TjakTomek Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Cześć. Powoli dojrzewam i przymierzam się do zmiany kół jako taka wisienka na torcie, bo resztę optymalizacji mam już za sobą. Obręcze DT XM551 650b, piasty DT 350 Boost Straight Pull IS, szprychy DT Competition - waga zestawu 1990g. Lub opcjonalnie szprychy Pillar PSR TB2016 - waga spada do 1920g. Aktualne obręcze to Bontrager Line 40, 28 otworów, przystosowane do zastosowania bezdętkowego, piasty Formula - Trek nie zna lub nie chce podać ich wagi - pytałem, prosiłem, groziłem. Posiada może ktoś te obręcze? Koszt zakupu jest wysoki (2200zł z przygotowaniem TR), dlatego chciałbym zapytać o ewentualne kontrpropozycje. Nie potrafię znaleźć niczego lżejszego w tej kwocie, a nie biorę pod uwagę obręczy 35mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Tam będą gumy 3"? 2200 rozumiem, że to koszt kompletnego zestawu kół na wspomnianych komponentach (raczej to cena bardzo przeciętna). Odnośnie samych obręczy to są wyznacznikiem trwałość i i sztywności w tej klasie cenowej. Warunkiem jest oczywiście złożenie kół zgodnie ze sztuką i wytycznymi DT. Przy trailu to zestaw na całe życie. Poza tym w DT jest dobre to, że nawet po wielu latach możesz dokupić obręcz, nyple czy szprychę a nawet każdy najdrobniejszy element do piast. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Nie, 2,8. Ewentualnie w przyszłości sprawdzę 3,0 na przodzie, ale to jeszcze wielka niewiadoma bo nowe opony na przyszły sezon już leżą i czekają na swoją kolej. To jest pełny koszt włącznie z taśmą i wentylem TR. Składać je będzie spec chwalony na forum, mieszka lokalnie więc to też duży plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djcosmo Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Obręcze z Roscoe? Przód 1070g, tył 1245g. Razem 2315g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Jedna uwaga - do 350-ki nie pasuje bębenek MicroSpline, tzn. pasuje jak go się zeszlifuje 0,5mm. Pasuje też Sramowski XD. do 240-ki pasuje. Oczywiście jeżeli nie chcesz przechodzić na 1x12 Shimano (a w przyszłości wyżej) to olać, najwyżej sobie kiedyś zeszlifujesz : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Bębenek micro-spline HWYABL00S2562S pasuje do 180, 240.i 350 bez żadnych modyfikacji. Montowałem takich kilka do różnych kół, m.in. takich na piastach 350 mtb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgodnie z dokumentacją DT niekoniecznie. Pasuje tylko do kół systemowych, nie pasuje do luzem sprzedawanych piast 350 StraightPull. Zadzwoniłem więc do DT4Tyou, potwierdzili, że faktycznie coś tam ociera ale trzeba zeszlifować i dali namiary do sklepu i serwisu który to robił. Tam zadzwoniłem i potwierdzili więc nie mam podstaw nie wierzyć. Zakładałeś do 350 z kół niesystemowych Straight Pull ? Jeżeli tak, to może mam farta : ) Edit: OK, ja nie mam boosta. http://www.dt4you.pl/bebenek-micro-spline-star-ratchet-12x142-12x148-p-3156.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 5 minut temu, djcosmo napisał: Obręcze z Roscoe? Przód 1070g, tył 1245g. Razem 2315g. Ha, obstawiałem 2300g. 400g obok lepszej sztywności i ogólnej wytrzymałości plus lepsze piasty zrobi odczuwalną różnicę? Wkg, dobrze mi z 2x10 ale tylko krowa nie zmienia poglądów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Teraz, TjakTomek napisał: Wkg, dobrze mi z 2x10 ale tylko krowa nie zmienia poglądów. No właśnie ; ) Ale masz boosta więc moja uwaga do pominięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Pasuje też do sprzedawanych luzem 350 we wszystkich wersjach (sp, jb, is, cl) ale boost. Dzisiaj rama bez boost to ślepa uliczka i IMHO szkoda kasę pakować w takie koła. Możesz też spróbowac zamiennika z ali za 150zł. Pewnie będzie pasował bez problemu do non-boost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 No, ale niektórzy mają taką ramę : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 No mają mają. Ja też mam kilka takich i całkiem sporo kół z wysokiej półki też non-boost. Ostatnio jednak staram się nie generować dodatkowych niewiele wnoszących kosztów. Lepiej odłożyć kasę i następny rower kupić taki żeby nie wymagał za dużego wkładu na starcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 : ( Ale nie będę wywalał 3-letniej ramy. Trudno. Ze dwa lata musi pojeździć - tak do 25 tkm a potem się zobaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Świat nie kończy się na Shimano x12. Ja dla przykładu swojego canyona ht z 2015 staram się utrzymywać na gratach z epoki. Nowy napęd za 2k nie odmieni tego roweru w żaden znaczący sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Wiem, też jeżdżę na 2x10 i w sumie już nie narzekam ; ) Epoka nie epoka ale w końcu ma sztywne osie, na XC nadaje się idealnie, nie trzeszczy, waży 11900 więc w sumie obleci ... Zmiana ramy to z 1000, do tego nowy napęd, pewnie sztyca (widelec by został stary), tylna biasta boostowa - to już prawie nowy rower. Zresztą rower sam nie jedzie, co mi da ten boost ? Odrobinę sztywności ... po qr i tak już mam sztywniej ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 A co poza znacząco droższą eksploatacją da Ci 1x12 względem 2x10 ew. 1/2x11? Do tego sam koszt wejścia w ten system... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Oj, nie róbmy offtopa. Po prostu jak kupować to uniwersalne - stąd patrzyłem na kompatybilność i stąd ta uwaga. Zresztą @TjakTomek ma boosta więc w ogóle napisałem niepotrzebnie ... reszta to już poboczne arabeski : ) Da mi z 0,5 kg wagi i brak przedniej manetki której nie lubię - odpowiadając na pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Nigdy nie gniewam się na off-topic w moich wątkach. Zmieniłem 1x10 na 2x10 a nie na 1x12 świadomie ze względu na nieporównywalnie niższe koszta eksploatacji. Wyższy koszt przejścia na system 1x12, był powodem pobocznym. Wymieniać dobrą ramę tylko dlatego, że nie ma boosta IMO bez sensu. Gdzieś kiedyś wyczytałem, że najlepszy rower to ten który mamy, na którym nie wiszą żadne raty kredytów itd. Na forum lubujemy się w często niekoniecznie potrzebnych zmianach - vide ten wątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Offtopy to sól każdego forum. ☺️ Takie koła zawsze można sobie zostawić do kolejnego roweru o ile będzie w tym klimacie. Jak już czynić jakieś inwestycje to w koła, ogumienie i amortyzację. Reszta... Nie ma jakiegoś znaczącego wpływu na to jak rower jeździ i póki działa to trzeba zajeździc. Szczególnie kiedy jak w przypadku choćby nowego Shimano koszty wejścia w nowy system to koszt fajnego wyjazdu w gory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Mocne hamulce też się przydają. Problem z kołami stanowi dziwny Boost Treka. 141 z tyłu, 110 przód. Nie będzie to pasować do kolejnego roweru. Chyba, że da się tanim kosztem zmodyfikować jakiś element piasty? Poza tym jeśli kiedyś będę zmieniał rower to nie na kolejnego HT (bo i po co skoro ten po optymalizacji jest świetny) tylko na fulla o małym skoku (100-120, maks maksów 130mm) a do niego plusowe opony pasują jak pięść do nosa. Ewentualnie 2,6 ale do tych opon optymalna szerokość obręczy to IMO 35mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 W przypadku dt piasta pod 141 i 148 to jest dokładnie ta sama piasta. Zmieniasz end-capy za 60zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TjakTomek Napisano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Dobrze wiedzieć. Myślałem, że jest to kosztowna operacja bądź trzeba wymieniać całą piastę. Może w takim przypadku powinienem przeprosić się z bardziej uniwersalną szerokością obręczy a mianowicie 35mm? Nie wiem jednak jak opona 2,8 cala by się na niej układała. Na 40mm ma wprost idealny kształt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Jak nie będziesz zakładał węższych niż 2,8.to 40 będą ok. Miałem przez krótki czas 2,6 na 40 i wyglądały trochę dziwacznie. A co do kół dt ze śresbiej i wysokiej półki to są zwykle koła na kilka rowerów (ze względu na trwałość i możliwości konwersji). Sam jestem użytkownikiem obecnie trudno zliczalnej ilosci zestawów i jestem z każdego mega zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Opona 2.8" na obręczy 35 mm będzie się bardzo dobrze układała. To tak jakbyś na obręcz 28 mm założył oponę 2.25, proporcja jest ta sama. Wciąż będzie bardzo szeroko. Ale ja bym się zastanowił czy zamiast 27,5+ nie złożyć drugiego kompletu kół 29", tak żeby jeździć na oponach rzędu 2.25-2.4". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Ale 2,4 29" ma się nijak do plusowych 27,5. Średnicę masz tą samą a 10-13mm robi wielką różnicę w terenie (komfort, dzielność terenowa, radzenie sobie na lużniejszym podłożu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.