Kavoo Napisano 13 Sierpnia 2019 Napisano 13 Sierpnia 2019 Cześć otóż mam pewien problem. Od pewnego czasu posiadam Suntour Aion 160mm LO (z 2016 roku) od początku miałem problem z jego pracą. Amortyzator pracuje skokowo. Kiedy wstanę i chcę go nacisnąć zamiast płynnie zacząć się wsuwać następuje taki jakby ,,uskok” potem amortyzator pracuje już normalnie. Sytuacja wygląda podobnie kiedy stanę przy rowerze i powili zwiększam obciążenie to zamiast płynnie się chować chodzi skokowo. Przy powrocie sytuacja wygląda identycznie. Od razu po zakupie zrobiłem serwis zerowy robiłem go już że 3 razy za każdym razem stosując inne oleje i smary w różnych ilościach (próbowałem już złożyć go tylko na smarze tak jak jest fabrycznie) i nic to nie zmieniło. Tak samo poziom tłumienia powrotu nie wpływa na to. Może ktoś już miał styczność z takim problemem i wie co zrobić bo już ręce mi opadają Cytuj
ACTIVIA Napisano 14 Sierpnia 2019 Napisano 14 Sierpnia 2019 czy nie założyłem sobie lub ktoś ci założył tam na tłoczek oring co niby to wielce miało pracę poprawić?? A powoduje to właśnie pracę skokową Cytuj
Kavoo Napisano 14 Sierpnia 2019 Autor Napisano 14 Sierpnia 2019 Chodzi o ten biały tłoczek w komorze powietrznej? No jest na nim czarny o ring ale jeżeli go zdejmę to jak się będzie uszczelniać komora powietrzna? Cytuj
ACTIVIA Napisano 14 Sierpnia 2019 Napisano 14 Sierpnia 2019 No i sam sobie odpowiedziałeś na swój problem. Tam musisz dać uszczelkę v-ring Cytuj
Kavoo Napisano 15 Sierpnia 2019 Autor Napisano 15 Sierpnia 2019 (edytowane) Tyle że w tym momencie mam identycznie jak na zdjęciu... więc jaką uszczelkę powinienem kupić? Edytowane 21 Sierpnia 2019 przez sznib Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości. Cytuj
ACTIVIA Napisano 15 Sierpnia 2019 Napisano 15 Sierpnia 2019 2 godziny temu, Kavoo napisał: Tyle że w tym momencie mam identycznie jak na zdjęciu... więc jaką uszczelkę powinienem kupić? Na zdjęciu jest V-ring czyli fabryczna uszczelka a nie oring. Pisałeś wcześniej o zacinaniu a parę lat temu przez jednego forumowicza z innego forum zaczęło się z montażem oringa zamiast V-ringa ze względu tego że te V-ringi nie były super dopracowane, Problem potem się zaczął w tym że amorki się zacinały początkowo Powiedz mi jeszcze czy ty go kupiłeś używkę czy masz go od nowości, bo jeśli używkę to mogła byś kombinacja uszczelki w tłumiku co też ci spowoduje zacinkę Cytuj
Kavoo Napisano 15 Sierpnia 2019 Autor Napisano 15 Sierpnia 2019 6 minut temu, ACTIVIA napisał: Powiedz mi jeszcze czy ty go kupiłeś używkę czy masz go od nowości, bo jeśli używkę to mogła byś kombinacja uszczelki w tłumiku co też ci spowoduje zacinkę Kupiłem go nowego (we wrześniu 2018) czyli był to tak jakby leżak magazynowy (rocznik 2016) nie kupiłem go od prywatnej osoby tylko ze sklepu. Mam też parę obaw z tłumikiem ponieważ kiedy zablokuję amorek on tak jakby przez kilka ugięć daje się wcisnąć do pewnego momentu i dopiero za chwilę staje się twardy. W pewnym ustawieniu tłumienia odbicia z prawej goleni wydobywa się taki dźwięk jakby przeciskające się powietrze w tłumiku.... nie wiem do czego to porównać to taki dźwięk jak siorpanie resztki picia przez rurkę z kubka Cytuj
ACTIVIA Napisano 15 Sierpnia 2019 Napisano 15 Sierpnia 2019 Na allegro idzie za niewielką kasę kupic sobie te Aiony lecz trzeba sie liczyć z tym ze one właśnie byly felerne Cytuj
Kavoo Napisano 15 Sierpnia 2019 Autor Napisano 15 Sierpnia 2019 W takim razie pozostaje tylko wymiana tłumika? Czy naprawa? Bo z tego co wiem tłumik jest szczelnie zamknięty. Cytuj
ACTIVIA Napisano 16 Sierpnia 2019 Napisano 16 Sierpnia 2019 Tłumiki wersji LOR głównie były montowane dla montowni rowerów - czyli tania budżetówka. A jak tanio to też i sprzęt gówniany przez to teraz te Aiony z montowni idzie kupić na allegro za niewielką kasę. Od ubiegłego miesiąca to miałem 8 Aionów tych z montowni na serwisie głównie z problemem tłumika i stukaniem Cytuj
