Yorker Napisano 23 Sierpnia 2019 Napisano 23 Sierpnia 2019 Liczę na porady, bo po latach zaczynam na nowo przygodę z rowerem. Po odkurzeniu starego górala z piwnicy, chce go doprowadzić do używalności, ale problem jest z przednim hamulcem, bo jedno ramię nie zaciska się, nie pomaga regulacja śruby ramienia, podczas zaciągania klamki zaciska się tylko lewe ramię, a prawe nie drgnie, kolejnym problemem jest linka idąca do klamki, po puszczeniu klamki nie odbija się ona do końca. Zdaję sobie sprawę z tego, że są to już wysłużone elementy, jednak czy dla laika wymiana na nowe/ konserwacja będzie prosta do wykonania czy jest to już zbyt skomplikowane? możliwe, że trzeba już wymienić linki, hamulce, klamki nie mam pojęcia ;)
Lezia Napisano 23 Sierpnia 2019 Napisano 23 Sierpnia 2019 Rozepnij linkę hamulca, sprawdź czy szczęki lekko się ruszają, czy linka nie ma oporów. Po latach nie używania roweru podejrzewam, że masz wszystko zapieczone. Najpierw spróbuj wyczyścić i przesmarować jakimś środkiem penetrującym w aerozolu np. WD40 (uważaj żeby nie siknąć na obręcz czy klocki ). Linkę sprawdź czy nie jest postrzępiona (odstające druciki).
SoloTM Napisano 23 Sierpnia 2019 Napisano 23 Sierpnia 2019 Zaczep fajki/prowadnica fajki w szczęce hamulca ociera o blaszkę mocującą błotnik, ponadto linka hamulca nie idzie łagodnym łukiem do fajki. Dodatkowo trzeba poluzować minimalnie śrubę mocującą tę szczękę, która nie odbija ( a najlepiej zdjąć obie szczęki i oczyścić i nasmarować piwoty ) Plus przegląd linek-pancerza czy są całe oraz czy sprężyny w ramionach hamulca działają - czy powodują odbijanie szczęk.
seraph Napisano 23 Sierpnia 2019 Napisano 23 Sierpnia 2019 A ja może zabrzmię jak "typowy mechanik", ale powiem, że plastikowe hamulce z klockami mocowanymi w ten sposób (niegwintowany zaciskany trzpień) to jest dziadostwo jakich mało i weź to wywal. Komplet najprostszych hamulców V-brake w "ludzkim" standardzie to koszt poniżej 30 zł. Do tego nowe linki i pancerze za parę zł. Imbus 6 mm, jakieś nożyce do cięcia linek/pancerzy, trochę chęci i internetu i nie dość, że będzie to hamować o niebo lepiej niż to co masz to regulacja zajmuje dosłownie chwile.
SoloTM Napisano 23 Sierpnia 2019 Napisano 23 Sierpnia 2019 Tys prawda. I koniecznie dźwignie hamulcowe aluminiowe. Wtedy moc hamulców ( alu szczęki + alu dźwignie ) wzrośnie o 100 % i regulacja, ustawianie o wiele łatwiejsze.
Yorker Napisano 23 Sierpnia 2019 Autor Napisano 23 Sierpnia 2019 9 godzin temu, seraph napisał: A ja może zabrzmię jak "typowy mechanik", ale powiem, że plastikowe hamulce z klockami mocowanymi w ten sposób (niegwintowany zaciskany trzpień) to jest dziadostwo jakich mało i weź to wywal. Komplet najprostszych hamulców V-brake w "ludzkim" standardzie to koszt poniżej 30 zł. Do tego nowe linki i pancerze za parę zł. Imbus 6 mm, jakieś nożyce do cięcia linek/pancerzy, trochę chęci i internetu i nie dość, że będzie to hamować o niebo lepiej niż to co masz to regulacja zajmuje dosłownie chwile. Masz rację, jeżeli chodzi o koszta to liczę się z nimi i nie będę żałował na to kasy, bo to chodzi o bezpieczeństwo tylko raczej czy laik sobie poradzi z tym
seraph Napisano 23 Sierpnia 2019 Napisano 23 Sierpnia 2019 Jest pełno filmów i poradników jak ogarnąć takie hamulce praktycznie od zera to jak masz symetryczny komplet rąk to ciężko coś sknocić. Rower to jest prosta maszyna. Samochody się po garażach naprawia.
Yorker Napisano 7 Września 2019 Autor Napisano 7 Września 2019 Udało się, zamówiłem cały zestaw hamulce, linki, pancerzyki, itp. wymiana- wstawienie poszło łatwo, ale potem regulacja już nie bardzo okazało się, że koła są scentrowane ( tego się już nie podejmę chyba), ale czy przy scentrowanych kołach jest szansa ustawić V-brake, by nie ocierały o obręcz, a jednocześnie zaciskały się mocno podczas hamowania? Jak popuszczam linkę, by ramiona poszły dalej i nie ocierały o kręcące koła to nie zaciskają się dobrze, a jak z kolei ustawie ramiona blisko obręczy to pięknie hamują, ale momentami ocierają klocki o obręcz przez scentrowanie.
Lawstorant Napisano 7 Września 2019 Napisano 7 Września 2019 No niestety. Musisz wybieraćalbo wyprostować koło, co nie jest wcale takie trudne.
Yorker Napisano 7 Września 2019 Autor Napisano 7 Września 2019 10 godzin temu, Lawstorant napisał: No niestety. Musisz wybieraćalbo wyprostować koło, co nie jest wcale takie trudne. Obejrzałem tutoriale w necie i centrowanie kół jest banalne, przynajmniej z zasady, więc zabiorę się za to po niedzieli. Rozpędziłem się z postem nie zagłębiając się w temat, jednak zakupie klucz do szprych i zacznę prostowanie ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.