log7 Napisano 17 Sierpnia 2019 Napisano 17 Sierpnia 2019 Witam. Posiadam crossa Kands maestro 2019, zmieniłem fabryczne cst 28*1,5 na smart sam 28*1,60. Chciałem bardziej uniwersalne i komfortowe, niestety przy 3-4 barach opona z tyłu "siedzi" dość mocno (moja waga swoje robi - prawie 100kg). Po podbiciu do 4,5-5 robi się bardzo twardo. Po doczytaniu wydaje mi się że chyba źle wybrałem. Powinienem wziąć coś większego. Zastanawiam się nad schwalbe hurricane 29*2,00. Nie zależy mi na prędkości tylko na komforcie, dużo jeżdżę poza asfaltem, jakieś lasy, ścieżki itd. Nawet w mieście też często jest nierówno. Nie wiem czy ta opona wejdzie, wyczytałem (https://janheine.wordpress.com/2013/03/12/how-wide-a-tire-can-i-run/) że minimum to 3mm od przerwy, u mnie wychodzi około 4 ale kiepski jestem w mierzeniu (pomiar robiłem suwmiarką). Może ktoś ma takiego kands na 29? Ewentualnie jakieś inne rozwiązanie. Z góry dzięki.
pp516 Napisano 20 Sierpnia 2019 Napisano 20 Sierpnia 2019 Prawdopodobnie 2.0 nie wejdzie, szczególnie Huricane, który ma trochę większe kocki po bokach. Większa szansa jest że wejdą 1,75 z niedużym bieżnikiem, np : https://www.rowerystylowe.pl/p-2399/schwalbe-road-cruiser-reflex-28-x-175-47-622 . Gdybyś mierzył, to sprawdzaj nie tylko na szerokość, ale też na wysokość, bo też może być problem.
log7 Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Napisano 20 Sierpnia 2019 W dwóch tematach (m. In. Tu: https://www.forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/3460-kands-maestro/?page=4) właściciele używają 29*2.0 lub większych. Chyba że tak się rama zmieniła od tamtych roczników. Te co podałeś to są za bardzo drogowe, potrzebuję uniwersalnych. Już chyba lepiej land cruiser.
pp516 Napisano 20 Sierpnia 2019 Napisano 20 Sierpnia 2019 Faktycznie, road cruiser raczej na asfalt. Land Cruiser miałem w rozmiarze 28x1,6 i był z nimi jeden problem, podczas jazdy po ścieżce rowerowej z kostki, ten zygzakowaty środek wpadał w sczelię między kostkami i robiło się coś jak jazda po szynach, z tym że niekoniecznie w tą stronę w którą chcesz, trochę nieprzyjemne to było. Ja bym wolał coś terenowego ale z niedużym w miarę równym bieżnikiem. Jak nie będziesz jeździł po błocie, to wysoki bieżnik nie jest Ci potrzebny. Jeżeli masz pewność, że wejdą 2.0, to może takie : https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-double-fighter-iii-pd3446/?v_Id=97601 ?
log7 Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Napisano 20 Sierpnia 2019 Moje smart samy też wpadają "w szyny". Twoja propozycja wygląda ciekawie. EDIT Opisy wskazują że to jest to czego szukam. Dobrze myślę że skoro będzie wyższa to będzie lepiej amortyzować?
kipcior Napisano 20 Sierpnia 2019 Napisano 20 Sierpnia 2019 Skoro zależy Ci na komforcie to zainteresuj się Suntourem NCX lub inną tego typu sztycą(tylko ta jest w miarę tania i działa). To dałoby lepszy efekt niż szersze opony.
pp516 Napisano 20 Sierpnia 2019 Napisano 20 Sierpnia 2019 3 minuty temu, log7 napisał: Dobrze myślę że skoro będzie wyższa to będzie lepiej amortyzować? Tak, większa szerokość opony przekłada się też na większą wysokość, do tego możesz mniej pompować niż węższą oponę. Mam obecnie dwa rowery jeden z oponami 28 cali 33mm, do miasta i drugi 29x2,25 w teren. Te cieńsze pompuję 3,5 - 4 bary. Drugie 2-2,5. Ważysz ode mnie więcej trochę, jakieś 25 kg, więc musisz też trochę więcej nabić, ale bym nie przesadzał. W terenie opona nie może być zbyt twarda. Jak trochę mniej napompujesz, to nie tylko komfort będzie większy, ale i szybkość też.
log7 Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Napisano 20 Sierpnia 2019 Oglądałem już te sztyce wcześniej ale za drogie dla mnie. PP516 ok dzięki,.
pp516 Napisano 20 Sierpnia 2019 Napisano 20 Sierpnia 2019 W sumie to przypomniał mi się jeden prosty hint. Szczególnie jak jadę do roboty moim fitnessem (tym z oponami 33 mm) i trafiają się po drodze różne przeszkody typu polna droga (jakieś 50 metrów), czy progi spowalniające, to po prostu pokonuję te odcinki na stojąco. Nogi robią najlepszą amortyzację . Wymaga to trochę przećwiczenia, ale po jakimś czasie staje się naturalne.
log7 Napisano 20 Sierpnia 2019 Autor Napisano 20 Sierpnia 2019 Takie rzeczy to opanowałem lata temu ale dzięki.
log7 Napisano 24 Sierpnia 2019 Autor Napisano 24 Sierpnia 2019 Zastanawiam się czy nie wziąć na przód 29*2,2 ale race king bo double fighter takich nie ma. Tylko czy nie to nie będzie przesada do uniwersalnego roweru?
pp516 Napisano 24 Sierpnia 2019 Napisano 24 Sierpnia 2019 Jak się zmieści, to czemu nie. Sam mam 29era z oponami 29x2,25 z niskim bieżnikiem. Jeździ się dobrze nie tylko w terenie ale i na asfalcie czy w mieście. Większa szerokość w niczym nie przeszkadza (no może tylko to że szersza opona jest zwykle też i cięższa).
log7 Napisano 29 Sierpnia 2019 Autor Napisano 29 Sierpnia 2019 Niestety race king 2,0 nie wchodzi na tył. Przeszkadzają żeby bieżnika. Zostaje mi próbować smart sam 1,75 albo cos innego na 2,0 ale płaskiego.
pp516 Napisano 29 Sierpnia 2019 Napisano 29 Sierpnia 2019 To chyba lepiej 1,75. Jak zostawisz sobie bardzo mało miejsca to może ocierać przy bardziej dynamicznej jeździe, alebo jak trochę błota się trafi. Lepiej żeby było trochę prześwitu.
chudzinki Napisano 29 Sierpnia 2019 Napisano 29 Sierpnia 2019 W dniu 17.08.2019 o 11:08, log7 napisał: zmieniłem fabryczne cst 28*1,5 na smart sam 28*1,60 20 minut temu, log7 napisał: Zostaje mi próbować smart sam 1,75 albo cos innego na 2,0 ale płaskiego Zdecydowanie 2.0 jeżeli chodzi Ci o komfort. Przejście z 1.60 na 1.75 wg mnie będzie nieodczuwalne...
log7 Napisano 30 Sierpnia 2019 Autor Napisano 30 Sierpnia 2019 Te opony maja zostać docelowo już więc zmienię na 1,75. Zawsze to parę mm więcej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.