Fonika Napisano 17 Sierpnia 2019 Napisano 17 Sierpnia 2019 To zależy, te obecne na allegro z montowni są zbudowane dokładnie tak jak te ze sklepu, rozbierałam kilka i w żadnym nie było tego zaprasowanego tłumika. Jeżeli jest tak w tym wypadku to trzeba po prostu zrobić serwis tłumika i wymienić uszczelkę w głowicy bo możliwe że jest zapowietrzony i ma za mało oleju dlatego łapie z opóźnieniem. A przycinanie przy pierwszym ugięciu występuje w praktycznie wszystkich amortyzatorach, jest to zjawisko utyku (tzw. stip-slick) spowodowany m.in. odkształcaniem sie uszczelek pod ciśnieniem. Jeżeli w trakcie jazdy nie jest to wyczuwalne to wszystko jest w porządku. Jeżeli masz okazję to zalej kilka ml oleju do komory powietrznej, pomożesz jej trochę w płynnej pracy :). Cytuj
Kavoo Napisano 17 Sierpnia 2019 Autor Napisano 17 Sierpnia 2019 Teraz, Fonika napisał: Jeżeli masz okazję to zalej kilka ml oleju do komory powietrznej, pomożesz jej trochę w płynnej pracy :). W komorze mam 7ml oleju bodajże 80w ze sklepu Activii. Nie wiem właśnie jak jest z tłumikiem czy jest on rozbieralny? Bo ciekawi mnie czy gdybym wysłał to na serwis np do Activii to możliwe jest odpowietrzenie tłumika czy jestem zmuszony wymienić cały cartrige? Cytuj
Kavoo Napisano 17 Sierpnia 2019 Autor Napisano 17 Sierpnia 2019 No dobrze a czy odpowietrzenie tego przyniesie zauważalną poprawę? Czy lepiej od razu kupić jakiś lepszy np RC? Cytuj
Fonika Napisano 20 Sierpnia 2019 Napisano 20 Sierpnia 2019 Przyniesie różnice w działaniu blokady. Jeżeli kupiłeś olej przekładniowy bo taki kiedyś Piotrek sprzedawał to niektórzy marudzili że potęgował się właśnie stip-slick na tym. Spróbuj użyć zwykłego oleju do amortyzatora, a najlepiej fox float fluidu :). Cytuj
ACTIVIA Napisano 21 Sierpnia 2019 Napisano 21 Sierpnia 2019 Te uszczelki trochę są felerne. Pamiętam że kiedyś pisałaś o tym oleju FOX-a i po użytkowaniu go miałem większą ilość reklamacji co do przepuszczania powietrza Suntour był by bardzo dobrą marką gdyby poprawili - uszczelnienie w tłumiku - uszczelnienie na tłoku - lepsza anoda na tym popychaczu tłoka Cytuj
Fonika Napisano 21 Sierpnia 2019 Napisano 21 Sierpnia 2019 (edytowane) Ehh przestań ludzi straszyć, przecież trzymanie ciśnienia nie ma nic do oleju, tam mógłby być sam smar a i tak powinno działać, to ma tylko poprawić rozruch żeby się tak nie zaklejało :). A silkolene super się do tego nadaje akurat bo nie powoduje zacinania, a fox float fluid jest lepszy bo jeszcze bardziej lepki. Akurat u mnie reklamacje ze schodzącym ciśnieniem mogę na palcach jednej ręki policzyć więc chyba coś jest u Ciebie nie tak skoro tak schodzi i jeszcze obwiniasz o to dobry olej... Ten tłoczek jest za mały względem lagi przez co się przekrzywia, a rowek w tłoczku za duży co wymusza taką dużą uszczelke która się może mocno odkształcać i to jest przyczyną problemów niektórych ludzi ze schodzącym ciśnieniem, szczególnie jak ktoś skacze duże rzeczy/jest ciężki/ostro jeździ bo w takich sytuacjach amortyzator pracuje przód/tył i na boki bo nie jest idealnie sztywny i wtedy najczęściej dochodzi do przepuszczania ciśnienia. Trzeba zmienić tłoczek i uszczelkę. Edytowane 21 Sierpnia 2019 przez Fonika Cytuj
ACTIVIA Napisano 21 Sierpnia 2019 Napisano 21 Sierpnia 2019 No to się tylko cieszyć że schodzące ciśnienie jesteś na palcach jednej ręki policzyć Cytuj
Kavoo Napisano 21 Sierpnia 2019 Autor Napisano 21 Sierpnia 2019 W dniu 20.08.2019 o 16:41, Fonika napisał: Spróbuj użyć zwykłego oleju do amortyzatora, a najlepiej fox float fluidu :). Ale mowa o oleju w komorze powietrznej? To używam oleju Fuchs 80w Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.