peelee Napisano 21 Sierpnia 2019 Napisano 21 Sierpnia 2019 Powiem szczerze że te hamulce to porażka jeżeli chodzi o odpowietrzanie. Shimano przy tym to bajka. Odkręcam śrubę odpowietrzającą przy zacisku i zanim wkręcę strzykawkę już olej cieknie wszystko uwalone. Po za tym roczne hamulce i już mam mokro przy tłoczkach w klamkach. Może wiecie gdzie to reklamować. Hamulce w rowerze e-bike. Poważnie myślę o zmianie tego na Shimano M7000 dadzą radę w e-bike? Cytuj
peelee Napisano 21 Sierpnia 2019 Autor Napisano 21 Sierpnia 2019 Fakt faktem że wykonanie tych hamulców to dziadostwo i będę się tego trzymał, plastikowa śruba odpowietrzająca, i te wycieki już w rocznych hamulcach. Cytuj
Brombosz Napisano 21 Sierpnia 2019 Napisano 21 Sierpnia 2019 A ja mam i złego słowa nie powiem. Nie ma prędkości, z której moich 100kg nie wyhamują na żywicy, wycieków żadnych, odpowietrzanie proste, waga niska... Co chcieć więcej? Jak masz faktury to reklamuj u producenta. 5 lat gwarancji na wycieki jest. A co do odpowietrzania, to po przelaniu olejem warto wtłoczyć go trochę na końcu strzykawką do klamki. Wycieknie kilka kropel więcej zanim zakręcisz, ale co to za problem? Płynu do mycia naczyń nie masz żeby umyć? Klamki jedynie trochę elastyczne są ale podejrzewam, że to je kilka ładnych razy uratowało. Cytuj
Gość Napisano 22 Sierpnia 2019 Napisano 22 Sierpnia 2019 @Brombosz ..a ja mam pytanie do Ciebie ,czy korzystałeś z metalowych klocków? Cytuj
Brombosz Napisano 22 Sierpnia 2019 Napisano 22 Sierpnia 2019 @Kemusi Jeszcze nie, ale mam plan założyć je z przodu na przyszły sezon. Cytuj
niuti Napisano 22 Sierpnia 2019 Napisano 22 Sierpnia 2019 A co chcesz włożyć za metaliki. Co do tematu to nie ogarniam, albo wydadek przy pracy - w sensie wadliwy model, albo operator słaby. FIlmiki na necie jak wszystko po bożemu zrobić i jeszcze po taniości. 2 strzykawki, zestaw do kroplówki , jedynie najdroższa chyba choinka do zacisku jak chcesz przelewać. Cytuj
Gość Napisano 22 Sierpnia 2019 Napisano 22 Sierpnia 2019 @Brombosz ..bo ja wpadłem na nie wiem czy dobry pomysł , żeby założyć metalowe na przód ale do dwutłokowych w xc .. wiem ,ze dobrze trzymają jak się rozgrzeją .. ostatnio zadarłem żywiczne bardzo szybko Cytuj
Brombosz Napisano 22 Sierpnia 2019 Napisano 22 Sierpnia 2019 Godzinę temu, niuti napisał: A co chcesz włożyć za metaliki. Jeszcze nie wiem. Chciałbym sprawdzić czy oryginalne 8.R to faktycznie taka kotwica jak piszą, ale boli mnie trochę ich cena. Ewentualnie wlecą jakieś zamienniki innej dobrze ocenianej firmy. Tył zostawiam na żywicznych, bo pasuje mi to co jest. Siła wystarczająca a ryzyka przegrzania nie ma. Godzinę temu, Kemusi napisał: ostatnio zadarłem żywiczne bardzo szybko Opcje są dwie. Albo jeździsz X razy więcej niż ja, albo za bardzo gnieciesz klamki na zjazdach. Jak już pisałem, ważę prawie stówkę, a żywica wystarczy mi na cały sezon. Cytuj
Gość Napisano 22 Sierpnia 2019 Napisano 22 Sierpnia 2019 ..raczej to drugie ,główny powód to dwa wypady w Alpy i długie zjazdy ...bez hamowania się nie dało. Jak dobrze pójdzie to we wrześniu wyskoczę ponownie na chwile i dlatego myślę o metalu z przodu . Pozdr Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 22 Sierpnia 2019 Mod Team Napisano 22 Sierpnia 2019 Jako serwisant magur MT min. 5 mogę powiedzieć co nieco. + hamulec jest dość jadowity czyli ma duża siłę i ładną modulacje + nie wrażliwe na czynniki atmosferyczne. Miałem, co prawda nie mt5 a mt4 skorodowane niemal na wylot a ciągle działały. + jak przypadkowo połamiemy klamkę, zalanie nowej bez odpowietrzania układu i montaż trwa 5 min. - miewają problemy z zapowietrzaniem się zwłaszcza jak zacisk jest w pozycji gdzie przewód jest niżej od tylnej śruby mocującej. - klamka jest dość wrażliwa na braki w sterowaniu pojazdem. (czytaj łatwo połamać) - nie każdy model ale bywają ciężkie w ustawieniu, z racji tego że klocki są bardzo blisko tarczy. - wg mnie bardzo głupa wymiana klocków. Nie da się wyjąć bez resetowania tłoków. - raczej beznadziejne tarcze fabryczne. Bardzo często się zdarza ze hamulec piszczy nie miłosiernie i ciężko sie tego pozbyć. Stockowe klocki też niczego nie urywają ale to w każdej magurze poza seriami HS bo tam swiss stop. - trzeba mieć doświadczenie w odpowietrzaniu i zalewaniu hamulców. Dodatkowo magura blood ma marne właściwości termiczne. - mnie osobiście jako mechanika wnerwiają śruby na torx i jak tylko mogę wywala i wstawiam shimano. No cóż ... zestawiając ten hamulec z np MT520 ... no shimano lepiej pracuje, lepiej sie go zalewa i co z tego jak magura będzie jeździć 100 lat w shiamno tłoki staną przy 3 larze klocków. Niby można reklamować ... no co kto lubi. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.