Skocz do zawartości

[hamulce] słabo zaciskają klocki, linka nie odbija


Yorker

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Liczę na porady, bo po latach zaczynam na nowo przygodę z rowerem. Po odkurzeniu starego górala z piwnicy, chce go doprowadzić do używalności, ale problem jest z przednim hamulcem, bo jedno ramię nie zaciska się, nie pomaga regulacja śruby ramienia, podczas zaciągania klamki zaciska się tylko lewe ramię, a prawe nie drgnie, kolejnym problemem jest linka idąca do klamki, po puszczeniu klamki nie odbija się ona do końca. Zdaję sobie sprawę z tego, że są to już wysłużone elementy, jednak czy dla laika wymiana na nowe/ konserwacja będzie prosta do wykonania czy jest to już zbyt skomplikowane? możliwe, że trzeba już wymienić linki, hamulce, klamki nie mam pojęcia ;)

hamulce.jpg

klamka.jpg

Napisano

Rozepnij linkę hamulca, sprawdź czy szczęki lekko się ruszają, czy linka nie ma oporów. Po latach nie używania roweru podejrzewam, że masz wszystko zapieczone. Najpierw spróbuj wyczyścić i przesmarować jakimś środkiem penetrującym w aerozolu np. WD40 (uważaj żeby nie siknąć :D na obręcz czy klocki ).  Linkę sprawdź czy nie jest postrzępiona (odstające druciki).

Napisano

Zaczep fajki/prowadnica fajki w szczęce hamulca ociera o blaszkę mocującą błotnik, ponadto linka hamulca nie idzie łagodnym łukiem do fajki. Dodatkowo trzeba poluzować minimalnie śrubę mocującą tę szczękę, która nie odbija ( a najlepiej zdjąć obie szczęki i oczyścić i nasmarować piwoty ) Plus przegląd linek-pancerza czy są całe oraz czy sprężyny w ramionach hamulca działają - czy powodują odbijanie szczęk.

Napisano

A ja może zabrzmię jak "typowy mechanik", ale powiem, że plastikowe hamulce z klockami mocowanymi w ten sposób (niegwintowany zaciskany trzpień) to jest dziadostwo jakich mało i weź to wywal. Komplet najprostszych hamulców V-brake w "ludzkim" standardzie to koszt poniżej 30 zł. Do tego nowe linki i pancerze za parę zł. Imbus 6 mm, jakieś nożyce do cięcia linek/pancerzy, trochę chęci i internetu i nie dość, że będzie to hamować o niebo lepiej niż to co masz to regulacja zajmuje dosłownie chwile.

Napisano

Tys prawda. I koniecznie dźwignie hamulcowe aluminiowe. Wtedy moc hamulców ( alu szczęki + alu dźwignie ) wzrośnie o 100 % i regulacja, ustawianie o wiele łatwiejsze.

Napisano
9 godzin temu, seraph napisał:

A ja może zabrzmię jak "typowy mechanik", ale powiem, że plastikowe hamulce z klockami mocowanymi w ten sposób (niegwintowany zaciskany trzpień) to jest dziadostwo jakich mało i weź to wywal. Komplet najprostszych hamulców V-brake w "ludzkim" standardzie to koszt poniżej 30 zł. Do tego nowe linki i pancerze za parę zł. Imbus 6 mm, jakieś nożyce do cięcia linek/pancerzy, trochę chęci i internetu i nie dość, że będzie to hamować o niebo lepiej niż to co masz to regulacja zajmuje dosłownie chwile.

Masz rację, jeżeli chodzi o koszta to liczę się z nimi i nie będę żałował na to kasy, bo to chodzi o bezpieczeństwo tylko raczej czy laik sobie poradzi z tym ;)

Napisano

Jest pełno filmów i poradników jak ogarnąć takie hamulce praktycznie od zera to jak masz symetryczny komplet rąk to ciężko coś sknocić. Rower to jest prosta maszyna. Samochody się po garażach naprawia.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Udało się, zamówiłem cały zestaw hamulce, linki, pancerzyki, itp. wymiana- wstawienie poszło łatwo, ale potem regulacja już nie bardzo okazało się, że koła są scentrowane ( tego się już nie podejmę chyba), ale czy przy scentrowanych kołach jest szansa ustawić V-brake, by nie ocierały o obręcz, a jednocześnie zaciskały się mocno podczas hamowania? Jak popuszczam linkę, by ramiona poszły dalej i nie ocierały o kręcące koła to nie zaciskają się dobrze, a jak z kolei ustawie ramiona blisko obręczy to pięknie hamują, ale momentami ocierają klocki o obręcz przez scentrowanie.

Napisano
10 godzin temu, Lawstorant napisał:

No niestety. Musisz wybieraćalbo wyprostować koło, co nie jest wcale takie trudne.

Obejrzałem tutoriale w necie i centrowanie kół jest banalne, przynajmniej z zasady, więc zabiorę się za to po niedzieli. Rozpędziłem się z postem nie zagłębiając się w temat, jednak zakupie klucz do szprych i zacznę prostowanie ;-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...