daamiann88 Napisano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2019 Zastanawiałem się ostatnio nad zmianą roweru. Powiedzmy, że wtedy do max 4000zł. Kupił bym coś lepszego niż podane niżej? Jest też druga opcja... ulepszenie tego co już mam, a mianowicie: DANE TECHNICZNE RAMA KANDS AL6061 HYDROFORMA 18'' 20'' WIDELEC SR-SUNTOUR XCM V3 AM REG/LOOK HYDRAULIKA MANETKI SHIMANO ACREA ASTM360 HAMULEC PRZÓD SHIMANO HYDRAULICZNE BRM445 HAMULEC TYŁ SHIMANO HYDRAULICZNE BRM445 PRZERZUTKI przód SHIMANO ALIVIO FD-M430 tył SHIMANO ALIVIO RD-M430 SUPORT NECO MASZYNOWY OPONY CST 29 x2,10 ŁAŃCUCH SHIMANO CN-HG40 SIODEŁKO VADER SZTYCA KALLOY UNO 350 MOSTEK KALLOY UNO 31,8 KIEROWNICA KALLOY UNO 660/ 31,8 KORBA SHIMANO FCM-311 42/32/22 L175 KASETA SHIMANO CS-HG41 KOŁA 29" KANDS MAXX P SHIMANO KASETA, CENTER-LOCK Pierwsze co, amortyzator. Wszyscy tutaj polecali Raidona i tak w przypadku modernizacji się stanie. Ale co jeszcze można poprawić? Z przerzutek jestem zadowolony, działa wszystko tak jak bym chciał. Ale hamulce już mnie ostatnio zawiodły na długim i szybkim zjeździe z góry (nie wiem czy to przez słaby zacisk czy klocki nie wyrabiały). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 20 Sierpnia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Moim zdaniem lepiej zmienić cały rower, a obecny sprzedać. Sprawdź chociażby ofertę Decathlonu i model XC100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daamiann88 Napisano 25 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 (edytowane) A jeżeli inwestować to oprócz amortyzatora i hamulców. Zmiana jakich podzespołów dała by odczuwalną poprawę jakości? Póki co, jazda to w 90% lasy i szutry. Żadnych maratonów. Edytowane 25 Sierpnia 2019 przez daamiann88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Zmienić rower. Za 4000zł kupisz już fajny rower. Kands jest dla ludzi którym wystarczy że rower jedzie i nie chcą wydać dużej kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daamiann88 Napisano 25 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Wiem, że kupię już w miarę dobry sprzęt. Tylko że, zakładając że przy dobrych wiatrach sprzedał bym go za 600/700(?)zł, dokładając ponad 3000zł to zauważę znaczną poprawę jazdy? Czy tak pisałem, nowy amortyzator (Raidon), ewentualnie lepsze klocki lub komplet z zaciskami i mam w zasadzie zmienione wszystko co mnie irytuje, tutaj powiedzmy inwestycja 1000/1200zł? Czy sztywne osie, jakiś inny suport, napęd, tak znacznie poprawiają jazdę? w moim wydaniu dość turystyczną, bez żadnych maratonów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 25 Sierpnia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 (edytowane) Jeśli przeszkadza Ci tylko to o czym napisałeś to zmień te elementy. Natomiast bądź świadomy, że rower za 4000 będzie poprostu lepszy. Będzie miał m.in. lepszy amortyzator od obecnego, powinien posiadać sztywne osie, będzie także sztywniejszy, przerzutki będą z tzw. wyższej półki, lepsze koła itd. Pamiętaj, że z roweru budżetowego średniopółkowca czy high enda nie zrobisz. Sam stałem przed podobnym dylematem i padło na nowy rower, u mnie głównym powodem było przejście na 29 cali i pojawienie się nowych standardów w MTB, które pociągają za sobą zmiany całego osprzętu, a taka inwestycja była nieopłacalna. Teraz stary rower będzie służył jako zapasowy i zimówka, tak to wymyśliłem i nie żałuję. Edytowane 25 Sierpnia 2019 przez bogus92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polmaj Napisano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Teraz, bogus92 napisał: Jeśli przeszkadza Ci tylko to o czym napisałeś to zmień te elementy. Natomiast bądź świadomy, że rower za 4000 będzie poprostu lepszy. Będzie miał m.in. lepszy amortyzator od obecbego, powinien posiadać sztywne osie, będzie także sztywniejszy, przerzutki będą z tzw. wyższej półki, lepsze koła itd. Pamiętaj, że z roweru budżetowego średniopółkowca czy high enda nie zrobisz. Sam stałem przed podobnym dylematem i padło na nowy rower, u mnie głównym powodem było przejście na 29 cali i pojawienie się nowych standardów w MTB, które pociągają za sobą zmiany całego osprzętu, a taka inwestycja była nieopłacalna. Teraz stary rower będzie służył jako zapasowy i zimówka, tak to wymyśliłem i nie żałuję. Ale hamulce nawet w tej cenie nie muszą być lepsze tego też miej świadomość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilohaszu Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Kupując nowy rower prawdopodobnie dostaniesz sprzęt o dużo lepszej geometrii niż posiadany przez Ciebie Kands. Wspomniany powyżej XC100 ponoć pozytywnie się wyróżnia w tym aspekcie, a i osprzęt w tym budżecie również bezkonkurencyjny. Gdybym potrzebował hardtaila i był ciut niższy sam bym się pochylił nad tym rowerem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.