Skocz do zawartości

[Gravel] Fuji Jari Carbon 1.1 2019


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 17.08.2019 o 21:38, wkg napisał:

Rondo to szoska Endurance ubrana w modną nazwę z duperszwancem którego nikt nie używa i grubsze opony.

Jari 1 .1 to przed negocjacjami 7k, był za 6k na allegro https://tricarbon.pl/fuji-jari-1-1-gravel-rower

 

 

Zastanowiłeś się czy nie obraziłeś kogos  taka wypowiedzią   i tak Fuji pozwala montaż tak szerokich opon ale musisz wydać kasę na dodatkowy komplet kół a w feralu tylko na opony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym niby miałem obrazić rower ? :D :D :D 

Rondo to szosowa geo z  idiotycznie poprowadzoną garbatą górną rurą jak w  nieudanym mtb z duperszwancem do przestawiania geometrii który jest kolejnym potencjalnym źródłem awarii. Rower kupuje się z geo która pasuje. Chyba, że można ją przestawiać w trakcie jazdy jak w Strive ale w Rondo nie można.  Za to z silnym marketingiem.

Do tego oczywiście to startup o nieznanej reputacji, nieprzetestowana konstrukcja - Fuji robi rowery ze 150 lat. Weźmy kształt tylnych widełek - dopracowany pod kątem amortyzacji a jednocześnie nie słyszałem, żeby pękał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bikes nie ma takich długich tradycji ale to uznana marka i rondo też ma wielu zwolenników , jest tu też wielu użytkowników tego roweru ale widzę że ty jesteś  mądrzejszy i bardziej świadomy od ich wszystkich , może też kupię sobie Fuji i zmieni mi się perspektywa , ale korbę zmienię jeżeli pozwolisz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze ktoś może napisać, że Fuji wygląda jak stara szosa i tylko manetek na rurze brak ;) I czego to dowodzi? Niczego. Tak samo jak to czy firma istnieje od 150 czy od 5 lat. Nie takie "giganty z tradycjami" potrafiły się z dnia na dzień przewrócić.

A propos "przestawiania geometrii" to o wiele bardziej potencjalnie "awariogenny" jest taki system jak we wspomnianym Canyonie niż prosty mechaniczny element jak w Rondo. Oczywiście inna sprawa, że w takim wypadku nie stoi za tym żadna "kosmiczna technologia" - ot po prostu nieco więcej czasu i kosztów na opracowanie tego, i wypada się zgodzić że więcej w tym szumu i chęci sprzedania tego jako czegoś niesamowitego czy rewolucyjnego. No dobra, może pierwsi zrobili to w widelcu w sprzęcie "okołoszosowym", do tego pozycjonują się raczej jako "marka premium/butikowa" i jest to wszystko wplecione jako element dizajnu, więc to "musi kosztować". W praktyce nabywca sobie raz wybierze co chce i będzie tak jeździł. I tak to działa np. w MTB, bo przecież zmiana geometrii np. poprzez dodatkowe oczka montażowe czy wstawki przy damperze to żadna nowość i jakoś nikt nie narzeka że ma taką możliwość nawet jeśli nie skorzysta. A zresztą w Strive ciekawe jak regularnie ten cały system był w użyciu i czy nie było to tylko parę razy na początku, bo "fajny bajer" :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wkg napisał:

Rondo to szosowa geo z  idiotycznie poprowadzoną garbatą górną rurą jak w  nieudanym mtb z duperszwancem do przestawiania geometrii który jest kolejnym potencjalnym źródłem awarii. Rower kupuje się z geo która pasuje. Chyba, że można ją przestawiać w trakcie jazdy jak w Strive ale w Rondo nie można.  Za to z silnym marketingiem.

CO to oznacza że posiada szosową geometrie? Nie jest garbata tylko opada wcześniej przed rurą podsiodłową. Nie znajduje się informacji aby ten duperszwanc sprawiał problemy. Jak włożysz węższe opony fajnie jak masz możliwość zmienić charakterystykę roweru na bardziej dynamiczną. 

