johan Napisano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 Witam, Planuję zamianę roweru. Budżet do ok. 7000 tys. Wypatrzyłem dwie karbonowe szosówki i potrzebuję porady osób które być może miały z nimi doczynienia: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-105-cf-id_8500479.html https://rower.com.pl/fuji-gran-fondo-classico-1-3-1803866 Który z rowerów byście wybrali /wady i zalety/ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2019 Zaskoczyła mnie linia decathlonu na żywo. Mimo choroby jakiś czas temu na Gran fondo z Air bika w wawie mój faworyt to-van rysel masz pełną grupe, dobre koła, bezproblemową współprace gwarancyjną. Jesli nie kierujesz się marką (skoro nie $) jako kluczową cechą. Jeśli tak to przelkniesz mieszany osprzęt.(są różne opinie na temat grup ovala) Oba rowery fajne i szybkie. Wg mnie najważniejszą cechą będzie przymiarka i ewentualnie jazda próbna. Pozycja i rama jako najbardziej miarodajne w ocenie. Zgadzam się też z wieloma opiniami że osprzęt się po prostu zużywa i tak trzeba go w końcu wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goTomek Napisano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2019 17 godzin temu, lederfox34 napisał: przymiarka i ewentualnie jazda próbna No właśnie, oba modele tak od ręki raczej trudno dostępne do przymiarki, o dziwo nawet ten Rysel, w całym mazowieckim w żadnym decu nie ma rozmiaru S/M/L No i na papierze to zupełnie różne rowery są, Fuji to endurance z "wygodniejszą" geo, a Rysel to ścigant, nawet przełożenia ma twardsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2019 No jak to nazwa Grand fondo- zobowiązuje Czy rysel jest bardziej sportowy? Pewnie. Uznaje że ma bardziej "normalne" przełożenia na 90% tras. Prócz mocnych gór. Dla mnie przełożenia w fuji są jak pod bikepacking (za przeproszeniem) Plusem decathlonu jest to chyba że sprowadzają spoza województwa. Bez konieczności zakupu. Warto zapytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2019 ja bym powiedział żaden...ale o tym za chwilę. Na początek to wrzuciłeś dwa różne rowery-jeden fuji baaardzo turystyczny z geo baaaaardzo endurance, drugi bardziej idący w stronę sportu. Teraz musisz sobie odpowiedzieć na pytanie do czego Tobie ten rower,a później obrać tor na określony typ roweru. Ja nie wybrałbym żadnego-dlaczego? Bo skrajnie turystyczna geometria w szosie mi nie leży ( i mało komu leży ), a z kolei geometria rowerów z deca jest dość specyficzna. Parę razy robiłem podchody i dla mnie kończyły się porażką. Podkreślę...dla mnie. Niby na papierze wygląda to fajnie- rama karbon, grupa 105 i nieco gumowate mavici (no ale za 6500zł nie można mieć wszystkiego). Nie wiem tylko jak sprawuje się ten karbon i jak z jego sztywnością. Z alu nie było tak różowo. Aha...mi deca odmówiło ściągnięcia z innego sklepu, musiałem zamówić przez neta i na miejscu odstąpić od zakupu. Zobacz jeszcze na ofertę gianta, scotta, treka, krossa. Z tym budżetem raczej kierowałbym swoje kroki właśnie tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goTomek Napisano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 19 godzin temu, lederfox34 napisał: Uznaje że ma bardziej "normalne" przełożenia na 90% tras. Z korbą 52/36? Gratuluje nogi, ja jeżdżąc po emerycku preferuję jednak kompakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulsen Napisano 30 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2019 Tutaj rower, który przez ostatnie lata wygrywał testy porównawcze modeli gran fondo w TOURZe. https://www.rosebikes.pl/rose-team-gf-four-105-2673779?product_shape=lightning+orange%2Fdark+red%2Fgrey+ Do wyboru wersja czarna lub czerwona. Bardzo dobra rama, tłumiąca wydatnie drgania i sztywna bocznie, pełna grupa Shimano, kokpit Ritchey, a przełożenia można wybrać w konfiguratorze (by go uruchomić trzeba wybrać wpierw wielkość ramy). Przy okazji radzę pomyśleć o tym by dołożyć trochę i zdecydować się na upgrade kół do DT SWISS P 1750 Spline. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.