Skocz do zawartości

[Rower] Specialized Stumpjumper Comp Alloy czy Scott Genius 750?

Rekuuu

Specialized Stumpjumper Comp Alloy czy Scott Genius 750?  

3 użytkowników zagłosowało

1. 1. Specialized Stumpjumper Comp Alloy czy Scott Genius 750?

• Stumpjumper Comp Alloy
    • Genius 750

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

Który rower byście wybrali do systematycznego śmigania po górach? Szlaki turystyczne, leśne ściezki, singletracki flow i naturalne. Bez pośpiechu, nic szalonego czy ryzykownego.

Oba interesują mnie w rozmiarze S. Scott ma niższy przekrok, nie znam się na reszcie geometrii. Spec kosztuje 1000zł więcej. Genius ma sprytną blokadę amortyzacji z kierownicy. Napęd mają chyba identyczny. Amortyzacja lepsza w Scott (?). Stumpjumper opony 27,5x2,6, Genius 27,5x2,8 z możliwością założenie 2,6 co też zamierzam zrobić po zużyciu. Scott waży 14,5kg, Specialized nie wiem ile. Nie mam możliwości wypożyczenia, mogłem tylko na nich usiąść.

https://www.specialized.com/pl/pl/mski-stumpjumper-comp-alloy-27-5-12-biegw/p/157616?color=236404-157616

https://www.scott.pl/produkt/813/4944/Rower-Genius-750

Który ma lepszą geometrię do tych zastosowań? Oba mieszczą się na styk w budżecie.

Napisano

Za tę kasę masz o kilogram lżejszego Gianta Trance. Po cholerę te opony 2,6 i szersze to nie wiem...

https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-2-2019

(jak dorwiesz rocznik 2018 to kupisz go poniżej 10 tysięcy, a waży 13,4kg)

Jak widzę rowery do jazdy po górach ważące po 14,5kg i więcej to śmiać mi się chce... Po zrobieniu takim po górach 50km i 2000m przewyższeń się popłaczesz. A niektórzy jeszcze wmawiają że masa nie przeszkadza - to widocznie ci którzy poza przygotowane ścieżki nie wyjechali.

Napisano