Edytowane przez clavdivs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że się narażę, ale :) Nie rozumiem tych zachwytów nad Rondo, od tego roweru (bardzo) odrzucają mnie dwie kwestie:

- gięcie tylnych widełek w okolicy korby, no wygląda to koślawo/brzydko,

- widelec w górnej części jest za gruby, nie sprawia wrażenia "jedności" z główką ramy, jest po prostu zbyt masywny.

Nie ważne jak atrakcyjnie cenowo/osprzętowo wypadałby taki rower - z powyższych względów bym go nie kupił. Po prostu nie podoba mi się wizualnie, bardzo nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rzymo napisał:

widelec w górnej części jest za gruby, nie sprawia wrażenia "jedności" z główką ramy, jest po prostu zbyt masywny.

Widelec jest akurat ok,wizualnie trochę odstaje sam kokpit,mogli dać nieco szersze podkładki,żeby ten cm od  główki do mostka nie był taki cieniutki optycznie.

Co nie zmienia faktu,że to bardzo,bardzo ładny rower,indywidualne gusta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gusta są różne ale o Rondo słyszy się głównie  dobrze , wielu testerów czesto później sprawia sobie go jako prywatny rower , więc coś w sobie ma , może warto się przejechać , spróbować a później wydawać tak kategoryczne sądy, a Fuji też ładne rowery ale nie widzę w nich żadnej rewolucji  i zdecydowanie da za drogie za to co oferują ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up "może warto się przejechać , spróbować a później wydawać tak kategoryczne sądy" - ależ ja nigdzie nie neguję technikaliów czy właściwości jezdnych, więc żadna przejażdżka nic tu nie zmieni ;)  Po prostu nie podoba mi się wizualnie i tyle.

 

Ceny - ogólnie to każdy gravel jest za drogi w stosunku do tego, co oferuje :) Mi wyszło ~4.8k za sprzęt <10kg (bez pedałów 9.6kg), sztywne osie, koła na obręczach 22.5mm i z ratchetem, napęd 1x10, przerzutka ze sprzęgłem + np. porządne stery, czy lekkie siodło dopasowane pod własne cztery litery (Bontrager Evoke 3 Ti).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, rzymo napisał:

@up "może warto się przejechać , spróbować a później wydawać tak kategoryczne sądy" - ależ ja nigdzie nie neguję technikaliów czy właściwości jezdnych, więc żadna przejażdżka nic tu nie zmieni ;)  Po prostu nie podoba mi się wizualnie i tyle.

 

Ceny - ogólnie to każdy gravel jest za drogi w stosunku do tego, co oferuje :) Mi wyszło ~4.8k za sprzęt <10kg (bez pedałów 9.6kg), sztywne osie, koła na obręczach 22.5mm i z ratchetem, napęd 1x10, przerzutka ze sprzęgłem + np. porządne stery, czy lekkie siodło dopasowane pod własne cztery litery (Bontrager Evoke 3 Ti).

Ja się nie odnosiłem do twojej opinii , gust to subiektywna rzecz , grunt że jesteś zadowolony,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wkg napisał:

Do tego oczywiście to startup o nieznanej reputacji, nieprzetestowana konstrukcja

Tylko że ten jak to nazwałeś "startup o nieznanej reputacji" jakimś sposobem zdobywa uznanie recenzentów, użytkowników oraz nagrody.

Faktycznie ta zmienna geometria to marketingowy bełkot bo ustawisz go raz i tak już zostaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wkg napisał:

Jezdziles na Rondo? 

Wkg,ja np. nie jeździłem,ale gdybym akurat teraz miał coś wybierać w tym budżecie,brałbym bardzo mocno pod uwagę.

Nie jeździłem też na wielu innych rowerach,a raczej wiem na czym bym stał przy wyborze.

To nie ma nic do rzeczy.

