grzes941 Napisano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 Cześć W najbliższym czasie będę brał się za domowy serwis mojego Aiona i wymianę sprężyny negatywnej na miękką. Pytanie brzmi jaki olej polecacie i jaki smar. Mogą być większe opakowania, przynajmniej starczy na dłuższy czas. Do tego jakby ktoś mógł podpowiedzieć w jakich ilościach wlać olej. Z góry dzięki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 Będziesz rozbierał kartridż tłumika? Do sprężyny powietrznej potrzebujesz 5ml oleju przekładniowego. Do goleni dolnych smar stały najlepiej przeznaczony do amortyzatorów. Activia miał kiedyś taki drogi dobry. Niezły jest też dynamic seal rockshoxa. Byle jakim olejem można nasączyć też gąbki olejowe jeśli sobie takie założyłeś (fabryczne filce są śmiechu warte). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes941 Napisano 13 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 Nie będę rozbierał kartidża. Podstawowy domowy serwis + wymiana sprężyny bo fabryczna za twarda dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2019 Smar, kilka kropli oleju przekładniowego do sprężyny powietrznej, jakiś olej na gąbki olejowe (15-30WT). Od biedy może być silnikowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 Podpinam się pod temat z podobnym problemem. Konstrukcja też podobna, bo pacjent to Auron RC2 z wkładem TA (2017r). Jak do tej pory miał 3 serwisy podstawowe, zlecone po znajomości, przez co nic o nim nie wiem. Wypadałoby się w końcu nauczyć, szczególnie, że mam zestaw smarów i odpowiednie oleje (od RSa). Tak jak dolnych goleni się nie boję, tak u mnie jeszcze zapowiada się (chyba) na walkę z tłumikiem. Im bardziej podkręcam tłumienie szybkiej kompresji, tym bardziej piszczy, tak jakby jakiś o-ring był suchy i tarł o gładką powierzchnię. Stąd pytania: Co poza podstawowymi narzędziami typu imbusy, torxy, klucze płaskie, nasadowe, śrubokręty, haczyki do ściągania uszczelnień i pompki do amortyzatorów (shrader), będzie mi potrzebne? Da się to ogarnąć w domowych warunkach zakładając, że nie jest to pierwszy amortyzator, z którym miałem styczność? Czy może lepiej się w to nie pchać i zlecić serwis? Nie ukrywam, że z kasą ostatnio słabo i chętnie bym przyoszczędził jak tylko się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 TA to juz jest osobny wkład i trochę z nim jest zabawy. Co do tłumika to piszczenie te jest spowodowane sierkaniem oleju gdy jest podkręcona kompresja. Wymiana oleju np. na Fuchs Silkolene 2,5 powinno trochę pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2019 (edytowane) 16 minut temu, ACTIVIA napisał: Co do tłumika to piszczenie te jest spowodowane sierkaniem oleju gdy jest podkręcona kompresja. Wymiana oleju np. na Fuchs Silkolene 2,5 powinno trochę pomóc Dzięki za odpowiedź. Zdaję sobie sprawę, że to już najwyższa pora na pełny serwis, ale napisz mi jeszcze proszę czy to jest groźny objaw i należy już działać? Czy mogę odbyć jeszcze kilka jazd (po 3-4 godziny) zanim wymontuję z roweru całe zawieszenie? Poza amorem pod lupę jeszcze wleci damper i sztyca, więc może mi to chwilę zająć zanim na niego znowu wsiądę. Niestety na zlecenie serwisu wszystkiego na raz obecnie mnie nie stać. :/ PS. Dodam tylko, że piszczenie zaczęło się stosunkowo niedawno. Wcześniej ładnie syczał tak jak powinien. Edytowane 14 Sierpnia 2019 przez Brombosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.