jeżeli możesz naciągnąć to rc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekous Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Zdaję się na Was i na to, że Sora jest w porządku. W szosie mam starą Ultegre, a miałem okazję jeździć na 105 i byłem urzeczony. Raczej rower kupuję na lata, i choć przebiegi nie są imponujące, to jednak wykorzystuję go bez przerwy, więc trwałość jest istotna. Zakładając, że jestem w stanie naciągnąć budżet do 3,5k i odrzucamy przeróbkę obecnego roweru: - czy ma sens szukania szosy, w którą wpakuje się grubsze gumy czy lepiej szukać geometrii gravela/endurance? - na ile jest w ogóle sens pakować się w gravele z takim budżetem, bo wiem, że konkrety zaczynają się 4,5k+? - coś godnego polecenia prócz Tribanów? Nie żebym miał opory do napisu, bo słyszałem pochlebne opinie, ale może jest konkurencja w tym segmencie. Ewentualnie czego szukać z używek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Konkurencja jest, tylko niekoniecznie oferuje coś na podobnym poziomie dla kogoś wpatrzonego głównie w to żeby mieć wyższe grupy napędowe Weźmy dwa przykłady w podobnym budżecie: 1) Triban 520RC - 105ka, hydrauliczne hamulce (co prawda sterowane linką, ale zawsze), rama nieco z "poprzedniej epoki" (trwają forumowe spory komu potrzebne a komu nie sztywne osie, itp. ) 2) Kellys Soot 30 - Claris, mechaniczne hamulce, rama ze wszystkimi współczesnymi bajerami I oczywiście samo określenie "gravel" dodaje póki co "podatek od nowości". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ekous Napisano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 7 godzin temu, m0d napisał: Konkurencja jest, tylko niekoniecznie oferuje coś na podobnym poziomie dla kogoś wpatrzonego głównie w to żeby mieć wyższe grupy napędowe Weźmy dwa przykłady w podobnym budżecie: 1) Triban 520RC - 105ka, hydrauliczne hamulce (co prawda sterowane linką, ale zawsze), rama nieco z "poprzedniej epoki" (trwają forumowe spory komu potrzebne a komu nie sztywne osie, itp. ) 2) Kellys Soot 30 - Claris, mechaniczne hamulce, rama ze wszystkimi współczesnymi bajerami I oczywiście samo określenie "gravel" dodaje póki co "podatek od nowości". Niech już kolega nie przesadza, że jestem wpatrzony. Mało obeznany - owszem, więc startuję z tego co wiem. Gdybym miał być mądrzejszy to prowadziłbym dyskusję albo w ogóle nie zakładał tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.