Suchą geometrie widzimy,osprzęt widzimy,i oczywiście przed kupnem raczej obowiązkowo należy pod sobą sprawdzić czy przypasuje,ale to już jest ostatni punkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez nie jestem. Ale ten Fuji - czytając chociażby ten watek to chyba najlepszy gravel. Wystarczy poczytać choćby teksty @m0d. Trudno go posądzać o sympatię do tego roweru a Zero, dosłownie Zero krytyki, argumentów. Jakieś głupawe dowcipaski o manetkach na ramie ... tyle tego ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wkg napisał:

Wystarczy poczytać choćby teksty @m0d. Trudno go posądzać o sympatię do tego roweru a Zero, dosłownie Zero krytyki, argumentów. Jakieś głupawe dowcipaski o manetkach na ramie ... tyle tego ...

 

A propos Rondo wystarczy poczytać choćby teksty @wkg Trudno go posądzać o sympatię do tego roweru a Zero, dosłownie Zero krytyki argumentów. Jakieś głupawe dowcipaski o modnej nazwie i duperszwancu, którego nikt nie używa... tyle tego... :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.08.2019 o 12:05, clavdivs napisał:

CO to oznacza że posiada szosową geometrie? Nie jest garbata tylko opada wcześniej przed rurą podsiodłową.

Powineineś już wiedzieć z takim stażem na liście - sprawdź Stack/Reach.

Tak, jest garbata. Opada przed podsiodłówką ale troszkę bardziej do przodu przekrok jest już fatalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.08.2019 o 12:10, LeszekCzarny napisał:

no dobrze, a może Rose? ma ktoś doświadczenia z tą marką?
już przynajmniej z GRX...
https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx810-2680417 

ewentualnie coś z klasyki: https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-cannondale-topstone-carbon-ultegra-rx-2-2020 

Czesc LeszekCzarny,

Testowalem zarowno Rondo jak i backroad'a od Rose. Jak dla mnie oba rowery mialy zbyt agresywna geometrie, nawet przy przestawieniu widelca w rondo. Po jezdzie testowej, co prawda na wersji aluminiowej ale wg producenta z z ta sama geometria zdecydowalem sie na Jari 1.1 carbon. Byl to strzal w 10, a po wymianie kilku elementow jak siodelko, sztyca na ergon cf pro i mostek od redshift, wiem ze nie zamienil bym go na nic innego co znajduje sie obecnie na rynku, chociaz z checia bym sprawdzil nowego Cannona z tylnim "zawieszeniem".

Zeby nie bylo zbyt kolorowo to minusem jest lakier. Choc fajny to wydaje sie dosc cienki. Jezdze czesto po dosc ciezkim terenie i nalapalem juz sporo odpryskow. Mysle ze szlo by to jakos zabezpieczyc ale w sumie mi to nie przeszkadza. W koncu rower jest od jezdzenia a nie od patrzenia :).

Jak masz jakies pytania odnosnie jari to smialo.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeździłem karbonowym Rondem i byłem w szoku, bo pomimo względnie niskiego ciśnienia w kołach tłumił beznadziejnie. Żeby tą "beznadziejność" jakoś umiejscowić: tłumił wyraźnie, odczuwalnie gorzej do ALUMINIOWEGO Jari. Ekspertem od materiałów nie jestem, ale zgaduję że karbon można zrobić dobrze, albo można zrobić tak, jak zrobili to w NS Bikes. Sztywne to jak diabli, nie rozumiem zachwytów nad tą marką. Do tego napęd 1x jak dla mnie kłóci się z koncepcją gravela jako roweru uniwersalnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to startup - uczą się ...

Jeszcze paręnaście wypustów i może coś z tego będzie. Choć raczej nie mają szans przy potentatach o o wiele większej produkcji, doświadczeniu, laboratoriach .... 

Na razie nadrabiają marketingiem i cała masa ludzi to łyka. Spójrz na tylne rurki Jari ... to wspaniale pracuje.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wkg napisał:

Bo to startup - uczą się ...

?

Przecież Rondo to marka 7anna, tak jak NS Bikes, Octane One, itp. Siedzą w branży ładnych kilka lat, tylko do pewnego czasu były to klimaty "okołograwitacyjne".

Rozumiem, że można lubić produkty Fuji, ale to jest już fanbojostwo do kwadratu ;) Tym bardziej po "cudownym nawróceniu" na gravele :)

 

 

Edytowane przez m0d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...